Silvio II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Silvio II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 18:10

Wie heeft er toevallig ook een afstammeling van Silvio II en wat doe je ermee? Ik heb een Silvio II x Orthos. Het is een 6-jarige blauwschimmel ruin waar ik mee spring.

smout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:28

ik heb een silivio II x ahorn merrie die loopt m1 dressuur. grote merrie , hoogbenig. Komt uit de theeroos stam ( vanuit de moederlijn)

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 20:35

Kan ze ook springen? En wat voorkleur heeft ze en hoe is haar karakter?

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:02

Kennis van me had jaren terug een hele grote vos van Silvio II.
Gruwelijk mooi beest was dat, hij is al een tijd geleden verkocht naar Amerika en loopt daar onder Beezie Madden.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:33

Volgens mij was dat DeSilvio. Dat is een Silvio I. Maar idd wel een bloedmooi beest met gruwelijk veel springvermogen. Silvio 1 en 2 hebben dezelfde vader en moeder trouwens....

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:40

Ja klopt, dat is idd dat paard. Ik dacht dat het een Silvio II was, maar dan heb ik me vergist, is ook al tijden geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb

Sue_

Re: Silvio II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:52

Ik heb een Silvio II merrie gehad.
Superfijne merrie!! En goed springen ook! Wel een iets klassieke merrie, maar dat kan ook van moederskant komen. (Actueel)
Is als 5-jarige onverwacht verkocht naar Schotland.
Gelukkig heb ik er nog een veulen bij gefokt. Het is een Mill Reef. Lijkt heel erg veel op de merrie.

De merrie had overigens een enorme hekel aan dressuur. Daar kon je haar echt niet blij mee maken.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:55

Mariek87 schreef:
Ja klopt, dat is idd dat paard. Ik dacht dat het een Silvio II was, maar dan heb ik me vergist, is ook al tijden geleden dat ik hem voor het laatst gezien heb

Uit welke moederlijn kwam die?? Weet je dat zo??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:56

Dat is een bekend probleem, A-X binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden en steigeren.... De Meeste silvio's gruwelen van een dressuurproefje! Heb je foto van kleinkind van Silvio?

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:57

suepergirl schreef:
Mariek87 schreef:

Uit welke moederlijn kwam die?? Weet je dat zo??

Goede vraag, nee, uit mijn hoofd heb ik zo geen idee.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:58

Bij die van mij was het meer een kwestie van struikelen.
Mevrouw begon dan spontaan als een idioot op de voorhand te lopen.

Ik zal eens een foto voor je opzoeken. (zoiezo staat ie op mijn profiel)

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:00

Mariek87 schreef:

Goede vraag, nee, uit mijn hoofd heb ik zo geen idee.

Want volgens mij had een kennis van mij het laatst over een 3-jarige die uit die stam kwam. (was een French Buffet).
Nou... dat lijkt me natuurlijk wel wat.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 23:03

De vader van de moeder van DeSilvio is Grazia. Moeder weet ik niet.

@suepergirl: Mooi veulen van Mill reef, maar lijkt in de verste verte niet op mijn Silvio.....!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:11

Kris25 schreef:
De vader van de moeder van DeSilvio is Grazia. Moeder weet ik niet.

@suepergirl: Mooi veulen van Mill reef, maar lijkt in de verste verte niet op mijn Silvio.....!

Mijn Silvio merrie was ook echt een flinkerd. Echt een klassieke merrie. Niet echt een typische Silvio dus. Maar wat heb ik nu nog een spijt dat ik die merrie heb verkocht.
Gelukkig lijkt zoonlief er wel op, alleen dan een fractie slanker.

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:24

Wij hebben een Silvio II X Notaris gehad, kon geweldig bewegen maar liep iets te goed (en te graag) op zijn achterhand, deed op open terrein graag de eerste proef in 5 ringen en de 2e proef subliem in een ring. Springen hebben wij niet met hem gedaan. Conclusie een heel goed beweger maar een supermoeilijk karakter! HIj is nu naar iemand gegaan die er een uitdaging in ziet, en het schijnt redelijk te gaan!

Cil_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:52

Mijn Silvio II loopt M2 dressuur en kan heel goed springen (ik helaas niet). Het is een klassiek type, achter wat overbouwd. Wel een ongecompliceerd paard. Stuur me een berichtje als je foto's wilt ontvangen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 17:35

@ Cil: Kom maar op met die foto's. Ben erg benieuwd. Wat is de vader van de moeder?
@ Bokkepootje: Die van mij ook heel moeilijk karakter. Erg dominant. Heb je ook een foto?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:16

Silvio II, miisschien was het ook wel Silvio I, die stond vorig jaar bij Wiepke. Ik heb er gewerkt. Hij is zelf wel een vriendelijk hengst, is nu natuurlijk wel ouder.
Maar hij is zeer weigig gebruikt.
Er zijn veel silvio s vos of maak ik nu een foutje, want deze hengst was donkerbruin.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:29

