Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Faniek schreef:In de trailer doen. Er absoluut NIET bij blijven. Los in de trailer laten staan, zeil dicht en rijden.
Is dit helemaal nooit geoefend trouwens?
Eliene schreef:Ik heb zaterdag mijn veulen (KWPN, Gelders type) afgespeend. Moeder bleef op stal, kleine in de trailer gezet (2 mannen duwden de achterhand naar binnen en ik leidde de voorhand, ze stond er zó in en da's toch knap met een veulen van dik 300 kg die niet echt zonder mama weg wilde), ik bleef even bij haar terwijl klep en zeiltje dicht gingen om even tegen haar te praten. Vervolgens ik de trailer uit, deurtje goed dicht en rijden! Ruim een uur (heel rustig aan bij bochten en rotondes) en alles ging prima.
Oja, zowel voor- als achterstang plus dingen als hooinet en de lijnen waar je een volwassen paard aan vastzet hadden we uit de trailer gehaald. Ze stond gewoon los in een lege 1,5 paardstrailer met alleen haar halster om. Bij de opfok ben ik de trailer weer ingegaan, halstertouw vastgemaakt, even gepraat, zeiltje omhoog en klep naar beneden en voorzichtig, met begeleiding langs de klep van m'n man, de klep afgelopen.
Missie geslaagd!

Flurk schreef:hoe is het met jullie veulen verhuizingen gegaan?
allemaal gelukt?
.
ART_UMA schreef:Eliene schreef:Ik heb zaterdag mijn veulen (KWPN, Gelders type) afgespeend. Moeder bleef op stal, kleine in de trailer gezet (2 mannen duwden de achterhand naar binnen en ik leidde de voorhand, ze stond er zó in en da's toch knap met een veulen van dik 300 kg die niet echt zonder mama weg wilde), ik bleef even bij haar terwijl klep en zeiltje dicht gingen om even tegen haar te praten. Vervolgens ik de trailer uit, deurtje goed dicht en rijden! Ruim een uur (heel rustig aan bij bochten en rotondes) en alles ging prima.
Oja, zowel voor- als achterstang plus dingen als hooinet en de lijnen waar je een volwassen paard aan vastzet hadden we uit de trailer gehaald. Ze stond gewoon los in een lege 1,5 paardstrailer met alleen haar halster om. Bij de opfok ben ik de trailer weer ingegaan, halstertouw vastgemaakt, even gepraat, zeiltje omhoog en klep naar beneden en voorzichtig, met begeleiding langs de klep van m'n man, de klep afgelopen.
Missie geslaagd!
Afgezien van het feit dat ik een 2 paardstrailer heb gebruikt, precies hetzelfde en geen centje pijn.
Zie videotje van de webcam die ik tijdens het transport heb gemaakt. Oja het was een ritje van 1,5 uur.
Verkeerde datum ingevuld @#%$#@, pech gehad