HELP Info gezocht over deze merrie!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katana

HELP Info gezocht over deze merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 22:30

Hallo allemaal !!
Zes weken geleden heb ik deze merrie gekocht. Er zit een heel verhaal bij, ik zal het kort proberen te houden. Degene van wie ik hem heb, heeft haar 2 jaar geleden gekocht van een W. Breukink uit Bronkhorst. Het verhaal was dat ze ong 15-20 jaaroud was, een internationaal springpaard was geweest en daarna fokmerrie. ze kon niet meer drachtig worden, en hij deed haar weg. Ze had toen nog een veulen erbij, alhoewel het november was, en ze kwam broodmager uit de wei....Zij heeft haar toen gekocht als lespaard, en aan laten sterken.

Er waren mensen in haar geinteresseerd en die hebben haar gekocht. helaas werd ze tijdens kijken kreupel, maar toch meegenomen..Na een jaar is ze terug gekomen, de huppel met aandraven deed ze linksachter nog steeds en ze wilden haar toch niet. Toen heeft ze haar op een wei gezet, en in 4 weken tijd in de regen en kou van de zomer, is ze enorm vermagert. de Homeopaat zei dat er iets met haar baarmoeder was, en ze kreeg medicijnen. Daar had die mevrouw geen tijd ed voor, en toen hoorde ik dit verhaal. Als moeder van 3 kids, waaronder een baby, had ik totaal geen plan om een paard te kopen, maar hoorde over dit paard en dat ze zoo lief is en een kans verdient, dat ik ben gaan kijken en ....was verkocht. Ik wilde echt dit lieve dier een kans geven, kijken wat er nog van te maken was..een knuffel in de wei, of wie weet ooit eens een buitenritje..of een beslissing nemen die nooit leuk is, maarwel in het belang van een dier kan zijn......( en degene van wie ze was, was zelf erg gek op haar en zij verzekerde me dat het paard zeker nog niet dood wilde, maardat zij haar eigenlijk de kans niet kon geven die ze verdiende, en ze zocht naareen goed tehuis voor deze lieve merrie, dat werd ik dus.., althans, dat probeer ik)

Anyway, zwaar vermagert, beetje futloos kreeg ik haar, en nu na 7 weken glimt ze mooi, komt in haarvacht en wordt al dikker. Dierenarts heeft haaronderzocht en kan niet echt iets vinden, volgens hem is ze rond de 20....Ze wordt steeds fitter en het gaat de goeie kant op, wie weet volgend jaar eens een buitenritje? Nu wandelen we en longeren , want behalve vet moet er ook bespiering op.

Nu mijn vraag, wie kent dit paard en weet wie ze is en hoe oud ze is..
Bij navraag bij Breukink, kreeg ik steeds verschillende verhalen te horen, ook de vrouw van wie ik haar heb, weet het niet. Eerst zou ze internationaal gesprongen hebben ( volgens degene van wie ik haar heb, heeft ze alle knoppen erop zeg maar, ik heb geen idee, zolang ze zo mageren zwak is ga ik er niet op, merk wel dat ze is opgevoed , en ze is erg lief, tilt voetjes netjes op en verkeersmak en zeker niet kopschuw ed, echt een knuffel is het), en van Nimmerdor afstammen, dan is ze 26 en dan weer 21, nu hoorde ik weer dat ze toch niet interationaal heeft gesprongen maar L/M en dat de jongen die haar heeft gereden dood is tgv een ongeluk met een ander paard..Haar vader zou een hengst Nassie( die naar Frankrijk is gegaan) zijn en onbekende moeder. De Fokker zou ook al dood zijn, ze zou geen naam hebben, en later hoorde ik weerwedstrijdnaam Kiss me..of lovely Face etc etc

Kortom ik word gek van alle tegenstrijdige berichten !

Ik wil haar over 2 weken laten chippen en een naam en datum geven, maar het liefste natuurlijk haar eigen naam en datum. Volgens W Breukink zat er geen papier bij ( maar hij heeft wel met haar gefokt) ik weet het allemaal niet meer, wie kan me, wat voor info dan ook( haarveulens???), over deze lieve merrie geven. maakt me niet uit wat, ken je haar, laat het me alsjeblieft weten. Of de hengst Nassie??
Als ik haar leeftijd zeker weet, weet ik ook , of ik ooit nog met haar een ritje kan maken..als ze 26 is staat ze misschien liever alleen in de wei ( alhoewel ze behoorlijk fris en fruitig aan het worden is!!)

Wie kan me helpen?? Bedankt alvast voor het lezen van dit toch wel hele lange verhaal, maar het lukte me niet korter, sorry!!
Op de foto´s heb ik haar ongeveer 4 weken en de kleine foto aan de longe lijn is na 6 weken ( nu 2 weken terug) vinden jullie haar niet vooruit gegaan??

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:33

wat was ie mager!
nu al flink opgeknapt!
verder kan ik je niet helpen
mooi paardje!

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:36

nou knap hoor, veel succes ermee.
ik weet helaas niks over dit paard.
Maar zo te zien kun je er met een week of 6 wel op gaan stappen. rustig opbouwen en zo. Hij is echt enorm vooruit gegaan in 4 weken

shan

Re: HELP Info gezocht over deze merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:39

ook ik kan je helaas niet helpen aan informatie,
maar je bent een geweldig mens, nog heel veel plezier met je paardje.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:39

pfff wat wad die mager zeg
kan je helaas niet helpen
maar kan me voorstelen dat je dit paard nog een goed huisje wilde geven.
ze oogt wel oud.
ze is al zeker vooruit gegaan
heel veel succes met
en met hopelijk vinden van meer info

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 08:56

hiervoor is een centraal topic op PP, hier dus een slotje.