Gezocht: Mylottie, Alottie, Spitfire, Wylottie (Zottie stam)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Gezocht: Mylottie, Alottie, Spitfire, Wylottie (Zottie stam)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 15:24

Hey,
Ik kwam er net achter dat mijn Z2 ruin een volle zus heeft, namelijk: Mylottie, een elite merrie. Uit de Zottie stam (merrielijn 36, fokfamilie 300)

Zij heeft 4 nakomelingen gehad waarvan Uphill (v Obelisk) is overleden.

- Alottie: Silvano N
- Spitfire (z1 dress.): Flemming
- Wylottie: Rousseau

Wie o wie kent de volle zus va mijn paardje of een van haar nakomelingen en kan mij iets meer over ze vertellen en het liefst foto's laten zien.

Mijn paardje komt trouwens uit 1996 en heet officieel Oudemolen, maar op wedstrijden Oliver R en hij liep Z2 dressuur en nu weer L2.

Oja, ze hebben nog een halfzus van Jazz, ook uit Hylottie. Zij was 6e op de pavo cup finale in 2002 en dat voor een merrie! Nu Z2 dressuur!

Aimee

Re: Gezocht: Mylottie, Alottie, Spitfire, Wylottie (Zottie s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:10

Ik denk dat je doelt op Pylottie W, Jazz x Hylottie v. Samber x Utica v. Regress x Porta v. Porter x Zottie v. Marco Polo.
Pylottie was inderdaad 6e op de Pavo-cup in 2002 en loopt nu ZZ-Z onder Remy Bastings. Afgelopen zondag heb ik haar gezien, mooie merrie!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:13

Aimee schreef:
Ik denk dat je doelt op Pylottie W, Jazz x Hylottie v. Samber x Utica v. Regress x Porta v. Porter x Zottie v. Marco Polo.
Pylottie was inderdaad 6e op de Pavo-cup in 2002 en loopt nu ZZ-Z onder Remy Bastings. Afgelopen zondag heb ik haar gezien, mooie merrie!

Ja idd klopt! Heb je toevallig een foto?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:15

Dus even ter correctie Pylottie is ZZ-Zwaar, mijn bronnen waren wat veroudert blijkt wel haha

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:17

Nee sorry, geen foto.
Pylottie is een fijne merrie hoor, mooi lengte in het lijf, zeker voor een Jazz een hele correcte hals. Ze gedroeg zich ook keurig, had niet het idee dat het een lastig paard zou zijn, Remy kon in ieder geval met een gerust hart nog even de proef doorlezen te paard
Ze heeft een super fijne ruiter in het zadel dus ze zal nog wel van zich laten horen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:19

Weet je wie Hylottie in bezit heeft? Diegene zal wellicht meer info weten. Eventueel zou je het ook nog bij Remy kunnen proberen, ik weet niet voor wie hij de merrie rijdt, maar wanneer dat voor een fokker is zal die wel meer weten over de stam.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:24

Aimee schreef:
Nee sorry, geen foto.
Pylottie is een fijne merrie hoor, mooi lengte in het lijf, zeker voor een Jazz een hele correcte hals. Ze gedroeg zich ook keurig, had niet het idee dat het een lastig paard zou zijn, Remy kon in ieder geval met een gerust hart nog even de proef doorlezen te paard
Ze heeft een super fijne ruiter in het zadel dus ze zal nog wel van zich laten horen!

Ja, zeker een fijne ruiter, heb hem een paar keer met Scandic zien rijden, hebben we ook een jaarling van lopen nu.
Weet je toevallig of de merrie ooit nakomelingen heeft gehad, ik dacht van niet, maar ook daarin kan mijn bron veroudert zijn
Ik ben nu helemaal benieuwd naar zijn andere zus en die nakomelingen!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 17:03

Ik ben er net achter dat mijn ruin nog een volle broer heeft.
En het leuke is: 1 van de 2 heef deelgenomen aan het verrichtingsonderzoek als 3-jarige en een van de 2 is UTV reserve kampioen geworden.
Dus ik heb gewoon een toppertje in huis! We hebben voor die tijd wel veel geld betaald voor hem, maar dit wisten we niet, we zijn puur op zijn bewegingen afgegaan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:34

Desire schreef:
Wie o wie kent de volle zus va mijn paardje of een van haar nakomelingen en kan mij iets meer over ze vertellen en het liefst foto's laten zien.

Ja hoor. Die ken ik.
En ik weet exact waar die staat...........
Inclusief Alottie, Spitfire en Wylottie...............

