Wie heeft er een arabier ter dekking?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miisshOrse

Wie heeft er een arabier ter dekking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 14:48

Omdat ik niet zo thuis ben ik de arabieren, wil ik er zoveel mogelijk zien. om uiteindelijk misschien een perfecte voor bij mijn merrie te vinden.
Daarom deze vraag, wie van bokt heeft (een) arabier(en) ter dekking?
Je kunt me ook een pb'tje sturen

Youko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:37

Je kan een kijkje nemen bij El Zarabia in Schipluiden. Zij is een fokker van Spaanse Arabieren en heeft er 2 ter dekking staan... Ik weet niet wat voor hengst je zoekt, want er zitten nl. veel verschillen tussen de verschillende fokrichtingen.....

suppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:42

gabrycha

Re: Wie heeft er een arabier ter dekking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:52

Als je zoekt naar een arabier om op je rijpaard te zetten dan vallen aardig wat paarden af, ze missen rijpaardeigenschappen.

Je zou kunnen denken aan de pools gefokte arabische hengst gil, diens vader probat staat prachtig in het rechthoeksmodel en gil heeft een verrichtingsonderzoek bij het kwpn afgelegd, en door deze erkenning kan je paard bij het kwpn geregistreerd worden. Gil fokt erg groot zal bij een rijpaard ook een rijpaard maat geven. Ik weet verder niet wat je precies zoekt.

Zelf heb ik een nrpsr dochter van gil, een spijkerhard paardje met enorm uithoudingsvermogen en een snelle manier van springen met een mooi voorbeengebruik. Ze heeft een heel mooi type mooie hals die voor mij een tikkie langer had mogen zijn en ze heeft een hele mooie arabische opdruk. Mocht je interesse hebben pb ik je verdere info.

Gil staat ter dekking bij vlasakker arabians in velddriel

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:22

gabrycha schreef:
Als je zoekt naar een arabier om op je rijpaard te zetten dan vallen aardig wat paarden af, ze missen rijpaardeigenschappen.

Je zou kunnen denken aan de pools gefokte arabische hengst gil, diens vader probat staat prachtig in het rechthoeksmodel en gil heeft een verrichtingsonderzoek bij het kwpn afgelegd, en door deze erkenning kan je paard bij het kwpn geregistreerd worden. Gil fokt erg groot zal bij een rijpaard ook een rijpaard maat geven. Ik weet verder niet wat je precies zoekt.

Zelf heb ik een nrpsr dochter van gil, een spijkerhard paardje met enorm uithoudingsvermogen en een snelle manier van springen met een mooi voorbeengebruik. Ze heeft een heel mooi type mooie hals die voor mij een tikkie langer had mogen zijn en ze heeft een hele mooie arabische opdruk. Mocht je interesse hebben pb ik je verdere info.

Gil staat ter dekking bij vlasakker arabians in velddriel

Die klinkt eigenlijk heel erg goed!

Heb jij enig idee wat zijn kosten zijn en waar ik deze hengst op het internet kan vinden?

Ik zoek inderdaad een rijpaard arabier. Want ik wil er later de sport mee in voornamelijk springen en eventing.

Inderdaad , ik heb zenith arabians ook al gemailt en die blijft ook zeker in gedachten

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:49

Website van zijn eigenaresse ligt er op dit moment uit, ik weet niet wat hij op dit moment voor een warmbloed kost, maar dat zal zeker geen fantasieprijs zijn. Als je wil pb ik je het nummer van diens eigenaresse. Foktechnisch gezien is gil erg interresant omdat hij aan vaders kant comet voert (deze hengst zit oa in de z jopie stam) bakszysz en fetysz, respectievelijk terug te vinden in ramszes en mahardscha die een sportlijn in trakhenen heeft gegeven. Ramszes grondelgger van oa stam 776 holstein en ga zo maar door. Echt op prestatie gefokte hengst.

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 21:53

Oke, bedankt. Dan heb ik het vermoeden dat deze niet minder als 700 kost. Dat is net weer een beetje teveel van het goede. Maar bedankt voor je hulp!!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:39

gepb't!

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:39

Ik zou hier eens een kijkje nemen:
Als er een Arabische hengst ter dekking wordt aangeboden staat hij hier. Alle fokkers en houders van Arabische paarden komen hier gezellig babbelen:

http://www.arabischevolbloeden.nl/forum/index.php

Neem uitgebreid de tijd om de juiste hengst voor je merrie te vinden, ga niet over 1 nacht ijs. Bezoek meerdere hengsten en kies dan.
Wat zijn de plus- en de minpunten van je merrie, wat wil je aan haar verbeteren? Let ook op de plus- en minpunten van de hengst, heeft hij al wat bereikt in de show of sport? Ga ook nakomelingen van de hengst bekijken om te zien wat je ervan vind. Goede hengsten kosten meer qua dekgeld, maar dan kun je ook meer voor je veulen vragen als je het gaat verkopen. Wat wil je graag voor veulen fokken? Wat wil je uiteindelijk met het veulen doen? Houden of verkopen? Wat als het een hengstveulen wordt?
Succes in ieder geval met de zoektocht naar de juiste hengst; het is erg spannend en leuk!

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:40

jah maar hoeveel zouden ze kosten? zo een arabier dekhengst?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:49

F-AM --> AV.

Hier zul je de meeste antwoorden krijgen en zitten de kenners van dit ras op bokt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:41

Dit topic komt uit 2005.

Daarom hier een slotje.