Zomenta JR 3de op Interland Fokdag 2005 ZVL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Zomenta JR 3de op Interland Fokdag 2005 ZVL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:44

Hoi,

Ik dacht ik ga het berichtje maar alvast plaatsen, de foto's van de fotograaf staan nog niet online maar ik kan me eigenlijk niet inhouden
Zomenta (Sonique x Haarlem) is zaterdag 5 november op de 22ste fokdag van het Fokdistrict Zeeuwsch Vlaanderen, 3de geworden met 1ste premie bij de rubriek 1-jarige merries, we zijn er enorm blij mee maar nu begin ik het eigenlijk pas een beetje te beseffen.
2de was haar buurvrouw, Zallenger (Cantos x Armstrong) die ook all over kampioen van het springen is geworden!
Zomenta haar stap was wat minder die dag doordat ze aardig gespannen was, dat was wel jammer maar ach, voor de eerste keer vind ik het werkelijk super!
Van de foto's zullen jullie vast smullen dus zodra ik ze online zie laat ik de link achter.
We hebben heel veel hulp gehad van mensen rond om ons heen en daar door is dit mede gelukt, we zijn hier ook erg dankbaar voor. Ook de voorbrengers verdienen een compliment want ze hebben haar heel netjes voorgesteld!
O,ja bij het springen was ze laatste en dit had ook een reden, als eerste sprong ze over een lint van ongeveer 1.40 van uit stilstand, dus de ring uit en daarna ging ze keihard over de hindernissen . Ik wist het van te voren, ze heeft wel een aardige taktiek maar mevr. weet precies hoe hard ze kan gaan om geen balk er af te schoppen, hoe hoog je ze ook legt. Dit was bij het oefenen ook al zo, maar goed ze heeft het mee gemaakt en geen een balk er af

Groetjes Chantal

P.s.: zijn er nog meer mensen geweest?

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:19

Nogmaals gefeliciteerd. Springen was nogal heavy zag ik ja! Maar toch wel heel netjes gedaan uiteindelijk met je 1e premie. Ik weet nog wel dat er 1 over het lint heen ging, had niet helemaal door dat dat die van jou was! Zallenger ben ik helemaal weg van en die sprong echt super!!

Ik ben erg benieuwd naar de foto's!!! Weet je misschien ook waar alle resultaten staan??

Ohja, ik was er dus ook. Maar ik ben benieuwd welke bokkers er nog meer waren.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:26

En nu is ze nog maar een jaar. Nog effe afwachten hoedat ze uitgroeit en met 3 weer terug naar de keuring. Hoe ga je dat eigenlijk aanpakken? Zet je haar bij een professionele stal of ga je haar zelf inrijden en zodanig voeren en in vorm krijgen als ze naar die keuring moet?

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 13:12

Dank jullie wel!
Ja, ze heeft het super gedaan en Zallenger was gewoon overduidelijk in zijn springcapaciteiten!
Volgend jaar gaat ze weer naar de fokdag, met 3 naar de keuring. Ingereden wordt ze door iemand die daar verstand van heeft (ikke dus niet ). Maar daarna rij ik haar verder. Voor de keuring wordt ze ook niet naar een apart adres gebracht. Ze staat op dit moment op een zeer goed adres en staat naar mijn zin in een erg goede conditie.
Ik zal kijken wat ik kan doen voor de uitslagen.