bazuin bijzonder huisdier!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

bazuin bijzonder huisdier!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 19:59

hallo,

even een heel leuk weetje!!!
ik was laatst bij slat Klomphaar op bezoek geweest om Bazuin te bewonderen (staan ook de hengsten: Hollywood, Optimist, Boreas, Lys Rouge, Recruut, Laurentz en Aram v/h Maathuis) omdat ik een veulentje van hem heb (Armani). Heb ik daar gehoord dat laatst de sperma van bazuin is ingevroren om naar uitrecht gebracht te worden onder het label Bijzondere Huisdieren!! maar waarom zullen jullie denken.. nou... dat zal ik dan maar even vertellen nouuuww... begin jaren '90 waren alle Gelderse hengsten afgekeurd behalve bazuin (hij was dus de enigste overgebleve Gelderse hengst). Eind jaren '90 werden al die afgekeurde hengsten ineens weer toegelaten in het stamboek, maar vielen toen met bosjes tegelijk neer (overleden dus )... waardoor de gelderse paarden bijna uistierven. omdat er niet zoveel meer mee gefokt wordt zijn ze nu ook bijna uitgestorven (wel nog veel halfbloedjes etc.. maar ECHTE gelderse paarden zijn er nouwelijks meer.. terwijl ze het in de sport ERUG goed doen... )... naja.. ik heb dus een veulen wat 3 kwart gelders is en 1 kwart engels volbloed;)

wie hebben hier nog paarden waar gelders of zelfs bazuin in zit??

meer informatie over de hengsten van stal klomphaar vind je op http://www.horsenl.nu/klomphaar/index.htm

(niet alleen gelderse, hele mooie paarden, neem een kijkje!!)

nou groetjes!!!

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:34

De opa van mijn merrie is Cabochon, ook gelders toch? Ben trouwens heel erg gecharmeerd van Gelderse paarden. De man waar mijn verzorgpaard van is, wil misschien zijn merrie van Hilton bij een Gelderse hengst zetten, het is een kleine iele pittige merrie en hij zou dus graag wat meer massa en een wat koeler karakter willen zien. Enkele suggesties?

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:12

Ik heb een Zep x Bazuin en een Pythagoras x Zep x Bazuin.

Viennanova

Re: bazuin bijzonder huisdier!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:12

Cabochon komt uit gelderse lijnen, maar is officeel rijpaard gefokt.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:17

Bazuin is ook echt een mooi dier. Enorm jammer dat er zo weinig Gelderse zijn, ik vindt het meestal echt mooie dieren..

jantina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:53

Voor een merrie van Bazuin, Udinde in mijn profiel

Vanessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:00

volgens de vorige eigenaar van mijn paard is mijn ruin ook van Bazuin, maar dat heb ik dus niet zwart wit.
Omdat ik de naam van de moeder niet heb kunnen ze bij KWPN ook niets doen.
Ik heb gehoord dat ze er nog wel achter kunnen komen door een dna of bloedtest te doen.
Heeft iemand enig idee hoe dat in zijn werk gaat en waar ik evt een plukje haar oid heen kan sturen?

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 21:17

ik wil misschien bij mijn NRPS pony een DNA test gaan doen voor zijn ouders omdat ik zijn papieren wil hebben.. brennie ik zou voor bazuin kiezen erg mooi en brengt goede gangen over, de paarden 'zweven' echt in de draf.. zijn nakomelingen zijn ook erg mooi van bouw.. ik heb bazuin gezien hij was wel erg mooi maar hij wordt al oud, en dat was te zijn, hij is nu al 21 en zijn flanken begonnen ook al in te klappen etc.. zijn rug daarentegen zakte niét in!!

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 12:26

nou mensen wat weinig reacties...

Ellebel

Re: bazuin bijzonder huisdier!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:38

Heb een Zichem x Goudsmid gereden en nu een Parcival x Blanc Rivage. Ben vaak langs dat stikstofvat in Utrecht gelopen met de gedachte: "1 rietje Zichem of Bazuin missen ze niet " maar heb t toch maar niet gedaan

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:45

Ik heb een Elegant x Zichem x Satteliet. 100% zuiver Gelders bloed. Graag zou ik haar willen laten dekken door een goede Gelderse hengst... die zijn alleen zo moeilijk te vinden als je geen inteelt wilt en ook niet een hengst die iedereen al gebruikt!

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 11:09

Laurentz de zoon van bazuin is ook echt een prachtig paard!! echt zo'n mooi beest is dat!! kijk even op http://www.horsenl.nu/klomphaar/index.htm daar staat laurentz en daar staat ook bazuin. prachtige paarden!! alleen staat laurentz daar niet zo mooi op de foto.. in het echt is hij veel mooier!!

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:36

heb ook een merrie van bazuin,die staat nu bij Nimber op stal.. Foto staat dacht ik wel in me profiel.

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 09:37

mooi paard qua bouw lijkt ze wel een beetje op bazuin vind ik