El Beauty X Conquistador

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

El Beauty X Conquistador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 13:07

Ik zoek familie van m'n pony
moeder is Miranda van Angeren en daar de vader van Conquistador.
Wie heeft er ook eentje?

El Miran heeft ook nog 2 of 3 veulens gehad. Een was een voskleurige zou zo wel even een foto zoeken . Ze heette bij de oude eigenaar toen Naomie maar dat kan nu wel veranderd zijn. El Miran heeft samen met het veulen nog wat keuringen gelopen en is uiteindelijk ster geworden. Het andere veulen is een koffievos, hier heb ik helaas geen foto's van. Ze heete Corner's Mereltje(Corner's van de stal...waar ze aan verkocht is) ze is gefokt door de familie Rip in Lunteren.

elmiran

Re: El Beauty X Conquistador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:42

niemand ?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:27

Onze pony is een Victor X Conquistador ( zie profiel)
Er zijn heeeeel veel pony's met El beauty bloed en ook conquistador bloed.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:01

De moeder van mijn pony is Gaby van Bieremo en daarvan is de moeder Miranda van Angeren en de vader van Gaby is El Beauty. Dus ze zijn wel soort van familie.

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:35

ik heb een el beauty ....zie mijn profiel (Dustin)

YoJcE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 12:48

Dit is hem...rijd er nu Z2 mee en L springen ...super karakter!

Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:08

cece schreef:
De moeder van mijn pony is Gaby van Bieremo en daarvan is de moeder Miranda van Angeren en de vader van Gaby is El Beauty. Dus ze zijn wel soort van familie.

Gaby is dus een volle zus van de pony van TS, dat is toevallig. Jouw pony moet dus "tante" zeggen tegen de pony van TS.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 15:13

Dan is t dus een stiefzus (El-Beauty is ook de vader van de mijne) en van de andere kant een nichtje
leuk plaats zo wel wat foto's van de mijne...als t goed is heb ik er ook wat in m'n profiel (El-Miran)

wat is t karakter van die van jullie? hoe zijn ze met rijden?
El-miran is vanaf t begin al een hele moeilijke pony geweest. Zijn maar weinig mensen die er goed op kunnen rijden, en als t klikt kun je er ook zeker een heleboel mee! heb zelf helaas de tijd en t geduld er niet voor dus rijd alleen nog maar in de vakanties en dan begint ze vaak weer met staken en probeerd je eraf te krijgen.
In de omgang is ze verder heel rustig en meestal ook heel lief. Ze is nu erg dominant geworden, longeren is levensgevaarlijk...je hebt niks meer over haar te zeggen, ook niet met zweep daar loopt ze dwars door heen en komt steigerend op je af.
Heb al wat freestyle met haar geprobeerd maar ze heeft helemaal geen respect meer voor me, ze wil niet werken, als ik haar wil laten draven komt ze al kwaad op me af
zo is ze pas geworden sinds we een andere pony erbij hebben (Misty)
die was in het begin heel vals en het lijkt net als of Miran dus t gedrag van Misty over heeft genomen met longeren.

Ze heeft 2 veulens gehad. Weet helaas niet waar ze zijn.

esperado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:09

Ik heb ook een elbeauty zoon.
Niet makkelijk wel lief.
Duidelijk zijn en consequent. Als je gaat slaan doen nze vaak helemaal niks meer voor je. Probeer slimmer te zijn en sneller.
En ja als je alleen in vakanties rijdt zou ik ook gaan staken

foto's in mijn profiel

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:51

elmiran schreef:
wat is t karakter van die van jullie? hoe zijn ze met rijden?

Toen ik Mariska net had was het een drama! Heet met rijden en met longeren. Ze komt gelukkig nooit steigerend op me af, maar ik kan nooit normaal longeren. Ook is Mariska heel schrikachtig en in het begin had daar enorm veel moeite mee. Het is een hele fijne pony, maar wel met een gebruiksaanwijzing laat ik maar zeggen. In de omgang is ze gelukkig heel lief, ze zal nooit trappen of bijten oid, maar ze doet wel d'r oren in d'r nek als er een ander paard te dichtbij langskomt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:57

Al weer een onbegrepen El Beauty nakomeling. Zonde want het zijn kwaliteitsvolle doch karaktervolle pony's die met geduld en met respect een heel eind kunnen komen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:11

Me zusje heeft er een tijdje geleden weer op gereden. Was in het begin erg lastig maar op t laatst was ze er wel weer een heel end mee gekomen. Helaas is ze er mee gestopt omdat als we thuis komen het toch al donker is en we dan niet meer kunnen rijden.

Nu heb ik m'n handen vol aan m'n paard en het schiet niet op als ik alleen in het weekend rijd (we hebben geen verlichting)
Wel zonde want ik denk dat ze met dressuur toch nog wel een heel eind kan komen ookal dacht ik eerst van niet.

VanBieremo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:42

Hallo,ik was oude foto's aan het doorzoeken van mijn pony Miranda van Angeren. Haar veulen El Miran en de veulens die we hebben gehad van Miranda.
(van Bieremo) Ik dacht zal eens googlen of er iets te vinden is over dat El Miran in 1988 Nederlands kampioen werd in Ermelo.
en kwam dit tegen!
Wat ontzettend leuk dat na al die jaren de naam van mijn zo geliefde Miranda nog genoemd wordt.
Miranda is in 1990 verongelukt. Dat was toen......... een drama natuurlijk.
Gaby was het tweede veulen na El Miran,daar tussen in zit nog Florentine van Bieremo.
Ik heb nog bergen foto's van Miranda, El Miran (ook in Ermelo),El Beauty etc etc

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 23:20

Wat leuk dat je dit topic gevonden hebt. Helaas wat minder goed nieuws.. El-Miran is 1 of 2 jaar geleden overleden. Wij hebben haar 9 jaar gehad, en een goed tehuis moeten zoeken i.v.m emigratie.

Miran bleek chronische bronchitis te hebben. Omdat we al zo gek op haar waren heeft mijn moeder haar niet terug gebracht. Het laatste jaar bij ons ging zo slecht dat we eerst dachten dat in slapen beter was. Uiteindelijk toch een adres gevonden in limburg waar ze niet meer gereden zou worden, en samen met een andere pony kwam te staan. Mijn moeder heeft haar na een jaar opgezocht, het ging toen heel goed met haar. Later kregen we geen contact meer met die nieuwe eigenaar. Sinds vorig jaar heeft ze laten weten dat Miran overleden is ;(.

Lijkt me als nog leuk om wat foto's van haar te zien. Zelf heb ik er ook nog een heleboel op cd staan.