Geboorte TOPIC!! hoe hebben jullie het meegemaakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Geboorte TOPIC!! hoe hebben jullie het meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 22:20

deze topic voor mensen die alles over geboorte willen weten.
sommige bokkers hebben het wel mee mogen maken, anderen waren te laat en sommige maken het nu voor de eerste keer mee.
Waren jullie op tijd? en hoe willen de bokkers het proberen om het toch mee te maken? ik ben benieuwd?

zelf hebben we een camera opgehongen, daar sluiten we de dvdrecorder op aan. ik denk dat ik er namelijk niet op tijd bij kan zijn.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:44

Ik was op tijd. Ik had mijn merrie op de cam via internet dit jaar. We zaten te praten op bokt en we vonden haar wat onrustig nou ja toen begon mevrouw.
Was een geweldige ervaring. Heb mijn merrie zelf moeten helpen. Volgend jaar laten we weer 2 dekken en doen we een streaming cam over anderhalf jaar voor de bokkers.

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:53

ik heb de geboorte van Forpreza Di Quiquanta ook meegemaakt! 2 april om half drie snachts is ze geboren.. Ik heb geen camera gehangen. Ik heb the birthalarm omgedaan..heeft wel een paar keer vals alarm geweest...maar ik zat thuis op die avond..op de computer..en ik voelde het aan alsof ik naar haar moest gaan om te kijken..ik mijn veldbedje meegenomen..en ik ben om het uur toch gaan kijken en ze deed plots raar..en toen kwam het witte blaasje tevoorschijn... Onbeschrijfeljik gevoel!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:54

ik hoop het volgend jaar voor het eerst mee te maken
ik heb 2 keer de kans om er bij te zijn..
de een is 5 dagen na de andere uitgeteld dus ik moet goed opletten

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:01

Dit jaar heb ik drie verschillende dingen meegemaakt, 1 x overal bij, 1 x erbij toen het veulen er net al was en 1 x alles gemist. De merries zijn niet van mij, maar ik woon vlak naast de wei waar ze in bevallen zijn, ging dan ook s nachts om de zoveel tijd mijn bed uit en naar buiten om (in het donker, merries geen geboortealarm om of zoiets luxe) te kijken of het er al op begon te lijken.
De eerste merrie had iedereen gefopt en had alles zelf gedaan, voordat het verwacht werd. Eerste veulen en nog helemaal geen duidelijke tekenen. Veulen liep er s ochtends naast, dronk al, nageboorte er al af. Keurig netjes.
De tweede merrie (ook een maiden) begon bij het eerste ochtendlicht in haar eentje heen en weer te lopen langs de draad, heeft ze een uurtje volgehouden, toen liep ze naar de rest van de groep toe en ging in hun midden liggen om te bevallen (vrij apart niet?). Bevalling ging supersnel, daarna was ze behoorlijk van streek, bang van de slepende nageboorte, wilde veulen niet meteen laten drinken, heeft het zelfs nog een flinke tik gegeven. Na een tijdje had ze het helemaal door en werd het een extra lieve mama. Wel kwam de nageboorte er niet af en bij haar bleek de baarmoeder binnenste buiten gekeerd te zijn, na veeartsbezoek en 10 dagen nabehandelen is het helemaal goed gekomen.
De derde merrie deed het keurig midden in de nacht! Erg handig in het donker. Ik ging iedere nacht stipt om half vier kijken, nu was ze wrs ook rond die tijd begonnen, want ik had me verslapen (wat wil je na een paar weken waken) en toen ik om 4 uur in de wei kwam was het veulen net geboren. Hij was nog bezig voor de eerste keer te gaan staan. Ook deze merrie bleef vrij lang met de nageboorte lopen, bij haar is het wel uit zichzelf nog gelukt allemaal. Dit was de enige merrie die al eerder veulens gehad had, daar maakte ik me dan ook de minste zorgen over, zij wist iig zelf al wat ze moest doen met zo'n hummel.
Als mijn eigen merrie een veulen zou verwachten zou ik er never nooit voor kiezen om het zo te doen, liefst met een camera erop, maar iig een geboortealarm als het buiten zou gebeuren. Deze merries zijn iig nog alledrie zelf van hun veulen af gekomen en dan nog had 1 ervan direct hulp nodig. Moet er niet aan denken dat ze vroeg in de nacht geveulend had en er niemand bij was geweest.

