hallo,
even een heel leuk weetje!!!
ik was laatst bij slat Klomphaar op bezoek geweest om Bazuin te bewonderen (staan ook de hengsten: Hollywood, Optimist, Boreas, Lys Rouge, Recruut, Laurentz en Aram v/h Maathuis) omdat ik een veulentje van hem heb (Armani). Heb ik daar gehoord dat laatst de sperma van bazuin is ingevroren om naar uitrecht gebracht te worden onder het label Bijzondere Huisdieren!! maar waarom zullen jullie denken.. nou... dat zal ik dan maar even vertellen nouuuww... begin jaren '90 waren alle Gelderse hengsten afgekeurd behalve bazuin (hij was dus de enigste overgebleve Gelderse hengst). Eind jaren '90 werden al die afgekeurde hengsten ineens weer toegelaten in het stamboek, maar vielen toen met bosjes tegelijk neer (overleden dus )... waardoor de gelderse paarden bijna uistierven. omdat er niet zoveel meer mee gefokt wordt zijn ze nu ook bijna uitgestorven (wel nog veel halfbloedjes etc.. maar ECHTE gelderse paarden zijn er nouwelijks meer.. terwijl ze het in de sport ERUG goed doen... )... naja.. ik heb dus een veulen wat 3 kwart gelders is en 1 kwart engels volbloed;)
wie hebben hier nog paarden waar gelders of zelfs bazuin in zit??
meer informatie over de hengsten van stal klomphaar vind je op http://www.horsenl.nu/klomphaar/index.htm
(niet alleen gelderse, hele mooie paarden, neem een kijkje!!)
nou groetjes!!!