Ik heb een Don Romantic veulen uit een Havidoff moeder. Was een piepklein veulen toen ze geboren werd, maar heeft dat ruimschoots ingehaald. Helaas heeft ze met grazen voorkeur voor haar linkervoorvoetje en steunt ze rechts op de toon, zodat ze een bokvoetje ontwikkeld heeft. Uiteraard zijn we druk doende dat in goede banen te leiden. Het is een veulen met een bijzonder nuchter en zeer aanhankelijk karakter. Echt een heel fijn diertje in de omgang. Ze heeft een zeer goed ondertredend actief achterbeengebruik en een voorbeen met een aardig knietje erin en komt bijzonder goed uit de schouder. Het achterbeengebruik zou ze ook van moeders kunnen hebben, maar het goed uit de schouder komen heeft ze in ieder geval niet van haar moeder. Ze heeft een zeer mooie zelfhouding in de beweging, zet haar hals er prachtig op en heft zichzelf mooi in het front. De galop is groot en hoog gesprongen met een goed dragend achterbeen. De stap is voldoende ruim en goed door het lijf. Ze heeft gelukkig een mooi hoofdje, ik was eigenlijk bang dat dat wat lang en lomp zou worden, maar dat is niet het geval. Ik zal even kijken of ik een paar foto's kan plaatsen.
Heb hem in het echt gezien in Denemarken! Ik kreeg daar namelijk een rondleiding, was erg leuk. Heel mooi is dat Blue Hors. Heb zelfs die man op don Romantic een hand gegeven ... Heb Don Romantic ook nog op stal zien staan, was dacht ik niet erg groot. Ben niet echt gek op die hengst, maar vind dat veulen wel erg mooi die hierboven staat!