Afstammingen OO Seven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Afstammingen OO Seven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:06

Hallo daar!

Ik heb nu een 00 seven merrie.

Wie heeft er nog meer een 00 Seven nakomeling?
En heeft deze zelf ingereden en hoe was die dan?

Zou je misschien een foto neer willen zetten en vertellen over zijn karakter, of ze snel bang zijn, etc, etc..

Verle N, is nu 3 jaar, kent niets, ze is nog heel smal en fijn, maar breed in der borst en je kan goed zien dat ze veel breder en sterker gaat worden, ook is ze niet zo groot, 1,64m.
Groeien 00 Sevens lang door??
Want van mij hoeft ze niet veel groter te worden dan ze nu is!

In ieder geval alvast bedankt!

Gr. QuirA

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:38

Hoi, gefeliciteerd met de aankoop van je oo seven! Hopelijk ga je veel plezier aan haar beleven. Er zijn al wel heel veel topics geweest over oo seven-nakomelingen. Via de zoekfunctie moet je wel wat vinden. Maar ik zal toch ff je vragen doorlopen, blijft leuk om mijn oo seven aan te prijzen...

Ik heb een 3,5 jarige oo seven x sultan, een zwartbruine ruin genaamd Volumia. Foto's staan in mijn profiel.

Ik heb hem gekocht toen hij net 3 was, dus toen was hij ook nog groen. Ik heb hem zelf ingereden, van de zomer ben ik er voor het eerst opgegaan, gewoon in de wei. Na een paar keer op- en afstijgen en een rondje stappen door de wei, ben ik naar buiten gegaan. Ons eerste drafje en galopje hebben we danook in een berm langs een fietspad gemaakt Dit kwam eigenlijk vooral door de afwezigheid van een goede rijbak. Inmiddels zijn we verhuisd naar een stal met binnen- en buitenbak. Volum is nu 3 maanden onder het zadel, en het gaat al heel goed. We rijden nu 3x per week, waarvan 1x een buitenrit en 1x priveles. Hij is erg gevoelig in de mond, en is nog aan het zoeken wat hij met het bit aan moet, maar hij zoekt al wel wat aanleuning, wat hele goede ontspannen momenten oplevert!

Hij heeft een heel aanhankelijk en nuchter karakter. Hij wil altijd kroelen, is heel sociaal met andere paarden; leert gemakkelijk en doet graag zijn best voor me. Verder is hij niet al te snel onder de indruk, we gaan ook al rustig alleen op buitenrit: vrachtwagens, treinen, blaffende honden... hij gaat overal langs, hooguit aarzelt hij wat, maar dan gaat hij er wel langs als ik het vraag.

Wat de maat betreft... ik hoop dat Volum nog wel wat groeit! hij meet nu 1,58 [dus ik heb net een paard ]. Ik heb begrepen dat afstammelingen van Rubinstein juist vaak laatbloeiers zijn, dus ik verwacht dat er nog wel 5 cm bij zal komen, vooral omdat de moeder 1,68 is en sultan was 1,76... Maar het is ook een ruin, dus die groeien wat langer door dan merries.

Pff al heel verhaal; als je meer wilt weten hoor ik het wel, anders pb je maar!

Demini

Re: Afstammingen OO Seven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 08:52

Hey,
Er zijn idd al een hoop topics over geweest, hier dan even mijn 2 Oosevens. Een jaarling en een veulen, volle zus en broer van elkaar.
Beide zijn Ooseven X Lancet X Balzflug

Zoë (merrie, zwart)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als jaarling:

Afbeelding

En een verzamelfoto van Aragon (hengst, bruin)

Afbeelding

Hier nog even wat fotootjes van Ooseven en Lancet :

Afbeelding

Wat betreft de eigenschappen:

Beide zijn heel sociaal naar andere paarden toe en ook naar mensen, Zoë is heel erg moedig, maar Aragon daarentegen wilt eerst zeker weten of de kust veilig is. Beide zijn ze al erg groot voor hun leeftijd en Aragon zal zelfs tegen de 1.80 aan gaan komen zijn we bang.
Verder kan ik natuurlijk nog niks vertellen hoe ze onder het zadel zijn, maar ik denk dat deze 2 weinig problemen zullen geven bij het inrijden.
Zoë is trouwen pikzwart geboren en toen even iets lichter geworden en nu is ze weer pikzwart, Aragon is lichtbruin geboren en die is nu donkerbruin.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:33

Oef...niet nog een
OO-Seven is wel erg gewild de laatste tijd
Hier een link van een OO-Seven topic!
viewtopic.php?f=22&t=481709
Hebben veel mensen gereageerd dus lees die maar eens door

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Afstammingen OO Seven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:05

Heej!

In ieder geval heel erg bedankt over de info!
En voor het topic, ga hem nu eerst doorlezen.
Wist niet de 00 sevens zo gewild zijn!
hahaha, vooral ook omdat ik er waarschijnlijk weinig tot niks over hoor..

Op zich hebben ze dus wel een fijn karakter, wat de maat betreft, van mij hoeft verle niet groter te worden!
ahahah

Maar als ze iets groter wordt maakt het me niet uit, ze doet graag iets voor je en heeft respect voor mensen.. Dus zal wel goed komen!

gr. QuirA

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:36

Die van mij zal ook wel in een eerder topic genoemd zijn.
Sinds vrijdag heb ik hem weer thuis staan.
Hij is nu twee en een half en nog steeds hengst. Op dit moment is hij nog steeds superbraaf ( hij heeft nog niet door dat hij hengst is). Voorheen was hij best wel schrikkerig. Op dit moment valt het nog wel mee.
Braaf in de omgang naar mensen en naar andere paarden, loopt met twee ruinen in het het land, en daarnaast lopen weer twee merries, maar dat deert hem niks.
Hoe hij het straks onder het zadel gaat doen is nog even afwachten.

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:22

@Vajramani: Fijn dat hij al wat minder schrikkerig is geworden. Waar paarden onder elkaar wel niet voor kunnen zorgen Zoals je hem nu omschrijft past in ieder geval veel beter in het beeld dat ik van nakomelingen van OO Seven heb.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:57

Javayo schreef:
@Vajramani: Fijn dat hij al wat minder schrikkerig is geworden. Waar paarden onder elkaar wel niet voor kunnen zorgen Zoals je hem nu omschrijft past in ieder geval veel beter in het beeld dat ik van nakomelingen van OO Seven heb.

Nu maar hopen dat dit ook zo blijft.
Vorig jaar heeft hij ook in de hengsteweide gestaan. dat leverde niet zo veel resultaat op.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:22

Ik ga morgen wat foto's maken van Ace *OO-Seven × Garanco*