Merrie laten keuren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martinedd

Merrie laten keuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:45

Ik wil graag DeeDee laten keuren om te zien watvoor premie's erbij te halen zijn.
Alleen staat ze ingeschreven bij het Europees Stamboek en als ik mee wil doen aan de KWPN keuring moet ik denk ik, eerst naar een KWPN keuring om haar te laten inschrijven voor het KWPN stamboek.

Heeft iemand hier een idee van hoe het werkt?

XxX Martine

unamie

Re: Merrie laten keuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:16

het beste kun je dan even bellen of mailen met het KWPN

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:20

Het ligt nu vooral aan de afstamming van je merrie. Wellicht heeft het uberhaupt geen zin om predikaten te proberen te behalen bij het KWPN, omdat ze mogelijk in het register B zal worden ingeschreven.

Martinedd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 11:49

De afstamming van mijn merrie is

v:Palfrenier
vm:Wellington
vv:Joost

Wat is het B register dan bij KWPN?

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:55

een paard wordt ingeschreven in het B register als de moeder KWPN papier, dus Vb (veulenboek) of Stb (stamboek), Reg A, of Reg B geregistreerd is heeft, maar de vader of

a: een wachthengst is
b: kwpn geregistreerd maar niet goed gekeurd
C: alle overige hengsten, dus niet KWPN ggk hengsten, ook al zijn ze in het buitenland wel erkend, en hengsten zonder papier.

Om je paard sowieso opgenomen te laten worden in het KWPN stamboek moet je eerst lid worden van het KWPN, kost je € 80,-, daarna € 75,- per jaar en € 46,- voor KWPN gegeristreerde paarden, € 80,- voor NIET KWPN geregistreerde paarden en € 12,50 regio afdracht voor deelname aan de stamboek keuring.

Je paard moet minimaal 1,58 mtr groot zijn en voor stamboek opnamen minimaal 100 punten scoren, 50 punten voor exterieur en 50 voor beweging.

Van in register B geregistreerde moeders dient de vader te zijn goedgekeurd, erkend, of geregistreerd in het veulenboek van KWPN "om nakomelingen voor registratie in aanmerking te laten komen; de vader dient te zijn goedgekeurd, erkend of geregistreerd in het veulenboek"van het KWPN of te zijn goedgekeurd bij een erkend stamboek om het produkt voor registratie in register A in aanmerking te laten komen.

Alle info heb ik uit het bewaarboek 2005 van KWPN.

Stamboekkeuringen vinden in het voorjaar plaats, je mag je paard maar 1x per jaar aanbieden op een stamboekkeuring. Je kunt eventueel je paard aanbieden voor de herkeuring als je paard 3 jaar of ouder is, als jet het met de uitslag niet eens bent. Voor de voorwaarden contact opnemen met de keuringscommissie.

Je moet je paard zelf aanmelden dmv van het inschrijfformulier wat je in het bewaarboek vindt.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:02

Martinedd schreef:
De afstamming van mijn merrie is

v:Palfrenier
vm:Wellington
vv:Joost

Wat is het B register dan bij KWPN?

Dat is gewoon een kwpn afstamming, dus geen register, gewoon (veulenboek?) papier.

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:04

tienus63 schreef:
Je paard moet minimaal 1,58 mtr groot zijn en voor stamboek opnamen minimaal 100 punten scoren, 50 punten voor exterieur en 50 voor beweging.

minimaal 140 punten

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:26

Nicole288 schreef:
tienus63 schreef:

minimaal 140 punten

Voor stamboekopname heeft Tienus gelijk hoor. Voor ster is de eis van 140 punten, waarvan minimaal 68 voor exterieur en de rest voor beweging óf springen. Dus bv. 70 exterieur en 70 op springen maakt ster. De punten voor de beweging maken dan niet uit.

Martinedd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 11:04

Dus ik heb een kans dat ze in het kwpn kan worden opgenomen,want ze heeft wel kwpn afstamming.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:50

Yep, gewoon gaan

In Friesland moet ze wel ongeveer 1.64m. minimaal zijn, anders kom je voor ster eigenlijk al niet meer in aanmerking...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:59

hmm ik wil met mijn merrie ( gribaldi X hierarch X Adios x duc de normandie )
komend jaar ook naar de keuring..
dus als ik het goed begrijp moet ik dan eerst lid worden van het kwpn (waar?) en dan gewoon inschrijven voor een keuring??
groetjes angela

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:55

*schopt topic omhoog met mijn vraag*

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:17

als je naar de kwpn site gaat staat dan kan je je daar aanmelden. als je lid wordt krijg je elke maand in de strengen thuis gestuurd en daar staat in welke provincie en waar en wanneer de keuringen zijn.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:19

oke bedankt!

en ik had ergens op een ander forum gelezen je kan je paard ook laten voor brengen?
door van die vaste mannetjes daar?

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:58

dat weet ik niet dat wil ik zelf ook nog ff uitzoeken, want wil die van mij ook een stamboekkeuring laten lopen. ze staat nu in het veulenboek.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:50

nee, vaak brengen mensen hun paard naar een stal vb. van de lageweg om hun paard keuringsklaar te maken. Deze brengen het paard ook voor. Als je het paard zelf klaar wilt maken moet je haar ook zelf voorbrengen (of je moet iemand even vragen , vb Janko vdl.)

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:39

Hoe oud is de merrie in kwestie eigenlijk??en hoe ziet ze er uit???

Pafrenier is ook de jongste niet meer...sinds 1994 heeft ie niet veel meer in nederland gefokt volgens mij...

Hij is ook afgekeurd...

Dit is er bekend bij het KWPN over Palfrenier==

1994 (januari) export naar Italië

De oorspronkelijke eigenaar was herfst 1993 te verstaan gegeven dat Palfrenier afgevoerd zou worden. Enkele dagen nadien meldde hij dat de hengst verkocht was naar het buitenland. De 'afvoer' van de hengst is toen in het Hengstenboek gepubliceerd als: 1994 (januari) export Italië.
Vervolgens dook de hengst elders in Nederland weer op en vroeg de nieuwe eigenaar een dekboek. Naar zijn opvatting was de hengst niet afgekeurd. De vorige eigenaar meldde dat de export niet was doorgegaan. In Nederland bleek ook een gegadigde te zijn. Vooralsnog gaat het bestuur ervan uit dat de hengst is afgekeurd. Tegen dit standpunt is een juridische procedure aangespannen (publ. 11-05-1994).
Van Palfrenier zijn over 1994 geen dekkingen genoteerd en de hengst is afgevoerd via export (publ. 02-03-1995).
"Alle claims zijn overigens ingetrokken zonder dat het tot betalingen is gekomen". (citaat KWPN-voorzitter mr. G.J. van Muijen, publ. Hoefslag 16-03-1995)

1999 (november) goedgekeurd ES

2000 (juni) export naar Duitsland (Gestüt Lewitz)

dus vraag me af hoe dit paard geregistreerd gaat worden..??

Palfrenier is een hengst ggk bij het europees stamboek maar dit stamboek is niet erkend door het KWPN, dus volgens mij word dit een register B merrie, waar je dus niet mee naar de keuring mag!!!

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:24

Zet maar wat foto's van jem merrie hier dan zulen wij haar wel keuren...

Martinedd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 08:55

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal.
Ik zal wat foto's erop zetten om te zien wat jullie zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Het zijn niet al te duidelijke foto's maar dit zijn de mooisten die ik heb.

XxX Martine

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:21

Nou...Pukpaleisje, brand maar los...