Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

emmaatjuh schreef:Hoofd: edel, grote donkere ogen, verraadt zijn volbloed afkomst
Lichaam: een sober, taai en bijzonder sterk paard. De benen zijn kort en rug en achterhand zijn gespierd. Opvallend is het sterke, brede kruis. De voeten zijn hard en bijzonder gezond.
Beweging: uit de bewegingen spreekt het doel waarvoor hij is gefokt, namelijk als bergpaard. Alle drie gangen zijn goed, maar niet erg ruim. Dit maakt het paard tot een goede klimmer.
Gebruiksmogelijkheden: De Haflinger is een uitstekend tuig- en rijpaard. In de Alpen wordt hij gebruikt voor de arreslee.
Kleur: voskleurig, met blonde staart en manen.
Stokmaat: tussen 1,35 en 1,45 m.
Karaker : De Haflinger is een intelligent, leergierig paardje met een vriendelijk karakter.
Maar wel een adelijke uitstraling, en inderdaad met grote mooie bruine ogen.

En foto's van mijn paardje staan in mijn profiel. emmaatjuh schreef:wat is jullie beschrijving bij een haflinger?
dit vond ik op I-net.
Hoofd: Edel, grote donkere ogen, verraadt zijn volbloed afkomst
Lichaam: Slank paardje, geen slanke beentjes en hoeven
Beweging:Mijne heeft wel ruime gangen
Gebruiksmogelijkheden: De Haflinger is een uitstekend rijpaard. trainen op l2 niveau
Stokmaat: 1.43
Karaker : Leergierig, aanhankelijk, pittig

emmaatjuh schreef:wat is jullie beschrijving bij een haflinger?
dit vond ik op I-net.
Hoofd: edel, grote donkere ogen, verraadt zijn volbloed afkomst
Lichaam: een sober, taai en bijzonder sterk paard. De benen zijn kort en rug en achterhand zijn gespierd. Opvallend is het sterke, brede kruis. De voeten zijn hard en bijzonder gezond.
Beweging: uit de bewegingen spreekt het doel waarvoor hij is gefokt, namelijk als bergpaard. Alle drie gangen zijn goed, maar niet erg ruim. Dit maakt het paard tot een goede klimmer.
Gebruiksmogelijkheden: De Haflinger is een uitstekend tuig- en rijpaard. In de Alpen wordt hij gebruikt voor de arreslee.
Karaker : De Haflinger is een intelligent, leergierig paardje met een vriendelijk karakter.
bedankt!
.
!

, wordt hij ineens heel erg lomp en dom ) , schitterend gewoonweg.
, als hij wel voorwaarts is zit hij als een zetel.
emmaatjuh schreef:wat is jullie beschrijving bij een haflinger?
dit vond ik op I-net.
Hoofd: edel, grote donkere ogen, verraadt zijn volbloed afkomst
Klopt ongeveer wel![]()
Klopt
Haar gangen zijn niet echt heel ruim nee![]()
ik rij dressuur
Jaa![]()
1.45
Ze is opzich wel vriendelijk ja, maar als ze je niet mag dan moet je ook echt niet bij haar in de buurt komen, drukke kinderen vind ze ook niks... Zolang je rustig doet is er meestal niks aan de hand![]()
bedankt!