Nee zeg, Ayla verkopen we niet hoor!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Nee zeg, Ayla verkopen we niet hoor!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:37

Er kwam bij ons een handelaar kijken voor het paard van een stalgenoot. Dus hup, paard in de bak, en die mocht gaan rennen.
Staat die vent dus heel niet naar dat paard te kijken, maar naar de wei erachter. Waar mijn kleine meissie met haar mams en "paps" rondhuppelen. Of ie dat prachtige veulen niet kon kopen. Het paard waar ie voor kwam hoefde hij al niet meer, hij wilde het veulentje.
Neeeeeeeeee! Die krijgt ie niet!
Is niet de eerste keer dat er zeeeer gemeende interesse getoond wordt in Ayla. Aan de ene kant een geweldig compliment natuurlijk, maar aan de andere kant kan ik het niet uitstaan als iemand vraagt of die kleine te koop is. Iemand hier die het herkend?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:41

Alleen maar mooi dat hij zo geïnteresseerd is in jouw kleine!
Wel enigszins flauw dat hij totaal geen interesse meer had in dat andere paard.

Maar goed, het is een handelaar, dus je moet er niet raar van opkijken wanneer hij over 3 dagen opbelt met de mededeling er toch een klein bedrag er voor neer te willen leggen.

PridesRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 18:43

Nope, hij wilde het paard niet. Maar ik vond het heel apart om bij mezelf te ontdekken dat ik het vreselijk vond dat die man in Ayla geïnteresseerd was. Alsof iemand in de supermarkt in je wandelwagen kijkt en je baby wil kopen. Hihi.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:20

Toen mijn vriendin nog hier in de straat woonde gingen we vaak samen rijden.. Vaak genoeg kwamen we "die ene handelaar" tegen... Keer op Keer vroeg die of ik Pauk nou al wou verkopen... Dit vond ik ook vreselijk.. Pff mijn paard en vraag zoiets niets steeds

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:01

Heel herkenbaar! Zo liep ik met Simply en Rocky een keer over straat, stop er ook een auto langs de kant. Ik dacht al, Wat krijgen we nou? Stapt zo'n handelaar met sigaar en al uit de auto en vraagt of ik Rocky wil verkopen. Dat vond ie wel een mooi veulen...

Yeah right! Als ik hem al ooit zou verkopen natuurlijk nooit aan een vreemde handelaar! Maar Rock is niet te koop, ondanks dat er een aantal mensen zijn die erna gevraagd hebben. Ik vind dat niet erg, vragen staat vrij en vaak zijn veulens natuurlijk wel te koop.

Met Jeddah heb ik het ook al aan aantal keer gehad (op wedstrijden, ook handelaars) en met Senna ook 3 keer toen zij een veulen was. Ook 1 keer op het EK, dat vond ik wel een compliment, dat er een Italiaan in haar geintereseerd was. Ik heb toen een belachelijk hoge prijs genoemd en hij heeft haar dus niet gekocht...

irene

Re: Nee zeg, Ayla verkopen we niet hoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:03

Herkenbaar

2 jaar terug waren we met een van onze shetmerries op de paardenmarkt in Beusichem omdat daar tegelijkertijd een premiekeuring was.
Hoeveel keer er wel niet gevraagd is of de pony te koop was, en dat terwijl we niet op de markt zelf stonden.
Op het laatst was er zelfs iemand die bleef maar doorgaan, 1500 euro had hij er wel voor over.
Helaas meneer, veel pony's zijn te koop maar deze dame blijft tot haar dood bij ons

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:11

.
Ik heb het ook wel gehad, vooral met Dennis. Maar ook met Roos(toen ze nog van irene was maar al aan mij beloofd was ), Ukkie en Angel.

