Wie heeft er een nakomeling van de Hengst Grannus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvon

Wie heeft er een nakomeling van de Hengst Grannus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 12:03

De titel zegt het al
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen ?!

luboka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:45

op manege wilten staat er eentje die rijd hun dochter nu moet je maar eens even bellen is in zwolle!!

Tjinta

Re: Wie heeft er een nakomeling van de Hengst Grannus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:35

Ja, ik heb een Grannus.
Echt een superlief dier. Wij zijn er helemaal blij mee.
Zij stamboeknaam is Larannus en hij is momenteel L2 dressuur en M springen. Zijn leeftijd is nu 12.
Mijn zoon springt er nu mee, en ik dressuur. Concoursen rijden vindt hij geweldig. Als we op buitenrit gaan is hij veel kijkeriger, alsof hij weet dat het geen concours is......Hij gaat nooit aan de kletter, is erg makkelijk terug te rijden.
Ik de bak zet hij geen pas verkeerd. Je kunt m zo een paar dagen laten staan om er vervolgens vrolijk mee verder te trainen.
Kortom een geweldig beestje...
Als je nog meer wilt weten laat maar wetenAfbeelding.
Dit is mijn paard op mijn allereerste wedstrijd.

tjielp17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:00

Is dat een kwpn hengst?
Is die nog hengst of ruin?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:19

grannus is hannoveraan gefokt, maar ook voor kwpn gekeurd als dekhengst. Ik heb een dochter van zijn zoon Gran Corrado. Supermerrie, fijn karakter.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:22

grannus is al in 1996 overleden dacht ik. Ik heb net iemand ontmoet die hem nog persoonlijk gezien heeft. Naar het schijnt wel een brutale hengst op stal

Ik heb zelf een Herannus, mijn paard is dus een kleinzoon van Grannus. Superleuk beest! Houdt van concoursen en nieuwe omgevingen, gaat dan helemaal showen!
Als hij thuis in de bak loopt waar niemand kijkt, gaat hij zich ook absoluut niet uitsloven of moe maken Hij is wel heel braaf. Af en toe kijkerig als we alleen naar buiten gaan.
Vind het een geweldig paard!
xxx

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:24

@ kimS : Ja grappig dat herken ik dus goed, thuis lopen is niks uitsloven en al helemaal niet moe maken. hihi.
En op concours ook heel braaf maar net met dat tikkie meer!

Mijn paard heeft Grannus als vader, en dat is inderdaad wel een kwpn hengst ( nr33 04494 72).
Larannes is ingeschreven in het Westfalenerstamboek omdat zijn moeder daarin vermeld staat.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 09:10

Leuk!

Mijn Grannus heet Krannus ( ja, ik weet het..)

Twinkle : kan me in jou beschrijvingen wel vinden. Buiten kijkerig. Springen vind ie super .Verder is die van mij heel eerlijk, is nog nooit gemeen tegen me geweest.
Dressuur gaat bij ons erg moeizaam omdat ie zo verschrikkelijk sterk is en als hij die dikken hengstennek gaat inzetten dan kan ik het helemaal vergeten.Ik rijd m ook wel met slof anders kan ik er niks mee. Verder een schat van een paard. Echt een knuffel

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:19

Wat een rare namen (voorzichtig opgeschreven) hebben alle nakomelingen toch......Larannus vind ik dus ook echt niks.
Krannus, Herannus..... wel herkenbaar maar verder???
hihihi.

Grannoes, zo noemen wij de onze, is bij mij helemaal dressuur fan geworden... Ik heb het paard van mijn instructrice gekocht omdat hij zo braaf was.. Bij haar vond ie dressuur ook niet fijn.
Maar voor mij wil hij graag werken. Nou vraag ik vanwege mijn handicap niet echt veel, maar we rijden toch echt wel op L nivo. De training dan...
Springen doe ie met mijn zoon van 12 zonder enig probleem over 1.20

Hoe zien jullie paarden eruit? Zijn die ook bruin?

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 15:59

twinkel schreef:
Wat een rare namen (voorzichtig opgeschreven) hebben alle nakomelingen toch......Larannus vind ik dus ook echt niks.
Krannus, Herannus..... wel herkenbaar maar verder???
hihihi.

Grannoes, zo noemen wij de onze, is bij mij helemaal dressuur fan geworden... Ik heb het paard van mijn instructrice gekocht omdat hij zo braaf was.. Bij haar vond ie dressuur ook niet fijn.
Maar voor mij wil hij graag werken. Nou vraag ik vanwege mijn handicap niet echt veel, maar we rijden toch echt wel op L nivo. De training dan...
Springen doe ie met mijn zoon van 12 zonder enig probleem over 1.20

Hoe zien jullie paarden eruit? Zijn die ook bruin?

Ja charmant he die namen! Ik zou het ook niet bedenken maar ga na 13 jaar ook zn naam niet veranderen. En het past op een of andere manier ook bij hem.

Die van mij is een vos (echt richting oranje) met 4 gelijke witte benen tot net onder de knie.
Is tot zn 7de hengst gebleven en dat kun je wel aan zn nek zien. Niet echt groot trouwens. 1.61

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:30

Die van mij is ook niet echt groot, 1.65
Zag net op een duitse site voor verkoop van paarden een Grannus nakomeling te koop.
Had haast de neiging om even te reageren.... hihi.
Vind het wel leuk om half broertjes en zusjes van mijn paard te treffen.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:11

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:46

Hoi,

Ik heb een Animo merrie uit een Grannus. Animo schijnt echt enorm lastige paarden te geven, maar die van mij is vreselijk braaf. Als we dingen doen die ze kent tenminste... Buiten is ze helemaal opgefokt, dat lees ik hierboven ook terug, dus wie weet heeft ze het daarvan? Verder schijnt ze over een heuse "Grannus-galop" te beschikken, dat wil zeggen een beetje grote galop met lang recht achterbeen, beetje stug.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:50

@ Desiree. Wat een gave site over Grannus.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet wist dat de vader van mijn beessie zo bekend was..