Hollybolly: camera met dvd recorder is leuk om het later nog eens te zien, maar als ik jou was zou ik toch zorgen dat ik er echt wel bij was, niet alleen leuk, maar soms ook hard nodig.

MarijeR

Re: Geboorte TOPIC!! hoe hebben jullie het meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:29

Ik ben de tel een beetje kwijt van het aantal geboortes wat ik heb gezien, zijn er aardig wat iig
Ik gebruik birth alarms bij de merries en camera's in de stallen.
In de woonkamer en de slaapkamer heb ik de beelden en de cams staan ook op internet.
Met een aantal fokkers in Amerika maken we handig gebruik van het tijdsverschil en kom ik in drukke periodes toch nog aan een uurtje of 2 slaap per nacht
Iedere bevalling is weer anders en het blijft toch altijd een spannend moment. Erg mooi als alles goed gaat.

Ik doe er alles aan om erbij te zijn. In de afgelopen 10 jaar is het maar 2x gebeurd dat ik net een paar minuten te laat was.
Maar ik heb genoeg dingen gezien waarbij zonder hulp het veulen en/of de merrie het niet hadden overleefd...

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:56

Ik heb het ook al eens gezien...3 x nu bij Shetlanders, maar het waren geen bekende pony;s ofzo, nou ja eentje wel dan maar niet echt dat je je eigen merrie is...

Dit jaar 2 x kans...ik hoop iig die van Rachel mee te maken
Als je bij die van Dipsy kunt zijn heb je ontzettend veel mazzel, die veulent altijd s nachts op nachten wanneer je het net niet verwacht...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:18

Onze merries dulden er dus niemand bij, en stoppen gewoon als je erbij komt. Dit levert ook weer de nodige gevaren op. Uiteindelijk hebben wij het nog nooit gezien. Wel gaan we vaak kijken, om de 2 uur een bezoekje aan de stal als het zo ver is. Gelukkig weten we precies welke nacht ze gaan bevallen, uier volschieten is de daaropkomende nacht bevallen.
En ik weet dat het de nodige risico's met zich meeneemt om bewust er niet bij te zijn, maar als we er perse bij willen zijn hebben we met deze merries dus een verhoogd risico. Het is altijd nog goed gegaan gelukkig.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:28

Heb het natuurwonder 2x bij mijn merrie mogen meemaken. Beide keren heeft ze duidelijk gewacht tot ik er was. 1 keer waren we een middagje weg en brulde ze de stal bij elkaar toen we aan kwamen rijden; een uurtje later was het veulen er. Ik moest haar wel helpen, ze ging met haar billen tegen de muur aan liggen en het veulen was goed aan de maat. De tweede keer was het op klaarlichte dag dat ze me opnieuw duidelijk liet merken dat ze weeen had. Toen ik bij haar in de paddock was, ging ze voor mijn voeten liggen. Maar ja, ik wilde dolgraag foto's maken, het zonnetje scheen lekker, schitterende omstandigheden dus! Als ik mijn voet onder haar rug weghaalde om een foto van haar achterste te nemen, kwam ze gelijk overeind om vervolgens opnieuw OP mijn voeten te gaan liggen, . Tijdens de geboorte haar opnieuw moeten helpen met een flink veulen.
Het ontroerde mij behoorlijk, heb zelfs een traantje van blijdschap weggepinkt........
De merrie is tot 2x toe aan de nageboorte blijven staan, ondanks dat de dierenarts haar gelijk heeft ingespoten met oxytocine (een shot weeen-opwekker). Tot 2x toe behoorlijk de merrie nagespoeld, 5 dagen lang. Dit was zo ingrijpend voor haar, dat ik heb besloten niet meer te fokken met haar. Ik ben bang dat het namelijk een keertje fout gaat en ik mijn merrie kwijtraak. Dat is het me allemaal niet waard.........

