Iglesias

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veronieky

Iglesias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:20

ik heb een merrie en haar vader is iglesias.
ik zat van de week te denken dat ik helemaal niet weet wat voor paard dat is laat staan hoe die er uit ziet. ik weet dat is zwart is en vreselijk mooi kan lopen en vrij brutaal is (dat is mij verteld).
nou ben ik op google wezen zoeken maar kan hem niet vinden.
er is 1 site maar dan moet ik meteen lid worden en 24,95 betalen maar dat ik heb er niet voor over om alleen te kijken en wat info te verzamelen want ben wel heel erg nieuwsgierg. dus dacht er zullen vast el een aantal bokkers zijn die mij kunnen helpen...

Veronieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 10:17

niemand

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:06

Max op bokt hier heeft ook een merrie van Iglesias, foto's staan ook in haar profiel. Van Ilgelias zelf weet k het zo niet.

Kelan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:25

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:59

Een kennis van mij heeft een Iglesias en om eerlijk te zijn vind ik er dus weinig aan (Iglesias X Goodtimes)

Erg groot paard (1.74) lang gelijnd met ontzettende stelten en een veel te fijn koppie in verhouding met het lijf. Het is een merrie en ontzetted moeilijk in de omgang ook nog. De eerste 30 minuten longeren anders is er niets mee te beginnen. Ze is nu 10 jaar geloof ik.

Wel een goede springer, dat wel.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:11

Die ik gereden heb (van Max) is juist een hele lieve fijne merrie in de omgang. Daar ging ik zonder zadel, enkel met een halstertje mee het bos in en zo haalde ik haar ook van het land langs een drukke weg.

Suzanne F.

Re: Iglesias

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:01

Verrichting Ermelo 1993 (08-03 t/m 15-05; gedeelde 9e plaats)
Iglesias is een eerlijke, betrouwbare, ongecompliceerde, evenwichtige hengst. Hij heeft veel werklust en laat zich zeer goed bewerken.
De stap is ruim en regelmatig, maar zou wat krachtiger moeten zijn. In draf heeft de hengst een mooi voorbeengebruik, veel zelfhouding en takt, maar zou hij achter iets krachtiger mogen zijn. De galop is ruim en gedragen en heeft veel balans. In het dressuurwerk laat de hengst zich goed sluiten en bewaart hij takt en balans. Als dressuurpaard heeft hij veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Bij het springen laat de hengst voldoende afdruk en voldoende beentechniek zien. Hij heeft een goed ruggebruik, maar zou achter de sprong beter moeten afmaken. Als springpaard heeft de hengst voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een voldoende gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Op 23-04 vertoonde de hengst een pijnlijke schiefel aan de buitenzijde van het linker voorbeen, waaraan de hengst kreupel was. Bij röntgenologisch onderzoek bleek géén fraktuur aanwezig te zijn. De kreupelheid is na een ingestelde behandeling verdwenen.

Verrichtingscijfers
Stap 7.5
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 8
Springen vrij 5.5
Springen ohz 5.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 68.50
Max punten 90
Plaatsing 9e van 29 (17)
Jaar verrichting 1993
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens zijn ruim voldoende ontwikkeld en ze vertonen ras. Het type varieert van voldoende tot goed rijtypisch. De uitgezochte veulens hadden goede rijpaardmodellen.
Het hoofd is mooi sprekend. De hals is lang en voldoende gespierd. Bij de geprikte veulens stond de hals er een enkele keer wat voor. De schoft is lang en goed ontwikkeld. De ligging van de schouder wisselt. Er zijn enkele beste schouders waargenomen, maar er was ook meermalen sprake van een rechte schouder. De vorm en de lengte van de rug zijn goed. De lendenen zijn voldoende gespierd en aangesloten. Zowel de vorm als de lengte van de croupe wisselen. Meestal is de croupe wat rond en goed gespierd. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is vaak lang en meermalen klein gehoekt. Het fundament - en dan met name het voorbeen - is meermalen fijn.
De stap is goed, ruim. In draf zouden de veulens doorgaans meer kracht, oprichting en souplesse moeten hebben. Het achterbeen zou verder ondergebracht moeten worden. Ook het gebruik van de gewrichten laat te wensen over.
Een thuis geïnspecteerd veulen wijkt voor wat beweging betreft in positieve zin af van deze rapportage.
De veterinaire bemerkingen hebben betrekking op meermalen kleine voeten.

Kort samengevat: collectie ruim voldoende ontwikkelde goed rijtypisch gebouwde veulens met een matig sterke draf.
Getoond: 27 veulens uit 192 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Iglesias voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Iglesias voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Veronieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 17:18

super bedankt!
die van mij is ook vrij makkelijk in de omgang momenteel nogal wisspelturig en zeer werk willig. en springen is niet de sterkste kant nee dat heeft ze dus van paps netzoals de stap,draf en galop.
als ik het zo lees lijkt ze d'r veel op iig meer op paps dan op mams qua uiterlijk en gedrag.
ik zou wel een foto willen plaatsen maar weet niet hoe...
allemaal alvast bedankt

geral

Re: Iglesias

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:59

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:00

pandabeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:50

Hij heeft ook een tijdje in Amerika gestaan, maar daar ging het niet zo goed dus toen is ie weer terug gekomen naar Nederland.

Een kennis van mij heeft er een paar nakomelingen van lopen.
vrij pittige karakters maar wel mooie paarden.