Springtoppers Okidoki en Niko!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmy92

Springtoppers Okidoki en Niko!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:45

Afgelopen zondag werd er in Zuidlaren de grote prijs van Drenthe verreden. Als fokker van Okidoki (Jodokus X Topas) (gereden door Albert Zoer) volgen wij dit nauwkeurig. Zondag werd Albert Zoer 4e met Okidoki, Ben Maher won met Niko de grote prijs.

Vandaag stond er in de Paardenkrant een groot artikel over Niko. Wat blijkt? Ook Niko komt uit een stam van ons. De oma van Niko heeft hier jarenlang als fokmerrie gedient, maar leeft helaas niet meer; Ureen (v. Le FaquinXX). Van Ureen staan hier nog 2 dochters; Kimberly (v. G Ramiro Z) en Ureen II (v. Ilmeo). Dit zijn dus tantes van Niko.
Verder staat hier nog uit dezelfde stam een dochter van Kimberly; Tatjana (v. Lauriston) en nog een kleinkind van Ureen; Simphony (Lux X Topas X Le Faquin XX). De moeder van Simphony is de ook in het artikel genoemde merrie; Melodie (v. Topas).

Hier doe je het natuurlijk voor

Voor de geinteresseerden Tatjana (Lauriston X G Ramiro Z X Le Faquin) is te koop. Een merrie uit dezelfde stam als Niko, van dezelfde fokker als Okidoki...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:45

Dat is wel een fokkersdroom om je paard op tv te zien. Ik vond trouwens dat Okodoki ook goed kan bewegen, zijn vader Jodokus zegt mij niet veel, wat is dat voor hengst en hoe zijn jullie er destijds bij gekomen?

MissHIS

Re: Springtoppers Okidoki en Niko!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:34

Ohhh dus ik had toen bijna eentje uit de lijn van Niko gekocht!! Die Topas uit Ureen.

Super voor jullie!!

Kimmy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:07

[***] schreef:
Dat is wel een fokkersdroom om je paard op tv te zien. Ik vond trouwens dat Okodoki ook goed kan bewegen, zijn vader Jodokus zegt mij niet veel, wat is dat voor hengst en hoe zijn jullie er destijds bij gekomen?

Jodokus was een aangewezen hengst en uiteindelijk toch afgewezen, daarom nauwlijks bekend.

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:08

MissHIS schreef:
Ohhh dus ik had toen bijna eentje uit de lijn van Niko gekocht!! Die Topas uit Ureen.

Super voor jullie!!

Ja, dat was melodie. Die stond ook in de Paardenkrant

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:47

Jansje schreef:
MissHIS schreef:

Super voor jullie!!

Ja, dat was melodie. Die stond ook in de Paardenkrant

Oh ik zal het eens goed gaan lezen, was er nog niet aan toe gekomen!

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:12

Albert heeft dit weekend de Grand Prix én de Wereldbekerkwalificatie in Verona gewonnen met Okidoki en Lincoln.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:18

Inderdaad, ik zag het ook net!

In Verona was Albert Zoer zowel zaterdag met KWPN-hengst Lincoln als vandaag met Okidoki zeer succesvol

In de Grote Prijs van Verona, die gisteravond werd verreden, zegevierde de uit het Drentse Echten afkomstige springruiter Albert Zoer met de hengst Lincoln (v. Faldo). In een barrage waarvoor zich 17 combinaties plaatsten realiseerde Zoer niet alleen met afstand de snelste tijd, maar bleef daarbij ook nog eens foutloos.
In de derde wereldbeker kwalificatiewedstrijd van het seizoen plaatsten zich vandaag tien combinaties voor de barrage. Daaronder wederom Albert Zoer, maar nu met Okidoki (v. Jodokus). In die barrage was Zoer ook nu weer de snelste en bleef daarbij weer foutloos. Naast de altijd zoet smakende zege won Zoer ook nog eens bijna 40.000,-- euro.