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:39

Ik heb dit jaar ook de geboorte van mijn eerste veulentje meegemaakt. Ze stond op een stal 10min. van huis af en de boer daar waakte voor mij. Hij had een camera hangen en ze had een birthalarm om. Ze werd al 2 weken in de gaten gehouden maar steeds maar niks, wel bijna elke nacht vals alarm, zijn eigen merries gaven nooit vals alarm maar die van mij ligt nogal veel snachts..
De avond voor de geboorte wist ik dat het zou komen, ik voelde het gewoon aan dus ik lag eigenlijk snachts al paraat in me bed, want de boer zou mij bellen zodra het geen vals alarm meer was. Toen werd ik smorgens om kwart over 5 wakker, helaas nog geen telefoon maar ik kon niet meer slapen. En ja hoor om half 6 werd ik gebeld, HET KOMT! Dus ik en me vriend heel snel uit bed en als een razende erheen gegaan, nog geen 5 min. later waren we op stal zo snel waren we. Toen we aankwam lag mijn merrie en de pootjes waren al te zien, de boxdeur stond open en ik ben heel rustig in het hoekje gaan zitten. Om 10 voor 6 kwam die kleine er helemaal uit, het ging echt heel snel! Ze had helemaal geen hulp nodig, het was haar eerste veulen maar het ging allemaal heel erg goed. Ik heb een foto vast gelegt van het eerste contact dat ze met haar veulen had en dat moment zal me altijd bij blijven staan, wat was ze gelukkig! De boer heeft toen nog even de navelstreng ontsmet en toen ben ik van buiten de box verder wezen kijken zodat mijn merrie zich kon bezighouden met haar veulen.
Echt geweldig om te zien hoe moeders een beetje stuntelent met haar veulen om probeert te gaan en die kleine pogingen te zien doen om op te staan. Eigenlijk was het best zielig om te zien want ze botste overal tegen aan. Later kwam de nageboorte er nog zo af en hoewel ik daar bang voor was dat dat niet goed was kwam het er helemaal intact af.
De DA is een paar uur later gekomen om alles na te kijken en een veulenprikje te geven en die bevestigde nogmaals dat alles er keurig uit zag.
Ik heb heel wat met mijn merrie meegemaakt maar was nog nooit zo trots op haar geweest al met de geboorte en de manier waarop ze het er heeft afgebracht. Dit is toch wel een van mijn mooiste ervaringen met haar. En omdat mijn merrie nog nooit zo happy is geweest als de afgelopen maanden met haar veulen en het ook nog eens een heel goed veulen is denk ik dat zij nogmaals gedekt gaat worden maar wanneer dat weten wij nog niet.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:48

Ik heb het net gemist .

Mijn paard(en) staan bij mijn oom en ik was daar dus ook gewoon die avond. Ik had een tentje naast de stal opgezet en ook alvast voor 's nachts een babyfoon daarin gezet en eentje in de stal, zodat ik alle vreemde geluiden kon volgen.
Mijn merrie was 's ochtends begonnen met kegelen en ging in de loop van de dag naar melk druppelen en om kwart voor 9 spoot het er eigenlijk gewoon uit, hoe ze ook stond .
Mijn zus was er ook toen en we waren binnen Miss Congeniality aan het kijken. En echt, het klinkt achteraf misschien heel stom, maar na de laatste check zat ik de hele tijd op de klok te kijken van: wanneer zal ik weer gaan kijken? Ik wilde ook weer neit té vaak gaan kijken, maar ook weer niet dat ik de bevalling zou missen.
Mijn ouders kwamen om kwart over 9 nog even kijken hoe het met Ivanka ging, dus ik liep met ze mee naar de stal. En ja hoor, daar lag het veulen al .
Ivanka had het allemaal heel snel en zonder hulp gedaan. Achteraf baal ik er verschrikkelijk van dat ik er niet bij ben geweest, ook door de complicaties die na de geboorte er waren. Maar ach, nu is alles weer goed en heb ik 2 gezonde paarden in de wei lopen .

