Donderdag was Zeske heel onrustig en liep er af en toe wat melk langs het uier.
Janneke en ik zouden dus blijven slapen.
Anouk was net weg toen wij een biertje hebben gepakt en even bij zes zouden kijken.
,Voerbakken omgekeerd voor de box gezet biertje erbij en zo zouden we een uurtje zitten en dan naar bed.
Echter we zaten net en Zeske hield op met suffen keek naar ons en toen ging ze een paar rondjes draaien en toen liggen.Dat was om 10 uur
even later stond ze op draaide zich op ging weer liggen en toen brak het vruchtwater.
De boer gebeld dat ze een veulen kregen en naar de stallen moesten komen en een kwartier later was het veulen er.. Ooh het was zo gaaf om te zien he!De nageboorte kwam meteen mee met het vlies waardoor de navelstreng maar niet knapte dus die moest doorgeknipt worden.
na een uur stond de merrie maar het veulen deed niet zoveel.
na 2 uur zaten we nog in de stal veulen op z'n pootjes getilt omdat hij niet wou staan/ drinken maar het hielp allemaal niets.
om kwart voor 1 zijn we naar bed gegaan de wekker op half 3 gezet en toen weer kijken.
maar ook om half 3 deed ie nog niet veel. weer een poging gedaan 'm op zijn pootjes te krijgen in de hoop dat hij dan ging drinken..
Dat werkte niet en we zijn maar weer naar bed gegaan ik voelde me er toen best rot onder maar gelukkig 's morgens om half 8 stond hij te drinken .
Arjan zoals hij heet (vind die nerdelandse namen nog steeds niets maarja ik verzin ze niet)Is bruin met een hoevenkrabber op zijn hoofd teminste zijn bles ziet er zo uit.
Achter heeft hij 2 witte benen en voor 1 wit voetje.
en hij is zoooooooooooooooooooooo leuk!
Gistermiddag heeft hij eerst in de bak gelopen voor een half uurtje en toen weer even binnen in stal geslapen en later in de wei nog een half uurtje