Een goed staaltje van Volbloed lijn (in?) teelt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Himyar

Een goed staaltje van Volbloed lijn (in?) teelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:01

http://www.thoroughbrednews.co.nz/sprin ... &stud_id=0
Makybe Diva retired after her third Melbourne Cup (= 3200 m. lang)

Voor het derde jaar op rij heeft deze merrie deze ren gewonnen. Ze heeft US$10,840,535 verdiend op de renbaan. Ze is zes jaar oud en is 36 maal gestart op de renbaan. Een SUPER race merrie.
http://www.pedigreequery.com/makybe+diva
3 maal Northern Dancer, 4 maal Natalma. Heel veel Nearco bloed. Typisch een geval waarbij lijnteelt goed uit heeft gepakt.

Nu wordt het voor de eigenaar een goede hengst kiezen om haar door te laten dekken. Lijkt me dat ze niet nogmaals een dosis Northern Dancer/Natalma bloed erbij moeten voegen.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:35

haha, in mijn volbloedmerrie zit ook 2 x northern dancer, maar dat heb je met die hengst ook al snel...

Himyar

Re: Een goed staaltje van Volbloed lijn (in?) teelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 13:00

Dat is inderdaad waar, er zijn er zat die ND twee of drie maal in de pedigree hebben. Toch is er met deze iets dat maakt dat ze alles en iedereen achter zich laat op de renbaan.
Er zijn natuurlijk legio voorbeelden bij de Volbloeden van volle broers en zusters waarbij de een bij de wereldtop hoorde en de ander er niets van bakte. Het blijft toch een beetje ongrijpbaar gebeuren, het fokken van Volbloed renpaarden.

Leuke merrie heb je trouwens, ze kan lekker springen, zag ik in je profiel.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:04

Ze is ook heel leuk En springen vind ze helemaal top! Toen ze nog in Engeland stond , hebben ze vooral veel heggen enzo met haar gesprongen, dat was haar specialiteit. Sorry , off-topic

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 05:59

Northern dancer/Natalma zit ook in de bloedlijn van mijn merrie. Een pittig ding. Als ze het in de bol heeft kan ze in ene ook onwijs hard rennen. Het zit dus in het bloed, het harde rennen

Kenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 06:11

Na nog een keer in de papieren te hebben gekeken. Natalma staat er 2 keer in.