Collega-ruiter Wim Schröder was laaiend enthousiast over de rit van zijn teamgenoot Albert Zoer. "Er was een lange lijn die door iedereen in zeven galopsprongen overwonnen werd, maar Albert reed mede dankzij de enorme grote galop van Okidoki voluit door en wist die afstand in zes galopsprongen te overwinnen, waardoor hij de tijdwinst pakte die nodig was voor deze zege. Gewoon een heel stoer rondje over een proef die je met een gerust hart als een hele zware wedstrijd mag beschouwen!", complimenteerde Wim de rit van Albert.
Albert Zoer zelf was in de zevende hemel. "Mijn beide paarden, Lincoln én Okidoki, sprongen fantastisch. Wat ik vorige week in Zuidlaren nog fout deed, ik wilde toen een galopsprong extra maken, deed ik nu goed en ik liet Okidoki in vol tempo doordaveren, waardoor we nu eindelijk eens wisten te winnen. Weet je, alles klopte helemaal perfect!", aldus de dolgelukkige Drentse ruiter.

(...)
(Bron: Persbericht KNHS, bew. CvA)

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:26

Bedankt voor je tip!!! Wisten we nog niet, ik dacht dat ie pas volgende week naar Italie hoefde

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:27

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:34

Kan je nog een regeltje aan je onderschrift toevoegen .

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 19:35

Helaas niet, dat zijn teveel tekens

nicolina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:38

zo te zien zijn ap en okie weer goed in vorm, niet te vergeten lincoln..egt super weer!!!

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:02

Ik heb Albert in Leeuwarden zien rijden, en natuurlijk ook al eerder op tv. Ik heb groot respect voor deze ruiter. Gewoon heel simpel blijven rijden, top!

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:50

Was Jodokus niet ook een Topas? Ik meen eens gelezen te hebben dat Okidoki een bewust lijnenteeltproduct is geweest op de bloedlijnen van Topas? Maar ik kan er naast zitten.

Heb zelf ook een Topasmerrie, Kaminka. Wereldpaard, zonder meer! (Nooit wat gepresteerd verder, maar ze is zo leuk!)

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 14:48

De moeder van Jodokus (Zyminka) is een dochter van Viola B. Topas is een zoon van Viola B.

Jodokus (G. Ramiro Z X Zyminka)
Zyminka (Abgar X Viola B)

Moeder van Okidoki is Kentucky
Kentucky (Topas X Fanny)
Topas (Marco Polo X Viola B)

Overgrootmoeder van beide kanten is Viola B, zo is het inteeltprogramma geweest.

Wat is de moeder van Kaminka? Komt die van Stal de Hameren?

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:23

Juist, nou weet ik het weer!

Kaminka is niet gefokt door Anna Sjouk Okkema, is gefokt door dhr. Veerman uit Zuidwolde, uit de merrie Heidi (Bredero x Zeno x Goudsmid). Kaminka heeft haar naam dus uit haar vaderlijn gekregen, moederlijn is niet uit de Freiminkastam.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:50

Afbeelding

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 20:16

Ja, dat is Okidoki op de foto van de week van de KNHS

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 12:47

In de IDS van afgelopen week stond een heel artikel over Okidoki, een interview met de fokker, ben jij dat Jansje??

Erg leuk stuk vond ik het, ook leuk om weer eens wat positiefs over de nafok van Topas te lezen....

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 18:06

Ja, dat waren wij

Starlett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:57

Mieke schreef:
In de IDS van afgelopen week stond een heel artikel over Okidoki, een interview met de fokker, ben jij dat Jansje??

Erg leuk stuk vond ik het, ook leuk om weer eens wat positiefs over de nafok van Topas te lezen....

Ja, ik heb het ook gelezen. Wel grappig dat ze Okidoki lelijk vinden, maar dat hij zo ontzettend goed kan springen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 14:47

Ach, wat is lelijk. Ik vind hem wel wat hebben hoor. En als je hem ziet springen.... dat is pure schoonheid, vind ik....