Opnieuw zoeken??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Opnieuw zoeken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:34

Sorry dat ik weer een topic open voor een hengst te zoeken voor mijn merrie, maar ik heb vandaag een aanbod gehad wat mij zéér bevalt. Er kwamen nl. mensen kijken en deze vroegen of ik haar niet wou verkopen, waarop ik nee zei. Nu zei ik wel dat ik een veulen van haar wil. Nu zeiden zei wanneer ik een goede dressuurhengst neem, ze het veulen al in optie willen nemen. Nu gingen zei opzoek naar een hengst en ik dus ook! Ik hoop dat jullie mij nog eens willen helpen ?

* 27/03/1998
* bruin
* +/- 1m63
* Camus (Calypso I x Cortino I) x Latano (Landgraf I x Capitano) x Flamingo (Feinschnitt v/d Richter)
* superbraaf, aanhankelijk
* dressuur: kan verder komen in de dressuur, aanleg voor het grotere werk
springen: nu 1m maar kan gemakkelijk 1m10 en misschien ook wel meer

- Het moest een hengst zijn met een krachtige galop
- Er moest een goed achterbeengebruik zijn bij de draf
- Moet een mooie maat geven
- Er moet niet te veel bloed inzitten (voor de dressuur)

Hier het vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=22&t=475215&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Liefst alleen naar de foto's kijken want nu ben ik echt opzoek naar een dressuurhengst!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:19

Flemmingh.....aansluiting via Cor de la bryere en Langraf.

Goede beweging, goed achterbeen gebruik, mooi voorbeen , geeft wel maat, langgelijnd,

bovenlijn van meeste flemmingh's zijn wel wat week, maar bij jouw merrie zou ik daar niet zo bang voor zijn....die bovenlijn van je merrie is goed zat...

tenminste op de foto's onder zadel......op de stand foto lijkt ze veel ieler, zijn deze fotos genomen toen ze jonger was of niet veel onder zadel..????

velinda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 21:44

de longeerfoto's zijn van een half jaar geleden en de rijfoto's en standfoto's van een jaar geleden.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:27

sigrid1182 schreef:
Flemmingh.....aansluiting via Cor de la bryere en Langraf.

goed achterbeen gebruik, geeft wel maat

Zo staat Flemmingh niet bekend...

Wat voor rug-lendenpartij verwacht je te krijgen als je Flemmingh aanpaart in combinatie met deze merrie...

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:30

Wat dacht je van Houston alleen weet ik niet of die meer maat geeft. Florencio is ook een optie, die ook erg geliefd is onder de dressuurruiters. Nog een optie is bijvoorbeeld Don Schufro of Donnerloh