Haar afgelopen veulen was van UB40 en volgend jaar zal ze daar weer een veulen van krijgen, omdat iedereen laaiend was over het veulen. Het jaar daar voor had ze ook een geweldig veulen van Scandic gehad en de eigenaar van Scandic was er heel erg enthausiast over en is laatst weer naar haar komen kijken.
Dat de merrie goed fokt weten we nu ondertussen wel, maar als er een hengst op zit die niet bij haar past dan komt daar natuurlijk niks van terecht. We balen een beetje dat UB40 weg is en zitten erg te twijfelen welke hengst we volgend jaar kiezen.
Ik heb zitten denken aan Olivi (vader van UB40 dus), Florencio, Sandreo en Tuschinski, maar iedere hengst heeft ook zijn mindere kanten.
Karakter is niet zo belangrijk, met de juiste opvoeding zal je niet zo snel een monster krijgen en onder het zadel mogen ze gerust wat meer pit dan gemiddeld hebben, anders hadden we ook niet met een Belisar moeten gaan fokken haha.
Hieronder wat foto's van de veulens en van haar zelf, houd er rekening meer dat de merrie nu 7 is en nog nooit onder het zadel geweest is ofzo, ze heeft alleen maar op de wei gestaan!
Scandic veulen (vosje):
En als jaarling:
Ub40 veulen (vosje):
Merrie zelf:
vorig jaar met lekkere grasbuik!:
Dit jaar:
Zoals je ziet heeft ze een flink bespierde hals en geeft ze dit ook door aan haar veulens. Ik las dat Sandreo wat langere halzen vererft en in haar geval zal dat denk ik niet rampzalig uitpakken haha. Overigens vind ik niks mis met deze halzen hoor dus ze hoeven niet per see smaller of langer ofzo, maar ik bedoel er mee te zeggen dat je bij sommige merries beter niet aan Sandreo kunt beginnen als ze al een lang iel halsje hebben.
Ben benieuwd naar hengsten die jullie geschikt lijken en ook vooral wat jullie denken van de hengsten die ik eerder al noemde.
(in tegenstelling tot Sandreo en Florencio, die dit jaar superveel hebben gedekt...)
valt ie gewoon vies tegen in alles.
. Met univerieel zit je toch ook weer met die nek, horizontaal aangezet én diep uit de borst.