Knappe Dolany zoon in HOLSTEIN voorbije weekend...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Knappe Dolany zoon in HOLSTEIN voorbije weekend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:32

Mijn vader is de voorbije dagen naar de hengstenkeuring in Holstein geweest. Daar zag hij een zeer knappe Dolany x Linaro x Romino x Lord. Hengst is in eigendom van Cees Van Oetelaar.

M'n vader heeft met de digi enkele korte filmpjes gemaakt. Ze zijn niet van zulk een beste kwaliteit, maar geven wel een beeld.

Dolany zoon galop

Dolany zoon draf en springen

Dolany zoon draf en galop

Leuke aan deze hengst is dat ie ook bij het KWPN wordt aangeboden aanstaande eerste bezichtiging. Volgens wat de eigenaar toch zei...

Wat vinden jullie van hem.

Is er hier misschien ook iemand die mij meer informatie kan geven over Dolany zelf. Ik vind namelijk bitter weinig over de hengst. Ik weet dat hij goed heeft meegelopen op het WK in Verden enkele jaren geleden (door heb ik hem toen ook gezien, en sprak het dier me ontzettend aan), maar foto's, plaats waar hij staat, hoeveel dekgeld hij moet kosten, info over nafok... vind ik niet direct.

Als iemand kan helpen?

Alvast bedankt.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:56

Ik heb al meer positiefs gehoord vooral omdat er ook Linaro inzit, een kennis van mij heeft Linaro thuis.
Maar dat ie zo hoog zou eindigen hadden ze denk ik niet gedacht.

In het eerste weekend van februari kun je Dolany zelf ook zien, ik heb hem begin dit jaar ook gezien maar ik heb er zo gauw niks zinnigs over te zeggen.

Sperma kun je gewoon bij het Holsteiner Verband opvragen en ik gok dat ie tussen de 600 en 800 euro zit.

weule

Re: Knappe Dolany zoon in HOLSTEIN voorbije weekend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:30

Dolany is ook de vader van de hengst Discovery. (dolany X lorentin I) deze hengst is in eigendom van VDL-stud.. en staat ter dekking bij Hans Olthof in Ruurlo.

Lida

Re: Knappe Dolany zoon in HOLSTEIN voorbije weekend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:00

Dit maakt toch weer duidelijk waarom Holsteiners zo bijzonder zijn.