samba hit II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

samba hit II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 12:16

Heeft iemand een afstamming van hem. Ik overweeg hem voor volgend jaar te gebruiken. Hij lijkt me veel belovend en bovendien is hij groot (1.76 dacht ik)

Ik zou graag willen weten wat hij nafokt. Ik hoop dat hij volgend jaar nog betaalbaar is. Hij is nu 800 euro excl. mooie prijs toch.

petraaken

Re: samba hit II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:08

Je doet je merrie dan best naar de ijzeren man zelf. Zijn sperma kan absoluut niet tegen reizen. Ik heb een van mijn merries dit jaar laten dekken door en telkens was het sperma zo goed als dood bij aankomst. Zelf ophalen of met koerierdienst het resultaat was telkens hetzelfde.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:42

Zelfde verhaal als hierboven. Merrie bij ons is 4 maal geinsimineerd door Samba hit II. 2 maal op een kliniek en 2 maal thuis. De merrie is niet drachtig van hem geworden. Hoorde eigenlijk ook dat ie vrij slecht bevrucht.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 22:02

bedankt voor jullie reactie. Daar had ik natuurlijk niet op gerekent. Zo zie je maar weer dat even rond vragen intressante reacties teweeg brengt.

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:11

ik heb dat soort dingen al vaker over samba hit II gehoord...

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:10

jammer, ik woon in groningen dus de ijzerenman is voor mij ver weg. Misschien is er tegen die tijd een oplossing te vinden.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:34

dat is apart. Wij hadden dezelfde problemen met san Brentano. Toen zeiden ze bij de ijzerenman dat ik het anders maar met Samba Hit 11 moest proberen omdar die beter zou zijn voor verzend???? Dit lijkt me toch heel anders!

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:41

ja dat is zeker apart. Heb je, je merrie wel drachtig gekregen van san bretano? En woon je ver weg van het station?

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:58

seabert schreef:
ja dat is zeker apart. Heb je, je merrie wel drachtig gekregen van san bretano? En woon je ver weg van het station?

nee, niet gelukt. Vorige jaar ( 2004) en dit jaar niet. ja, ik woon in Frankrijk ongeveer 450 km. van de ijzerenman vandaan. De merrie is gust gebleven drie anderen zijn wel drachtig geworden ( is te zien en lezen op mij site mansolein.com onder hengstenkeuze)

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:52

Mansolein schreef:
seabert schreef:

nee, niet gelukt. Vorige jaar ( 2004) en dit jaar niet. ja, ik woon in Frankrijk ongeveer 450 km. van de ijzerenman vandaan. De merrie is gust gebleven drie anderen zijn wel drachtig geworden ( is te zien en lezen op mij site mansolein.com onder hengstenkeuze)

Ik woon in België niet zo ver van Brugge af en dus ook niet zo dichtbij. Had nochtans super graag een Samba veulen gehad maar ja het heeft niet mogen zijn.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:54

Ik woon in België niet zo ver van Brugge af en dus ook niet zo dichtbij. Had nochtans super graag een Samba veulen gehad maar ja het heeft niet mogen zijn. [/quote]

ook niet gelukt dus. dat is heel jammer het zijn goede hengsten.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 08:56

Ik heb toevallig gister een Samba Hit veulen gezien, viel me erg tegen. Heel erg beknopt en liep echt heel echt op de kop vooral in galop. Was ook een beetje overbouwd.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:02

bij ons zijn er op stal geloof ik 2 merrie's drachtig van san bretano, en 2 van samba hit

Nienke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:09

zijn ze in een keer drachtig geworden?

Is het bedrag wat je terug krijgt bij gust hoog? Is er rekening mee gehouden dt hij slecht bevrucht?

Mijn merrie (gribaldi) is nu drachtig van Florencio ze is in april uitgeteld.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 09:20

seabert schreef:
zijn ze in een keer drachtig geworden?

Is het bedrag wat je terug krijgt bij gust hoog? Is er rekening mee gehouden dt hij slecht bevrucht?

Mijn merrie (gribaldi) is nu drachtig van Florencio ze is in april uitgeteld.

heb een creditnota ontvangen van bijna het volledige dekgeld. Ik geloof dat de afdracht voor het stamboek niet wordt terug gestort. Maar dat kan ik wel even controleren vanavond.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:35

heb een creditnota ontvangen van bijna het volledige dekgeld. Ik geloof dat de afdracht voor het stamboek niet wordt terug gestort. Maar dat kan ik wel even controleren vanavond.[/quote]

Dat is wel netjes!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:40

Afdracht stamboek bij het KWPN kon je zelf voor 1 oktober regelen ik weet niet hoe dat bij het NRPS is.
Ik heb trouwens net mijn DA hier gehad en die doet gedeeltelijk ook de begeleiding op de IJzeren Man.
Volgens hem zijn er met Samba Hit 2 geen extra problemen geweest, San Brentano is bekend, maar die heeft niet zo veel gedekt dit jaar.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:35

sarabande schreef:
Afdracht stamboek bij het KWPN kon je zelf voor 1 oktober regelen ik weet niet hoe dat bij het NRPS is.
Ik heb trouwens net mijn DA hier gehad en die doet gedeeltelijk ook de begeleiding op de IJzeren Man.
Volgens hem zijn er met Samba Hit 2 geen extra problemen geweest, San Brentano is bekend, maar die heeft niet zo veel gedekt dit jaar.

Volgens mijn KI station kan dat sperma niet tegen verre reizen. Dus hoe dichterbij je woont hoe beter. Er moet in elk geval iets zijn geweest want we hebben het toch wel een keer of 5 geprobeerd en niets. In extremis geprobeerd met een andere hengst en in 1 keer bingo dus het probleem lag zeker niet bij de merrie en het sperma werd iedere keer gecontroleerd.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:50

Ja ik woon dus om de hoek
Uck was vorig jaar in een keer drachtig van San Brentano waarmee men deze problemen ook had.
Het vruchtje was na 3 weken verdroogd, hengstig gespoten weer gedekt en weer in een keer drachtig.
Het resultaat vind je in mijn profiel.
En hier

viewtopic.php?f=59&t=488102