GZ Welsh hengsten in NL met veel Synod bloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

GZ Welsh hengsten in NL met veel Synod bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:11

Weet iemand toevallig Welsh A hengsten die in Nederland dekken en die veel Synod bloed hebben?

joostvangestel

Re: GZ Welsh hengsten in NL met veel Synod bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:33

Synod bloed? Nou, er staat er een van Cerdin Jones: Synod Prophet. Daar waren eerder ook zoons en kleinzoons van.

Zo was er vroeger ook FronBach Hello Campers, een zoon van Synd Hello en kleinzoon van Synod Scamp.

Ik denk dat Bryn Storm er ook nog is. Ook die is een kleinzoon van Synod Scamp

Dan is er ook nog Vierhoek's McManneman, een zoon van Synod Jonquil.

Verder is het altijd de vraag welke lijn van Synod je zoekt. In Nederland zijn er wel wat merries overgekomen. Je kan de Synod in twee delen verdelen: voor Brierwood Rocket en na Brierwood Rocket. Voor Brierwood Rocket werd Criban Bantam veel gebruikt (kado van schoonvader Gwyn Price van de Dyrin) en na Rocket werd de hele stal nogal veel veranderd.

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 19:20

Ik ben vooral fan van na Brierwood. Ik heb een hengst veulen van Llwynan Llewelyn, die is van Llwynan Rocket en Synod Chatter (v. Synod Captain. Zowel Captain als de moeder van Llwynan Rocket ( Synod Pearl) komen uit Brierwood Rocket II.
Ik heb een merrie uit Billy's Boy en die is van Bryn Storm, dus ook daar zit Synod achter.
Moeilijke is om een pony te vinden met EN Synod bloed EN beweging. Uit de Synod lijn vallen de bewegingen nogal eens tegen.
Ik ben erg weg van Llwynan Tip Top, maar die staat helaas in Engeland en zie ik niet hierheen komen. Tenzij ik de loterij win .
Prophet vind ik een mooie hengst, maar ook van hem vind ik de beweging niet super. Aangezien beweging bij mijn merries ook niet super is (behalve van degene met Coed Coch bloed), moet ik een hengst hebben met veel beweging, vooral achter.
Volgend jaar heb ik Rondeels Fawn (v. Bengad Damask Oak) op stal. Ben benieuwd wat daar uit komt.
McManneman ken ik alleen van foto en ken geen nakomelingen van hem.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:46

hallo

ik ken hem wel heb hem namelijk opstal staan
hij heeft dit jaar de eerste veulens gegeven
ik had zelf 2 hengstjes van hem een bruine en een vos
en 1 merrie wat een schimmel wordt
de hengstjes zijn weg de merrie heb ik nog in mijn bezit
en volgend jaar komen er 6 veulens van hem
de eerst komt eind februari al van vleuterweides pleunie
dus al je zin heb om een keer te komen kijken dat kan altijd
hij is een super lieve hengst

groetjes

willie

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 01:24

Was die PLeunie ook op de show in Wezep? Als leading rein pony? Ken de naam ergens van. Als ik tijd heb kom ik wel eens kijken.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:13

ja dat klopt pleunie is als leading rein pony dit jaar voor het eerst gebruikt door mijn dochtertjes van 7 jaar
de veulens van macmanneman konden allemaal goed bewegen en
waren goed van bouw door omstandigheden zijn ze niet op de keuring geweest

groetjes willie

joostvangestel

Re: GZ Welsh hengsten in NL met veel Synod bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:20

Vleuterweide's Pleunie is een van de mooiste Welsh A merries van Nederland. Deed ook dit jaar mee met de nationale kampioenschappen (en had volgens een hoop mensen meer verdiend). Haar moeder was nog eens dagkampioene op de fokpaardendag in Dordrecht

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:24

dank je wel joost voor het compliment toch nog iemand die ze weet te waarderen het gaat goed met pleun nog zoon 4 maandjes en dan krijgt ze een veulen van Vierhoek's Mc manneman ben zeer benieuwd wat een gaat komen.
dit jaar zijn als het goed is 7/8 merrie's drachtig van hem
waarvan ook 2 dochters van pleunie een cariadog en de flashpoint

groetjes willie