info over Quidam de Revel en Accorado please

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mientjeu

info over Quidam de Revel en Accorado please

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 00:06

( heb ze samen gezet om 1 topic te houden )

Wie kan meer meer uitleg geven over Accorado ( waar ter dekking, dekgeld, op welke merries hij het beste past, welk karakter hij heeft/doorgeeft,... )

Over Quidam wou ik vooral weten of ie vergrotend fokt en wat voor karakter hij doorgeeft. In combinatie met wat voor merrie geeft hij zijn beste producten ?

Wie heeft al met hem gedekt ? Heb je die 7500 euro dekgeld betaald of met een groep mensen een een aantal rietjes gekocht ?

Ik zoek evt. nog een persoon/personen die van een duurdere hengst dekken, maar een hoop rietjes aankopen en het dan onder elkaar regelen. Hierbij denk ik aan hengsten zoals Diamant de Semilly, Darco, Quidam, .... ( Ook hengsten met Capitol, contender, enz in, zijn welkom ) Of ken je zo'n persoon die daar eventueel voor open staat, laat het me weten aub .
Dit laatste liever via pb, praat wat makkelijker.

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:16

quidam lijkt me voor jouw uitgesloten :fokt absoluut niet vergrotend ,heeft een merri met veel maat ,lengte en vooral een sterke rug nodig en een merrie die heel makkelijk in de mond en zelf veel rittigkeit heeft .
Of je moet gaan voor de poen en het veulen aan de voet verkopen

Mientjeu

Re: info over Quidam de Revel en Accorado please

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 11:44

In eerste instantie wil ik het veulen zelf houden. Ik zou graag een zo goed mogelijk veulen fokken, dus zogezegd een hengst erop zetten die zo dicht mogelijk mijn merrie aanvult, dat lijkt mij het echte fokken.

Nu zou ik graag van een hengst fokken die bekend staat voor goede nakomelingen te geven. Maar ik voel nu precies dat ik het hele rijtje gehad heb ( waar ik kennis van heb).

Welke hengsten passen theoretisch goed op een kleinere bloedmerrie ?

Even ter zijde:
Mijn merrie lijkt van uiterlijk veel op op je Chambertin- merrie ( heb even in je profiel gekeken ) en van karakter op Marien
Veel hengsten die jij gebruikt hebt, of in je profiel staan, heb ik ook al naar geïnformeerd, maar je zit zo vaak met die moeilijke regels in Duitsland. Waarom heb jij Accorado voor je Chambertin-merrie gebruikt ?
( Heb al aan heel veel mensen info gevraagd, en Accorado is ook ergens gevallen als passende hengst )

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:12

Ik hoop dat je nog sperma van Acorado kunt krijgen, dat lijkt me een probleem. Want Acorado is straks denk ik alweer 2 jaar dood.

En ik heb ook van iemand gehoord dat zijn volle broer ook niet meer leeft.

lievenr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:22

adriana schreef:
Ik hoop dat je nog sperma van Acorado kunt krijgen, dat lijkt me een probleem. Want Acorado is straks denk ik alweer 2 jaar dood.

En ik heb ook van iemand gehoord dat zijn volle broer ook niet meer leeft.

dat heb je verkeerd voor hoor, ik heb daarvoor gemaild en die volle broer leeft nog, want hij komt trouwens deze winter meedoen aan een paar indoor circuits in duitsland en daar gaan ze ook beslissen of hij blijft in duitsland of niet
hij is in eigendom van: www.valleluva.com

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:24

Ok, dat scheelt al iets!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:52

Ik had verleden jaar al de latste drie dosissen van accorado gekocht omdat ik wist dat ie een been had gebroken en ik toch goede nakomelingen had gezien .
De chambertin is 2.5 jaar en al zo'n 1.67 groot dus ik heb geen probleem qua grootte (waar jij dus wel moet opletten ) maar voor de eerste keer heb ik toch een vergrotende hengst gekozen omdat haar moeder maar 1.60 is dus je weet nooit ,maar volgend jaar komt daar dan Contendro op
Met Marien is er destijds gefokt met ConcertoII (ook contender dus ) en dat valt hartstikke mee . Marien is 1.66 en Conarien is 1.72 heeft alles qua uiterlijk van contender maar heeft het bloed en de vechtlust van Marien . Maar dat is natuurlijk een loterij briefje want voor hetzelfde geld geeft jouw merrie haar zelve helemaal door (met een goede merrie als Marien is dat natuurlijk geen probleem )
maar ik heb het je al gezegd met een merrie zoals de jouwe : Cassini II ,Conair,Cassal en Calato . PFF zeker geen Quidam of Darco.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:56

oh Mientje ,volgend jaar is ArkoIII via Duitsland beschikbaar die staat ook op stip nr 1 voor volgend jaar en dat zou heel zeker op jouw merrie passen !!