Op zaterdagavond (11 uur `s avonds) had ik bijna alles rond voor de dag, moest alleen nog een paar paarden in de wei voeren en een drachtige merrie ophalen die volgende maand is uitgerekend.
Dus ik in het stikkedonker naar de wei (ongeveer twee kilometer vanaf de stal). Ik had de koplampen van m`n auto op het hek laten schijnen zodat ik wat licht had. En daar komt de kudde, inclusief de drachtige merrie al aanrennen. Maar wat rent daar naast de merrie? Een prachtig donkkerbruin hengstveulen! Ik had de paarden voor het laatst gezien erg vroeg in de ochtend en toen was er nog helemaal niks. Nu stond daar een prachtig sterk veulen dat met z`n moeder meerende alsof ie al weken oud was! Tja, ik moest de merrie toch naar de paddocks brengen, want het land is enorm groot (zo`n 20 hectaren). Dus merrie aan het halter en het veulen heeft de hele weg gedraafd! De weg is een en al rots, maar hij ging maar door! Het was een prachtige wandeling. Het was halfvolle maan en toen we langs een meertje liepen scheen de maan erin. Het was doodstil en helemaal niet koud, echt zo`n zwoele nacht. En daar loop je dan met een merrie met een prachtig hengstveulen aan zij. Op zo`n moment kun je wel ontploffen van geluk! Het was al 12 uur `s nachts toen ik ze in de paddok had. Mijn merrie (Clev) en Calvin heel verbaast! Clev dacht even dat ze dubbel zag haha! Het veulen is nl. exact de zelfde kleur als Calvin en heeft exact dezelfde aftekening. Ook lijken hun koppies als 2 druppels water op elkaar. Het enige verschil is dat Calvin langere benen heeft. Het nieuwe veulen is meer gedrongen gebouwd. Maar wat een powerhouse zeg! Kaarsrecht stond ie al op z`n pootjes! Het is dus een halfbroertje van Calvin. Ik was bekaf en ben lekker bij Calvin in het hooi gaan liggen. Clavin legde heel schattig z`n koppie op m`n buik en zo heb ik 20 minuten geslapen. Toen ik wakker werd lag m`n stalkat naast Calvins hoofd ook op m`n buik

Het nieuwe veulentje lag ook lekker te slapen en toen ben ik maar naar huis gegaan. Zondag weer om 5 uur op en weer een dag van hard werken en weer pas midden in de nacht naar m`n nest. Vandaag ook weer om 5 uur eruit, want ik had een paardrijles ergens nogal ver weg en ik ou heel vroeg rijden zodat ik op tijd terug zou zijn. Anyway, het is nu 2 uur `s middags en nu heb ik pas eindelijk de tijd om ff te bokken! Moest jullie toch ff het blijde nieuws van dit veulen vertellen! Pff, ik ga zomaar ff slapen haha!
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1779779981 [/img]