Oudemolen heeft trouwens nóg een volle broer. Nelson.
Nelson is berucht in Groenlo / Haaksbergen en omstreken........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:35

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:39

ALOTTIE

Afbeelding

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:42

......... en er is ook nog een Zylottie dacht ik (maar die kan ook nog iets anders heten).........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:52

Afbeelding

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:13

Pylottie heb ik laatst in Haaksbergen nog gezien, echt een hele mooie merrie. Remy reed toen een clinic met haar, en een kur. Zag er super uit! En helemaal geen Jazz-trekjes, zo op het eerste gezicht...

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 08:00

Hoi,
Ik heb Pylottie ook in Haaksbergen nog gezien. Ik ben al fan van haar sinds ze zo goed presteerde in de Pavo Cup. Daarna is ze in de sport uitgebracht door Margaret Hammers (die haar overigens ook reed in de Pavo Cup).

Een kennis van mij heeft een fokmerrie uit de Lottie/Zottie-stam. het gaat om de keurmerrie Ilottie (v.Creool). Hij heeft er verschillende veulens uitgefokt. (dit is meer de springkant van de stam). Ondermeer veulens van Voltaire, Namelus en volgens mij is ze nu drachtig van Padinus.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 10:27

Citaat:
Ja hoor. Die ken ik.
En ik weet exact waar die staat...........
Inclusief Alottie, Spitfire en Wylottie...............

Oudemolen heeft trouwens nóg een volle broer. Nelson.
Nelson is berucht in Groenlo / Haaksbergen en omstreken........

Heb je toevallig ook foto's van hun? en kun je me zeggen waar ze staan, ik ben echt heeeeel erg benieuwd. Weet je dan ook waar mylottie staat? Op het topic dat je stuurde kan ik de foto van mylottie en Alottie niet zien helaas, ben erg benieuwd.

Iemand nog foto's van pylottie? ik heb wel kleine foto's gezien op de site van melissen maar ik kan ze niet in het groot zien jammer genoeg!

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:53

Ik vond via internet nog deze link:

http://www.tenheuvel.com/FORSALEnl.htm

Ook een Jazz x Samber, uit een volle zus van de moeder van Pylottie (staat erbij).

Kunt altijd mailen of ze nog meer foto's hebben....

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:28

hee, is die Alottie ook te koop?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:42

Sjappie schreef:
Ik vond via internet nog deze link:

http://www.tenheuvel.com/FORSALEnl.htm

Ook een Jazz x Samber, uit een volle zus van de moeder van Pylottie (staat erbij).

Kunt altijd mailen of ze nog meer foto's hebben....

Ja ik had hem ook al ontdekt, maar ik ben toch meer geinteresseerd in de rechtstreekse familie van mijn paard vooral. Heb inmiddels de eigenaar van Mylottie en nakomelingen al in mijn mailbox ontvangen, hoop dat hij nog wat mooie foto's heeft voor me!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:45

De volle zus van Hylottie: Georgia is nu eigendom van Bokster ZORO........ (dacht ik....)

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 15:09

Nou ik heb de foto's inmiddels ook al gezien, leuk om eens wat over zijn familie te weten zeg, ik heb ook het nakomelingen rapport van het KWPN gehad en Oliver (oudemolen) heeft na pylottie nog veel meer broertjes en zusjes gehad, en voor mylottie werd geboren was Lincoln al geboren. Meer dan ik dacht dus!
En zelf was hij de reserve kampioen op de UTV. Ooh wat ben ik trots op mijn beestje, maar dat was ik natuurlijk al haha

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:16

Wat veel ottie-vottie's, heb zelf Javottie gehad.. Ramiro x Octaaf

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:38

Kiieek schreef:
Wat veel ottie-vottie's, heb zelf Javottie gehad.. Ramiro x Octaaf

Da'svolgens mij een heel ander lijntje uit de Bottie-stam......... niet te verwarren met de Zottie's......

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:42

volgens mij stammeen otteline slottie en luzelma slottie toch ook van die stam af.?? of is dat ook weer een zijtak? zij komen volges mij van de ottie, vottie stam..beide zijn geloof ik gefokt door ini slot en worden bereden door crista laarakkers (luzelma slottie) en gert van den hof (otteline slottie)

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:23

Jodievanmij schreef:
volgens mij stammeen otteline slottie en luzelma slottie toch ook van die stam af.?? of is dat ook weer een zijtak? zij komen volges mij van de ottie, vottie stam..beide zijn geloof ik gefokt door ini slot en worden bereden door crista laarakkers (luzelma slottie) en gert van den hof (otteline slottie)

Welnee......... dat is een TOTAAL ANDER lijntje..........