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:12

Ik ben er gelukkig bij geweest, dat wilde ik ook erg graag! Het was wel een stress periode moet ik zeggen S'avonds laat komen checken, s'morgens vroeg erbij kijken en telkens in die spanning zitten, komt het vanavond, komt het morgen?? Ik had mijn rijbewijs nog niet, toen Saké op spanning stond, dus mijn moeder moest telkens mee rijden naar stal, wat ze nou niet bepaald waardeerde Maar ik MOEST EN ZOU erbij zijn! Het was s'nachts erg koud op stal, dus ik had zoiets bij me zelf, als ik denk dat het komt, ga ik in de stal tegenover haar liggen (die was vrij), maar ook niet eerder, ik had geen zin om nachten lang daar te liggen, zonder dat er wat kwam. Op een gegeven moment gaf ze melk (druppels witte melk, geen hars, dat had ze al eerder) en toen dacht ik, nu is het juiste moment. En ja hoor, rond half 1 begon ze met de bevalling. Het was een super beleving om bij te zijn en wil dit heeeel graag nog eens meemaken Wie weet volgend jaar weer

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:42

Heerlijk, deze verhalen . Zo herkenbaar!

Ik heb HET moment drie keer mee mogen maken met eigen merries en nog een keer of drie met andermans merries. De tijd rond het veulenen is eigenlijk heel verschrikkelijk . Vreselijk slaapgebrek, (gezonde?) spanning, merries die doen alsof, merries die doen alsof er niks aan de hand is (maar wij hebben een camera dus ons hou je niet voor de gek}:) ), merries die met hun poezelige derriere tegen de wand gaan liggen persen ... En ja, dit voorjaar ging het dus mis met het veulen van Lee. Het hoort er helaas allemaal bij. Ik dank God wel op mijn blote knietjes dat ik bij alle geboortes aanwezig heb mogen zijn. Is het niet om intens te genieten van de eerste levensuren van het veulen en de bonding tussen moeder en kind, dan wel om er bij te zijn mocht er hulp nodig zijn.

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:30

Ik ben erbij geweest!
Ik kwam 's ochtens aan lopen en toen lag Bleikja in de wei, had er niet bij nagedacht dat ze zou kunnen gaan bevallen. Dus ik ben gewoon de paarden gaan voeren, maar ze kwam maar niet naar me toe. Dat vond ik heel wreemd want ze houd heel erg van haar eten. Ik ben toen maar naar haar toe gelopen met haar brokken en toen zag ik dat er melk uit haar uiers druppelde,, Dus ik helemaal blij en ben toen op een aftandje gaan staan zodat ze een beetje rust had (houd ze erg van), ze heeft toen nog een paar happen van haar brokken genomen en toen is ze weer gaan liggen. Eigenlijk heb de helft maar gezien want toen de hoefjes eruit waren is ze omgedraait ..
Maar ik had nooi verwacht dat ik erbij zou zijn, en dit is ons eerste veulen !!

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:37

ik ben er bij een merrie half bij geweest en de 2e merrie erg stom geweest.

de eerste merrie:

ik zat op school en kreeg een raar gevoel,alsof er iets gebeurt was.
ik mocht niet eerder gaan van de lerares maar toen de bel eindelijk ging ben ik thuis gaan kijken,daar was niets dus heel snel naar stal.
daar vind ik de merrie liggend in de stal en het veulen er half uit.
het lukte niet echt dus ik had geholpen.
eigenaar gebelt en die zou er met drie kwartier zijn.
ik had de nageboorte weggehaald en slechts 2 minuten nadat het veulen eruit was probeerde hij op te staan.
dat lukte niet echt en hij kwam met zijn been onder de staldeur(we hadden het veulen nog niet verwacht dus de merrie stond nog niet in de geboortestal)ik moest dus even meehelpen met staan.
ondertussen aan het bellen met de eigenaar en de geboortestal klaar aan het maken.
slechts 20 minuten dat ik de eigenaar belde was hij er al en samen hebben we de merrie en het veulen een beetje schoongemaakt en verzorgt(merrie laten drinken)
het was overigens een hengstveulen.

