Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marijkeeee schreef:Oh jah, maar el lopen veel jongen van hem, dus zo slecht kan het nouh ook weer niet zijn.
Wij hebben Krack C gebeukt bij een Goodtimes merrie, was snel drachtig, denk ook dat de merrie wel goed vruchtbaar is.
Dees schreef:enkele jaren geleden ging het gerucht dat Krack C nogals eens een inkompleet veulen ter wereld bracht (missende oogjes enzo...).
De laatste tijd niet meer wat over gehoord.
Dees schreef:enkele jaren geleden ging het gerucht dat Krack C nogals eens een inkompleet veulen ter wereld bracht (missende oogjes enzo...).
Dees schreef:Slecht nieuws over fout geboren veulens hoor je vaker - zoon Trento B heeft dit voorjaar ook wat misvormde veulentjes gebracht. In mijn omgeving een pasgeboren veulen dat geen borstbeen had en dus de voorbenen niet naast elkaar kon houden.
Stond vader Flemmingh niet officieus bekend als ocd-leverancier?
Het gaat hier om groot geld, alle 3 genoemde hengsten dekken veel. Tuurlijk gaat bij praktisch iedere hengst wel een keer wat mis... maar als ergens rook is, is alert zijn gerechtvaardigd.

)LuvdaTossa schreef:Dees schreef:enkele jaren geleden ging het gerucht dat Krack C nogals eens een inkompleet veulen ter wereld bracht (missende oogjes enzo...).
Overburen hebben een veulen van een zoon van Krack, die mistte zijn achterhand, ook de oogkassen waren niet ontwikkeld. Heel scary. Moeder heeft hiervoor 7 kerngezonde kinderen gekregen. In de familie is ook niets bekend van misvormingen.
Maar waar ik reed hadden de mensen bij de eerste keer twee merries direct drachtig, waarvan eentje toch redelijk moeilijk drachtig wordt. Die slaat ook wel regelmatig een jaar over.
Dees schreef:Stond vader Flemmingh niet officieus bekend als ocd-leverancier?
VValar schreef:Dees schreef:Stond vader Flemmingh niet officieus bekend als ocd-leverancier?
Nee daar is helemaal niets officieels over bekend.

sarabande schreef:Marijkeeee schreef:Oh jah, maar el lopen veel jongen van hem, dus zo slecht kan het nouh ook weer niet zijn.
Wij hebben Krack C gebeukt bij een Goodtimes merrie, was snel drachtig, denk ook dat de merrie wel goed vruchtbaar is.
arme merrie
Marijkeeee schreef:een type foutje, natuurlijk gebruikt. Ben een beetje dislecties (weet niet eens hoe je het schrijft)
Myrdal schreef:Toen ik vorig jaar de hengstenboer belde en zei dat ik mijn merrie wilde laten dekken door Montecristo, zei hij gelijk dat het sperma van Montecristo niet zo denderend was. Ik kon mijn merrie beter brengen, zodat ze vers sperma had, dan dat ik het zou laten bezorgen.
Ik heb dat gedaan en mijn merrie was in 1x drachtig.