Senna was wel flot verkocht, voor een goed bedrag. Mijn 'eigen' pony's blijven, bij wat ik de komende jaren fok moet ik nog maar even afwachten wat er blijft.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:36

Ik heb het zelf gehad

Ben 3 jaar geleden bij een veulen wezen kijken, maar die deed me niets. Heb proberen te ondehandelen over de ander, maar die was niet te koop. Dus heb de ander laten staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Nee zeg, Ayla verkopen we niet hoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:37

Wij hebben het ook erg vaak. Gisteren nog is er geinformeerd naar een pony van ons. Deze man heeft het denk ik al 50 keer gevraagd, maar nee, die is niet te koop. En deze is niet de enige, ik denk dat er wel 20 mensen geinteresseerd zijn. Ik vind het wel leuk, het is een eigen fokproduct, nota bene zonder papieren, maar het is een hele goeie. Het streelt je ego toch wel.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:01

ik heb het toendertijd met lowara's eerste veulen gehad.
beestje was er nog maar net, stapt er ineens een handelaar ons erf op, of hij de man des huizes mocht spreken?
ehm... ja hoor.
dus hij met mijn vader bij het veulen kijken, we snapten er werkelijk niets van.

"tjah.. het is een tinker, veel wit, maar ach, ik neem d'r wel...."

excuse moi? mijn baby? dacht het niet

weet na al die jaren nog niet hoe hij erachter is gekomen dat wij een tinkerveulen op stal hadden, want het veulen ad toen nog niet buiten gestaan.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:29

haha hoe herkenbaar, toen river net geboren was liepen ze overdag in de paddock, die ligt naast een drukke weg, op een keer reed er iemand in een auto voorbij, werkelijk, die is wel 30 keer langsgereden.........
het streelt je ego wel hoor......

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:41

Hier gebeurt dat ook wel eens. Heb af en toe wel wat te koop en een aantal merries had ik al wel 10x kunnen verkopen terwijl ik die juist niet kwijt wil
Tegenwoordig zeg ik aan de telefoon er al duidelijk bij welke er absoluut niet te koop zijn en dan nog proberen sommige mensen het nog als ze hier voor een andere pony komen. Maar dan noem ik gewoon een idiote prijs

Op een keuring stonden ze zelfs een keer tegen elkaar op te bieden terwijl ik het veulen niet wilde verkopen. Heb ze maar snel op de wagen gezet

Maar zelf heb ik het ook wel eens gehad. Was eigelijk helemaal niet opzoek naar een pony erbij en iemand wilde even een merrie laten zien in de wei.
Heb die hele merrie nooit gezien maar zag wel een andere merrie die ik wel zag zitten. Maar die was niet te koop.
Heb toen afgesproken dat als ze haar ooit wilden verkopen, dat ze even zouden bellen en een paar maanden later kwam ze door prive omstandigheden te koop.
Dag later stond ze hier op stal...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:43

Vorig jaar nog op paard&koets, of mijn merrie te koop was? Uhm nou echt niet, kreeg toch een kaartje in mijn hand, voor het geval dat.

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:47

lowara schreef:
ik heb het toendertijd met lowara's eerste veulen gehad.
beestje was er nog maar net, stapt er ineens een handelaar ons erf op, of hij de man des huizes mocht spreken?
ehm... ja hoor.
dus hij met mijn vader bij het veulen kijken, we snapten er werkelijk niets van.

"tjah.. het is een tinker, veel wit, maar ach, ik neem d'r wel...."

excuse moi? mijn baby? dacht het niet

weet na al die jaren nog niet hoe hij erachter is gekomen dat wij een tinkerveulen op stal hadden, want het veulen ad toen nog niet buiten gestaan.

Leuk detail: uiteindelijk heb ik het veulen gekocht met 5 maand. 2 jaar later kreeg ik verkering met mijn vriend. Zijn ouders hadden een keer goede vrienden op bezoek waarvan de man een ponyhandelaar is. Ik en die man kletsen over Fayette en ik trots foto's laten zien. Zegt die man bij zijn eerste blik op de foto: "He, die ken ik! Daar ben ik nog bij geweest om te kopen toen die net geboren was!"

Verder heb ik het ook al een paar keer gehad met Fayette.
Toen ze net 2 dagen in de opfok stond en voor het eerst naar buiten mocht stond er binnen een uur ook al een man bij de man van de opfok voor de deur. Of dat Tinkerveulen in de wei niet te koop was? De man van de opfok heeft maar gezegd dat hij er van uit ging van niet

En vorig jaar nog toen wij bij een boer (wiens weiland direct naast ons huis ligt) op bezoek gingen om te vragen of hij niet een deel van zijn weiland wilde verpachten. Dat niet maar zijn eerste vraag toen wij binnen kwamen was wel: "Kom je je paard verkopen?" Euhm, nee... integendeel