Quick Lauro Z

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Quick Lauro Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:53

Ik zag de hengst voor het eerst gisteren op tv.Het viel me op hoe gemakkelijk deze sprong, hoe koel hij bleef en hoe goed hij zich redde toen het eens niet zo uitkwam. Zo te zien een goed en mooi paard.
Wie heeft meer informatie en kent nakomelingen?

http://www.allbreedpedigree.com/quick+lauro+z

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:30

ik weet niet of hij dekhengst is.
Hij is ook verkocht naar buitenland voor veel geld maar kwam als een boomerang terug want hij staakte, zijn karakter is niet top maar hij kan wel springen. En dat jij hem zag redden heb je denkt ik verkeerd gezien Henk moest hem erg overtuigen van het feit dat hij de waterbak onder die oxe moest springen dit had meer met de kwaliteiten van de ruitert te maken. Het is dus eigenlijk een beetje een r*tb*k En onderchat Henk vd Pol niet dit is een topruiter die vooral moeilijke beesten rijd bij hem lijken ze altijd makkelijk en ze springen beter dan met de meeste ruiters

bor

Re: Quick Lauro Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:40

Ik wil niks afdoen aan de capaciteiten van henk van de pol, maar als een paard zo wil cq. kan kantelen boven een hindernis om van het hout af te blijven ligt dit niet alleen aan de ruiter. Ik was gisteren live in zuidlaren en vond dit een van de opvallenste paarden. Misschien niet de grootste, maar wel een groot hart.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:32

bor schreef:
Ik wil niks afdoen aan de capaciteiten van henk van de pol, maar als een paard zo wil cq.
kan kantelen boven een hindernis
om van het hout af te blijven ligt dit niet alleen aan de ruiter. ...

Ik was er dan niet bij, maar dit is ook wat me direct opviel. Hij bewoog verder ook netjes en het voorbeengebruik leek ook niet verkeerd. Daarom ben ik benieuwd naar eventuele nakomelingen. De hengst lijkt tamelijk allround.. en ik vond het een mooi model.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:34

Quick Lauro viel inderdaad op! Er was weinig te herkennen van dat "lastige karakter". Je pikt de meewerkers in zo´n zwaar parcours er écht wel uit.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:37

MissHIS schreef:
Quick Lauro viel inderdaad op! Er was weinig te herkennen van dat "lastige karakter". Je pikt de meewerkers in zo´n zwaar parcours er écht wel uit.

O, je was erbij!! Bofferd!! Ik zag de oortjes altijd mooi naar voren, de hengst maakte juist een bijzonder alerte en positieve indruk op mij.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:41

Jaa ik was erbij! Hij maakte absoluut een positieve indruk op me.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:43

MissHIS schreef:
Jaa ik was erbij! Hij maakte absoluut een positieve indruk op me.

Mooi! Toevallig ook nog gekeken bij het losrijden?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:44

Ja heb wel een tijd bij het losrijden gekeken, maar toen niet specifiek op Quick Lauro gelet.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 23:48

, nou, deze wordt gevolgd. Hoelang rijdt Henk hem al?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:06

Dat weet ik niet precies. Zangersheide heeft dit jaar een heel aantal paarden (en dekhengsten) verkocht, en daar zat deze ook bij.

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:22

Hoorde eens dat Quick Lauro naar Amerika verkocht was, maar omdat het een sensibel paard is en de amazone onervaren was hij helemaal het vertrouwen kwijt en was er niets meer mee te beginnen.. toen is hij weer terug gekomen naar Nederland en bij Van de Pol terecht gekomen. In Den Haag sprong hij ook erg goed.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:27

Ik kan me wel wat bij dat sensibele voorstellen. Niet iedereen kan evengoed met een dier overweg als een ander. Ik vond het eigenlijk gemakkelijk en licht ogen. Maar ik zat er niet met mijn neus bovenop..

Showjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:29

Heb hem alle dagen gevolgd, hij viel mij erg positief op. Op zaterdag sprong hij ook goed, was toen 2e als ik me niet vergis.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:34

Ik had hem nog niet eerder gezien, maar ik was direct enthousiast. Wat een paard! Ik ben benieuwd of hij zich bij de eendagsvliegen gaat scharen of niet. Ik vind het ook een interessante bloedopbouw.