Stakkato

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mientjeu

Stakkato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 11:06

Wie kan me meer over deze hengst vertellen ?
afstamming, ouderdom, schofthoogte, prestaties,...enz

dekgeld?
voor welk stamboek gekeurd?

Past hij beter op kleine merries met genoeg bloed of juist weer de koelere, grotere dames ?

Who wants to tell me more

ceasario

Re: Stakkato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 12:03

Mientjeu schreef:
Wie kan me meer over deze hengst vertellen ?
afstamming, ouderdom, schofthoogte, prestaties,...enz

dekgeld?
voor welk stamboek gekeurd?

Past hij beter op kleine merries met genoeg bloed of juist weer de koelere, grotere dames ?

Who wants to tell me more

Hij geeft bloed en vaak weinig maat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:12

Afbeelding
qua springen is Stakkato een wereldbok ,als hengst doet hij het boven alle verwachtingen uitzonderlijk goed ,op Internationale wedstrijden doen de stakkato's het superieur in de proeven voor jonge paarden . Bijna alle topruiters hebben een jonge stakkato op stal .
Hij is gekeurd voor Hannover en hij behoort aan het landgstuet Celle en spijtig genoeg geraak je heel moeilijk aan sperma als je zelf niet lid bent van het gestuet en in Hannover woont. Dekgeld is als je bij deze groep behoort niet hoog in vergelijking met de kwaliteiten van de hengst ( ik dacht rond de 1200€)

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:15

Qua springen kan hij ook nog wel eens wisselend zijn. Zag dat hij dit weekeinde in een GP tweede was, maar de week ervoor in Hannover is hij niet rondgekomen. Celle is gedeeld eigenaar, Bitter zelf heeft ook 50%

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:17

PS; Hij wil nog wel eens wat ouderwetse types geven met weinig aansprekende hoofden. Maar de vraag is wel zo groot dat eventuele kopers dat voor lief nemen.

Mientjeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 17:40

Citaat:
geraak je heel moeilijk aan sperma als je zelf niet lid bent van het gestuet en in Hannover woont

Ik voldoe dus niet aan deze eisen...

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:36

Excuseme schreef:
Qua springen kan hij ook nog wel eens wisselend zijn. Zag dat hij dit weekeinde in een GP tweede was, maar de week ervoor in Hannover is hij niet rondgekomen. Celle is gedeeld eigenaar, Bitter zelf heeft ook 50%

Excuseme ,dat is de eerste keer in drie of vier jaar dat de hengst of liever Eva opgeeft in het parcours kan altijd gebeuren dus daarop oordelen is
dat Eva de helft bezit wist ik maar zij heeft de "sportcarriere " ,Celle beslist over de dekkingen
En ik moet de eerste lompe kop nog tegenkomen ,maar ja die heb je bij elke hengst wel eens of niet .Bij een type hengst als Stakkato gaan meestal merriehouders met een kameel van een merrie want Stakkato zal wel effe een kleiner ,bloederiger veulen geven ...helaas soms lijkt het veulen op de moeder

Afbeelding

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:46

De eerste stakkato met een lompe kop is stakkato gold van gestuet sprehe, die is tevens in zijn basisgangen beperkt maar wat een fantastische manier van springen. Ook nog eens een heel fijn paard die zich heel goed laat rijden.

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:02

Libke, jij zit iets verder van Duitsland af blijkt wel. Ik zie hem hier wel 2-wekelijks op tv en de ene keer is het super en de andere keer laat hij het er gewoon bij zitten. Beetje Sandro Boy gedrag. GP van Aken was ie ook niet, wel op het concours daar. Celle mag, omdat de eig. dat goed vindt, hem 1,5 mnd ter dekking aanbieden. Van half feb. tot begin april. Daarna niets. Dus Celle beslist niet over de dekkingen. En ga er maar van uit dat de meesten een minder aansprekend hoofd hebben, for what it's worth, want als ze kunnen springen maakt de kop ook niet meer uit.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:14

ben geweest naar de hengstenkeuring in hannover en moet zeggen, de stakkato's vielen echt tegen er zat maar 1 goede tussen kwa springen en die zag er dan uit als een pony, de andere 3 waren een echte ramp, zowel kwa springen als exterieur, kweet ook wel dat je geen stakkato moet kopen voor het exterieur.