2e merrie:

ik kwam uit school en ging naar stal en de merrie stond buiten.
ik vertrouwde het niet helemaal aangezien ze al 6 weken!!! te laat was.
ik had dus de geboortestal klaargemaakt met extra veel stro erin.
merrie was buiten aan het plassen en later heb ik haar naar der stal gebracht.
een half uur later belde de eigenaar dat het veulen er lag toen hij daar aankwam.
ik voelde me erg stom want de merrie was dus niet aan het plassen maar haar vliezen waren gebroken, STOM STOM STOM
het was een heel erg mooi en zeer brutaal merrieveulen.
ze was 7 minuten oud en stond net en ze was me al aan het klieren.

maar dit jaar krijg ik nog 4 kansen hoor.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:45

grappig inowa, dat het niet plassen was, haha, gelukkig is alles weg goed gegaan,...
@nicole288: ik zet het op dvd, omdat ik er 5 minuten met de auto ervandaan woon. Ze staat bij een boer die dit heel vaak meemaakt met de koeien en die zal op de merrie letten als het zover is.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 21:46

het merendeel heeft het net wel gezien geloof ik of niet?
ik hoop dat ik er ook bij mag zijn, k kan denk ik echt niet slapen hoor:P

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:53

De 1e keer dat Lania haar veulen kreeg heb ik het niet gezien.
De 2e keer heb ik een deel via de webcam thuis kunnen kijken
Ik lag net in bed toen er gebeld werd dat Lania aan het bevallen was. Dus als een gek naar de computer gesprint en naar de site gegaan waar de webcam in de stal was aangesloten.
Was erg leuk om te zien Heel speciaal.
In 2006 willen we haar weer laten dekken dus in 2007 hoop ik erbij te zijn en het helemaal te zien

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 14:36

Wij zijn er ook bijgeweest, het was voor ons het eerste veulen dus extra spannend. Gelukkig stond de merrie aan huis, dus we hielden haar goed in de gaten totdat ze 's ochtends melk lekte in de wei ten teken dat het snel zou gaan komen.
's Avonds op stal en ze kreeg overduidelijk weeen. Iedere keer gingen we heel zachtjes en stiekem kijken in de stal en rond 23.30 was het zover en ging ze liggen terwijl wij heel stil en fluisterend om de staldeur keken om haar niet te storen. Nadat ze is gaan liggen heeft ze binnen 1 minuut haar veulentje eruit geperst, terwijl wij ademloos toekeken.
We hebben haar lekker even bij laten komen (veulen had geen vlies oid over zich heen) totdat de merrie zelf opstond en de navelstreng brak. Toen ben ik zachtjes de stal ingeslopen om te kijken of ze een dochter of zoon gekregen had. En het is een fraaie dochter geworden en we waren dolblij. Echt een fantastisch ervaring!

Afbeelding

Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:08

Ook ik ben er bij geweest dit jaar. Merrie was laat uitgerekend, 31 juli.
25 juli kegelde 's avonds en de nieuwe eigenaresse zou op stal slapen. (merrie was van mij, verkocht, maar veulen is nog wel van mij)

Om half 6 belde ze, het gaat beginnen. Dus ik eruit, stalgenootje die bleef logeren uit bed geschopt, kind uit wieg en mee naar stal (arm kind)
Op stal: hélemaal niks meer. Om half 8 weer op de wei, in de groep gezet. En ze bleef maar onrustig. Ik moest die dag gewoon werken en mijn dochter was niet gelukkig met deze verstoring van het normale ritme.
Ik zei tegen de eigenaresse, we lopen nog even naar haar toe en als het niks is ga ik naar huis en werk. We stond te kijken, je zag de weeën door de flanken lopen, maar verder weinig nieuws.
Toen ik even terug liep naar ukkie, die achter het hek stond, werd er geroepen: ze verliest vocht!
Dus terug ernaar toe
Binnen notime zag je de hoefjes al, ze ging liggen en 10 minuten later lag Jip in mijn handen. Eigenaresse bij het hoofd van de merrie en ik vind het veulen op. (mijn reactie toen er een witte neus kwam met een zwarte vlek: HET IS EEN BONTE (
Alle andere merries met veulens stonden er om heen en hebben kennis gemaakt met Jip. De hele bevalling is gefilmd, maar ik heb de film nog niet gezien.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 17:15

wel leuk dat het gefilmt is!!! leonoor...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:12

haha die reactie ken ik: HET IS EEN BONTE

ik heb al vaker veulentjes zien geboren worden, maar toen was ik nog zo klein dat ik het me niet meer herinner.