Bijna alle silvio's zijn donkerbruin! Mijne is apart, is blauwschimmel.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:00

Ik reed ooit een Graaf Grande waaruit toen een Silvio II veulen is gefokt. Was een vos met 4 witte benen en een bles. Een ontzettend leuk ding. Kon ook enorm goed springen. Werd als 3-jarige ster. Helaas is ie op 4-jarige leeftijd verongelukt.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:05

Ik rijd ook een Silvio II (x Latus II)...genaamd Orthos. Inderdaad donkerbruin paard, 1.67, lief dier in de omgang, heeft officieel L-dr, L-spr gelopen, momenteel wordt hij lager gereden ivm ervaring van de huidige eigenaresse, maar zit wel ontzettend veel springvermogen in.
Zelf ben ik meer dressuurmatig met m aan het trainen (geweest) en dat ging netjes. Hij loopt nu braaf, maar is wel zo lui als een donder. Heb er behoorlijk moeite mee om zn achterhand erbij te krijgen.

Verder staat hij momenteel ook te koop: viewtopic.php?f=5&t=469631&hilit=

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 19:12

Hij is mooi! Maar lijkt echt totaal niet op die van mij.... Die van mij is met werken ook lui (behalve in het klieren) haha...

smout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:58

mijn merrie, kan wel springen maar ik spring niet graag. Ze is koffie vos en is ongeveer 178 stokmaat. Heeft onder het zadel nog geen stap verkeerd gezet. ( niet bokken, steigeren) is wel een echte merrie in de box. Je moet haar wel rijden. Ze is door omstandigheden in principe te koop. Het is een mooie merrie om te zien. hoogbenig, mooi hoofd (deukje erin). Volgens de kenners een mooi fok papier.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:19

Hoe is die van jou eigenlijk op andere paarden?? Orthos is ontzettend paardgericht. Ze staan hier in kudde buiten, maar als meneer een keer s ochtend niet mee mag omdat we eerst gaan rijden dan doet hij net alsof zijn hele wereld instort, hinniken, schrapen noem maar op heel kabaalspektakel. Verder met rijden is hij dat ook behoorlijk fel en inderdaad dan is hij niet lui met klieren. Maar ga ik bijvoorbeeld s avonds of eind vd middag rijden wanneer ze weer op stal staan, dan doet meneer alsof het allemaal veel teveel moeite is. Alleen afgelopen voorjaar had hij last van de jonge grasjes en toen was hij echt heerlijk te rijden. Maar over het algemeen moet ik er behoorlijk aan werken om hem lekker voorwaarts en actief te houden.

En met springen heeft hij ook ontzettend de neiging om na een hindernisserie meteen over te gaan van galop in stap op zo'n manier van: Klaar....
Springen vind hij wel erg leuk verder, is hij ook wel wakker voor te krijgen. Alleen beneden de 80 cm vind hij te min. Eigenaresse reed laatst aantal keer oefenparcoursjes. Ze begon met 70 cm, hij weigerde geloof ik bijna elke hindernis. Uiteindelijk met veel gedoe tweemaal het parcour rondgekomen. Twee weken later ander parcour, weer eerst 70 cm en idem dito. Daarna werd vrij snel verhoogd, dus was haar enige optie nog 90 cm...gedaan en meneer sprong foutloos zonder ook maar enig protest. Maar aan hem was ook gewoon te zien. Het eerste parcour kwam hij echt die ring in van: Wat doe ik hier? En het tweede parcour kwam hij in en ineens ging het koppie er op van: Oh springen! Zeg dat dan meteen!

Ook is hij trouwens erg gevoelig op (mijn/de baas zn) stem...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 18:47

Santhos (naar zijn opa genoemd) is heel gevoelig voor mijn stem. Wanneer ik tijdens het rijden een keer flink zijn naam zeg, kan ie echt inelkaar krimpen.
Hij staat nog niet zo lang in een kudde en sinds die tijd kan ik heem niet meer alleen naar buiten nemen, hij moet en zal terug naar zijn kudde. Smorgens wanneer ik ga rijden en de rest mag naar buiten vind ie ook echt niet leuk!
Met springen is het een heel ander paard, enorm voorwaarts en perfect in het parcour, makkelijk te schakelen voor een hindernis en hij zal geen balk raken. Hij springt ook echt alles, ook als hij echt niet uit komt.
Over het algemeen ook nergens bang voor, zeiltjes, water, groot verkeer, honden... Heel cool, maar wel dominant!
Jullie Orthos lijkt wel veel op Silvio, erg mooi. Ik heb verder nog nooit een Silvio schimmel gezien. De moeder van Santhos was ook bruin, dus het zal wel van zijn opa komen....