Wat kosten de verschillende KWPN hengsten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Wat kosten de verschillende KWPN hengsten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-02 16:53

Ik heb me rot gezocht, maar kan van een behoorlijk aantal hengsten niet vinden wat het dekgeld is, van een aantal andere hengsten wel, maar dan verschilt het dekgeld weer per hengstenstation waar ze worden aangeboden? Snappen jullie dat nou?
Ik ben voor mijn appaloosa merrie op zoek naar een grote goedgekeurde KWPN hengst, het liefst dressuurgefokt, maar wel eentje die niet te duur is, ik wil nl een appaloosa veulen (mijn merrie fokt de appaloosa kleur wel) met stamboekpapier (vandaar dat de hengst goedgekeurd moet zijn), maar ik wil graag eerst zien wat voor soort veulen ik dan kan verwachten, daarom moet de hengst niet te duur zijn!!! Mijn merrie heeft al een aantal zeer mooie appaloosa veulens gekregen van appaloosa hengsten, maar ik wil graag wat vreemd bloed...
Ook wil ik het liefst een natuurlijke dekking, maar als het niet anders kan moet het maar via KI.
Weet iemand een niet te dure, goedgekeurde dressuurhengst (mag eventueel ook een NRPS-er zijn) met een minimale stokmaat van 1.65m???

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:09

als je echt een goede zoekt mag je wel gaan sparen denk ik. Als je bij voltaire gaat dekken bijv dan kost je dat €2500 maar het ligt er aan hoeveel jij ervoor wilt geven anders moet je Team-Nijhof even mailen of ze een folder willen sturen. Adres is: www.team-nijhof.nl

Succes ermee

stallionlover
Berichten: 25
Geregistreerd: 05-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:42

bel de hengsteneigenaren gewoon op of vraag via de mail een hengstenbrochure aan.

Marlies
Berichten: 65
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-02 17:50

VDLStud heeft ook een aantal goeie hengsten staan. Mijn eigen jaarling is ook van een VDL hengst (Hattrick), overigens niet zelf gefokt.
Ze hebben een eigen site: www.vdlstud.nl
Daar kun je ook een brochure en extra informatie aanvragen.

Groetjes

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 11:08

Reken bij een echte Kwpn hengst op ongeveer 800 Euro. dat is het Dekgeld voor Rubels, voor Ronaldo, voor Polansky...dat zijn inderdaad jonge dressuur-hengsten, maar van Rubels kunnen we met zekerheid stellen dat hij al wel gepresteerd heeft.
een oudere dressuurhengst is Jonggor's Weijden, het dekgeld bedraagt 1100 euro. Bijvoorbeeld. Ferro is een keer zo duur, Krack C zal ok wel pittig zijn kwa prijs.

Een Nrps Hengst is beduidend goedkoper, en je hebt hele goede, mooie nrps hengsten. Wat dacht je van Respect (Rubinstein x Nurprimus, vos). Ook een tip is Bachelor (v. Burggraaf), dekgeld is niet hoog, ik meende 400 euro, zoiets, en die geeft hele grote veulens met extra beweging, mooie types die bij de nrps-keuringen eigenlijk altijd vooraan staan....

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 13:09

VDL heeft niet een aantal goede hengsten staan.... VDL heeft een hele meute geweldige hengsten staan..................

www.vdlstud.com
Info@vdlstud.com

6 april hebben ze hengstenshow, 2 uur, Bearsterdijk 14, Bears Fr.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 16:39

Ik ga al naar de hengstenshow van vdl (bij mij om de hoek), maar daar ga ik meer kijken voor een hengst voor mijn KWPN merrie.
De appaloosa wprdt eigenlijk een uitprobeersel om een wat groter veulen te fokken dan zij is, zij is tegen de 1.50 en haar zoon die dit jaar 2 wordt is 1.57,5, die s van Palousa Santos. Om wat vreemd bloed en maat te vinden zoek ik dus een KWPN of NRPS'er, maar niet te duur.

Kan iemand mij vertellen waar Bachelor staat (ik dacht lunteren?) en waar ik kan vinden wat het dekgeld is?

Of een andere NRPS hengst.

Het liefste ook eentje die natuurlijk dekt, want de KI kosten zijn vaak ook hoog!!