Beoordeling merrie (4j)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brisk

Beoordeling merrie (4j)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:42

Hoi,
Ik wil eens graag weten wat er op een keuring van deze merrie zou worden gezegd. Dus kenners, geef jullie mening! (wel onderlegd!)
Eerlijkheid is gewenst, maar houdt het netjes!
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:12

Als je een eerlijke beoordeling wilt hebben zou ik wat meer gegevens plaatsen, leeftijd e.d. Verder hangt het op een keuring ook heel erg af van de beweging en evt springkwaliteiten, dat kun je ook niet zo zien.
Wat ik er zo van zie is ze overbouwd(hoe oud is ze) en heeft ze weinig halslengte. Beetje kortbenig. Royale conditie. En ik vind haar niet zo'n hele mooie broekspier hebben, is ze al in training?

Brisk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:22

Op deze foto komt ze net van de wei, en is ze nog niet in training. Het is dus een 4jarige BWP merrie, 1.68m (CamusxLaekenxTigre Rouge). Ik weet het is maar 1 foto, en dan zie je nat. niet zo veel, maar een indruk kan je hier wel uithalen denk ik. Qua beweging heeft ze genoeg ruimte, een goede galop. In vrijheid springt ze de sterren uit de lucht! Ze springt met veel vermogen en heeft oog voor de sprong.
Bedankt voor je reactie!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:34

Ik vind het een functioneel gebouwd springpaard (dit is dus positief, voordat mensen dit verkeerd opvatten!). Let bij een eventuele hengstenkeuze op de lengte.

Voor een dressuurpaard zien ze graag een ander type.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:54

Ik vind haar achterhand goed voor zover ik kan zien en vind haar niet overbouwd, haar rug is wat hol dus lijkt dat misschien zo?
Idd meer springtype.
Ook vind ik haar hals/hoofd-aanzet niet zo mooi, maar kan aan de foto liggen. Haar hals zelf vind ik mooi bespierd. Haar hoofd iets groot.
Heb je geen bewegingsfoto van haar?

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:00

Ik vind haar iets te zwaar gebouwd, maar wel een mooie hals. Ze is wel een beetje dik . Misschien dat er met een springfoto iets meer te zeggen is?