shetlanders en fokkerij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Essiejacobs

shetlanders en fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 16:28

hallo,

ik ben momenteel bezig met een verslag over shetlanders. daarvoor ben ik nog opzoek naar waarom mensen shetlanders fokken... zoveel mogelijk info over fokdoelen en gebruiksdoelen van shetlanders. wie kan mij helpen?

esther

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:26

Wat wil je precies weten?

Je hebt de echte mini fokkerij, de ander leg meer de nadruk op bepaalde kleuren, en de andere willen juist grote maat.
De een gebruikt ze enkel voor de fok, de ander als kinder pony, weer een ander onder het zadel of voor de wagen in de sport.

Mijn pony's gebruik ik voor de fok van grote maatse pony's, het liefst in de kleuren schimmel en roan. Ze worden ook gebruikt in lesjes, voor de wagen en onder het zadel(op wedstrijd nivo).

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:28

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:45

Daar vind je niets over shetlanders, dat gaat over miniatuur paardjes.

www.nsps.nl , daar heb je meer aan .

Annechien

Re: shetlanders en fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 08:30

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:50

wij fokken met shetlanders, omdat het superleuke pony's zijn, ze bevallen heel makkelijk, en zijn niet te duur in onderhoud.
ik rij er ook nog wel op, en heb er een paar voor de kar lopen. en voor de mensen die denken dat ze voor hun paar donderdoen....mijn shetties kunnen meer dan sommige paarden die moeten werken :P