Bij de geboorte van Argon was ik bij. 's ochtends kegeltjes en 's avonds was het zover. Halfuur ervoor gaan kijken: beetje onrustig en zenuwkakjes. Weer naar binnen, net gedaan met in dagboek schrijven en mn moeder riep dat ze hoorde dat het begonnen was (via babyfoon in stal).
Toen ik aan de stal was staken er al twee hoefjes naar buiten, op 10 minuutjes was het hele veulen eruit. Nog dik tien minuutjes later al op wankele poortjes op zoek naar de uier. Tinkerbell heel opgelucht dat ik het veulen aanvaardde (is getraumatiseerd).

Dit jaar was heel speciaal voor mij omdat ik Baileys echt helemaal zelf gefokt heb. Zelf de hengst gekozen, zelf betaalt,... Ik wou er dus absoluut bij zijn...Dus camera én babyfoon al van twee weken ervoor gehangen en wachten op die kegeltjes... Toen kwamen ze...maar Tinkerbell vond het zó verschrikkelijk dat ik er half bovenop stond de hele dag, dat ze weer gestopt is. Enkele dagen later weer van dat. Op de bewuste dag heb ik haar met rust gelaten (tot mijn grote ergernis ) en toen ik haar 's avonds op stal wou zetten...stond er een veulentje bij (en mijn eerste reactie: TIS EEN BONTE!!!!!!!!)
ook hier weer alles vlot verlopen. Baileys was nog vochtig en stond nog wat wankel maar alles oke, nageboorte ook mooi in de wei,...

Tinkers zijn gewoon heerlijek beesten om mee te fokken
Ik hoop dat ik de geboorte van mijn C-veulen wel ga meemaken rond 13 april 2006... Heb uit vorig jaar wel een lesje geleerd wel camera hangen enzo, maar haar verder wat met rust laten

regina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:52

Ik was er ook optijd bij. eerst ging ik een maand van te voren er iedere nacht om 3 uur even uit, en dan scheen ik met de zaklamp in de wei. die licht naast ons huis. 's avonds ging ze dan in de bak, en kon dus niet in de wei, en kon haar dus goed in de gaten houden. toen ze ging 's ochtends stond te kegelen is het 's avonds om half 9 geboren, terwijl ik haar net wilde gaan voeren. ik zag dus dat ze niet kwam, en toen zag ik dat ze net bezig was!

ik heb toen van een afstandje staan kijken!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 16:45

wat een mazzel regina!! alles goed verlopen, lekker vlot? ik zal mijn merrie ook proberen met rust te laten frenia,.... ik dacht ook al wel dat dat het beste was.. Hebben jullie je paarden vlak daarna weer laten dekken of niet? de mijne zal voor dit veulen de laatste dracht zijn, dan heb ik er twee en dus al druk genoeg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:51

Bij mij was het zo raar..
Shakyra liep al 12! dagen te kegelen en we hadden niet echt het idee dat het eraan zat te komen. Wel stond ze die ochtend een beetje raar te rillen, maargoed, ik ben zo'n leek, dat ik daar weinig achter zocht. het stond namelijk te regenen als een gek.

Maar goed, 's avonds ging ik met een paar vrienden uit eten en daarna wilden we naar de film in Antwerpen gaan. In Antwerpen bleken echt alle afslagen richting de bioscoop afgesloten te zijn en toen zijn we richting huis gegaan en zijn we bij een vriendin een film gaan kijken. Die vriendin woont heel dicht bij mijn oom (waar mijn merrie dus staat) en toen de film bijna afgelopen was, ging opeens mijn telefoon; Shakyra ging bevallen...
Ik ben bij die vriendin zó de deur uitgerend richting mijn oom en ik was er binnen een minuut. Mijn vader, die vanuit thuis kwam, was te laat.
Ik heb samen met mijn oom Kaylen ter wereld geholpen, het was voor Shakyra haar eerste bevalling en Kaylen was een gigantisch veulen. Het was voor mij echt het allermooiste wat ik ooit meegemaakt heb, en kaylen is echt mijn mannetje..
Soms denk ik er aan terug, en dan lijkt het alsof het allemaal zó toevallig was.. bijna alsof het zo moest zijn