Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CCCCorine schreef:Ik moet nog veel leren op fokkerijgebied, geloof ik
Hoe kan het dat mijn paard een B-register NRPS paard is, terwijl paps en mams beiden KWPN zijn? Vader is overigens geen goedgekeurde dekhengst, zou het 'm daar in zitten?
petraaken schreef:CCCCorine schreef:Ik moet nog veel leren op fokkerijgebied, geloof ik
Hoe kan het dat mijn paard een B-register NRPS paard is, terwijl paps en mams beiden KWPN zijn? Vader is overigens geen goedgekeurde dekhengst, zou het 'm daar in zitten?
en bovendien denk ik dat de stokmaat een rol zal spelen.
. 

Cowgirltjuh schreef:Ik vind dit ook raar, mijn vader zijn paard is Respect, een goedgekeurde dekhengst KWPN, zijn moeder ook KWPN,en mijn 1.62 cm grote ruintje is ook NRPS.., mijn verklaring is echter het arabisch bloed, maar dan zou een van zijn ouders toch ook arabisch bloed moeten hebben en ook NRPS zijn???
Venetia schreef:Ben het helemaal met je eens hoor Dees.
Paarden die wat meer in het NRPS type staan zijn wat chiquer en ze passen mij ook beter.
Kleintjes of gewoon een bloedpaard wordt hier ook al snel 'weinig ontwikkeld' genoemd.
Maar het gangwerk is bij de gemiddelde KWPN'er beter dan bij de gemiddelde NRPS'er, ga maar eens kijken op de keuringen.
Desondanks zeggen KWPN keuringen mij weinig. Degenen die op kop lopen, dat is niet mijn type en daar kan ik weinig mee. Bovendien zitten ze vaak onder de verboden middelen.
Bovendien vind ik dat het NRPS de laatste tijd fijne hengsten goedkeurt, terwijl het KWPN zelfgenoegzaam aan het worden is, en negatief naar vreemden kijkt.
petraaken schreef:correctie Respect was NRPS gekeurd en niet KWPN.
Citaat:want KWPN doet niet aan E-pony's
daantjuhhh schreef:Kan het niet zo zijn dat de papa van jou paard ook bij het NRPS is ingeschreven en dat de fokker kon kiezen en dus voor NRPS is gegaan???
CCCCorine schreef:Ik moet nog veel leren op fokkerijgebied, geloof ik
Mijn merrie heeft ook B-register NRPS papier. Ben er een tijdje geleden achteraan gegaan en toen werd mij verteld dat ze ook in het B-register KWPN ingeschreven kon worden.