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:24

ken er meerdere ze zijn ronduit lelijk maar kunnen wel springen! Stakkato is zelf ook lelijk (heb foto als 4 jarige gezien) maar is mooier door het werk geworden( grote kop,hangbuik, en nek staat de verkeerde kant op en vrij kort in de rug) Dit vererfd hij ook MAAR SPRINGEN KAN DIE!!!!!!! (dus het geeft niet) zijn sperma schijnt niet echt super te zijn vandaar misschien de prijs. Vind stakkato zelf eigenlijk altijd super springen en is denk ik nog niet op zijn top (hij is toch 9 of 10?)

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:39

Excuseme schreef:
Libke, jij zit iets verder van Duitsland af blijkt wel. Ik zie hem hier wel 2-wekelijks op tv en de ene keer is het super en de andere keer laat hij het er gewoon bij zitten. Beetje Sandro Boy gedrag. GP van Aken was ie ook niet, wel op het concours daar. Celle mag, omdat de eig. dat goed vindt, hem 1,5 mnd ter dekking aanbieden. Van half feb. tot begin april. Daarna niets. Dus Celle beslist niet over de dekkingen. En ga er maar van uit dat de meesten een minder aansprekend hoofd hebben, for what it's worth, want als ze kunnen springen maakt de kop ook niet meer uit.

Excuseme ,nog nooit van sateliet gehoord ??? ik kijk ook wekelijks de duitse concoursen op tv en ben grote fan van stakkato dus ik weet heel goed hoe hij loopt bovendien zit op sandro boy een echte pro en dat is Eva zeker niet ,die heeft soms ook maar stront in de ogen hoor ,sorry. ik had hier foto's geplaatst van een tiental nakomelingen van stakkato op het Bc maar er is copywright op dus sorry ik kan ze niet plaatsen maar geen lompe koppen hoor
Oh zazou dus jij kan een kop mooier maken door te werken ..
en ja smaken verschillen ,gelukkig maar !!
maar waar zie jij die lelijke kop dan ?
Afbeelding

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:13

libke schreef:
en ben grote fan van stakkato

Aha, daar zit de kneep, liefde maakt blind.

We vinden het allemaal een geniaal paard dat superspringers aflevert, alleen moet je op exterieur en beweging compromissen maken.

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:09

Nee zijn model is niet mooi maar word mooier door het werk. het hoofd van stakkato is niet lelijk maar wel groot! en de grote fokt hij wel door ik heb er genoeg gezien en hadden allemaal een groot hoofd en geen luxe uitstraling eerder lomp.

Zoals exuseme zei: Liefde maakt blind.............................. hierbij sluit ik me aan

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:42

Ik heb contact gehad met het Hannoveraner Verband en wat hun betreft kan men ook als men niet lid is gewoon met Stakkato dekken, wel met diepvriessperma.

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:38

chantal1 schreef:
Ik heb contact gehad met het Hannoveraner Verband en wat hun betreft kan men ook als men niet lid is gewoon met Stakkato dekken, wel met diepvriessperma.

dat is altijd zo met diepvries het ging over vers dat is heel beperkt zeg maar ... maar ik wens je veel succes ook voor het diepvries want het is altijd uitverkocht een jaar voordien ,om volgend jaar te dekken moest je al voor september gereserveerd hebben

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:42

Zazou_Murier schreef:
Nee zijn model is niet mooi maar word mooier door het werk. het hoofd van stakkato is niet lelijk maar wel groot! en de grote fokt hij wel door ik heb er genoeg gezien en hadden allemaal een groot hoofd en geen luxe uitstraling eerder lomp.

Zoals exuseme zei: Liefde maakt blind.............................. hierbij sluit ik me aan

tja ... en overdrijven is ook een vak apart
met wat jij beschrijft zie ik meer zoiets voor de ogen
Afbeelding

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:51

@Libke: je moet wel een aanvraag indienen maar er is mij verteld dat ze geen problemen voor zien. Enfin, afwachten dan maar.

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:18

chantal1 schreef:
@Libke: je moet wel een aanvraag indienen maar er is mij verteld dat ze geen problemen voor zien. Enfin, afwachten dan maar.

ik probeer al twee of drie jaar tevergeefs .... de fokker waar ik mijn merrie kocht woont in NL en zijn zoon in D net over de grens zeg maar ,de paarden en lidgeld op zijn zoon en hij mocht wel bij stakkato dekken . Ze zullen volgens mij altijd eerst de ledn laten voorgaan en dan degen die een pak rietjes kopen en dan pas de particulier lijkt mij