informatie over Houston (nakomelingen)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obiwan

informatie over Houston (nakomelingen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 17:22

Omdat ik Houston misschien ga gebruiken bij mijn merrie, ben ik op zoek naar info over hem en zijn nakomelingen. zijn er hier misschien mensen die een nakomelinge van hem hebben of hebben gereden/ rijden?
Mijn keuze voor hem was vooral omdat hij veredeld en een krachtig achterbeen vererft, wat mijn merrie mist.
Ik heb nog twee foto's van haar, misschien zijn er nog meer suggesties wat betreft hengstenkeuze?

Afbeelding

Afbeelding

alvast bedankt!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:05

geeft veel grote paarden, met ee nchique uitstraling en inderdaad een krachtig achterbeen. Ik ken er een, voor meer foto's zie www.picturetrail.com/alexandra1989 en het is het paard Tornado. Het is een fijn paard om mee te rijden en fijn meewerkend. Wel een boefje af en toe, maar paard heeft heel goede gangen en staat hoog op de benen. Ik denk datj e er goed aan doet er een Houston in te gooien! Of eventueel een Sandro Hit zou ook heel goed zijn voor jouw merrie!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:34

Houston staat er bekend om dat hij juist 'verkleint' op de merrie, hij zal zeker geen grotere nafok geven dan de merrie.
Hij geeft wel super-mooie modellen met een rassige uitstraling en over het algemeen zijn het pientere beestjes met snelle reacties. Kwa exterieur zal Houston bij deze merrie passen, vind ik.

Aandachtspunt is het karakter van Houstons - ze zijn gewoon niet makkelijk. Ik moet de eerste schaapmakke Houston nog tegenkomen, ik ken alleen maar 'van die snelle rakkers'. Vanwege dat karakter is er niet zo heel veel vraag naar Houston-nafok. Dat is iets om te overwegen als je niet 100% voor jezelf fokt. Ben je zelf een sportruiter die wel houdt van een pittig sportpaard, moet je zeker wel bij Houston zijn.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:34

Je kan ook voor z'n vader Belisar kiezen,staat ook niet bekend als de makkelijkste,maar het zijn volgens mij makkelijkere paarden dan de Houston's.Qua exterieur zal die lijn inieder geval heel goed passen,je moet alleen kijken of je merrie een snel genoeg achterbeen heeft.
Ik heb zelf een nakomeling van Belisar,die heeft een heel goed karakter en kan ook zeer goed lopen,veel buiging en kracht in de achterbenen,en altijd vanaf de eerste pas loopt ze goed,ze heeft heel veel schwung,de moeilijkheid zit het er alleen in om het achterbeen actief genoeg te houden.Die zou bij haar wat sneller mogen zijn.
Dit is ze,het is een stermerrie Belisar X Ulster
Afbeelding
Afbeelding
Belisar zelf op 18 jarige leeftijd
Afbeelding
Hij zal nu een jaartje of 20 zijn.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:39

Belisar prima hengst, maar het sterke achterbeengebruik en - vererving komt toch bij Houstons' mv Pion weg

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:44

Hm mijn merrie heeft het ook,maar daar zit geen Pion achter.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:45

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:00

Mijn broer zijn vriendin heeft 2 Houstuns, het ene paard is best wel gevaarlijk, moet een echt goede ruiter op. Zij is al een keer door het paard in het ziekenhuis beland, maar hij is wel M1. HEt is niet een groot paard en heeft platvoeten voor. Het is niet een super mooi paard. Beetje iel.
De andere is een luchtzuiger en een hele erge. Maar het is wel een leif paard. Dit is trouwens een blok van een beest. Niet super groot. Deze heeft wel een leuke uitstraling maar ookniet super chiqeu.

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 21:03

bedankt voor alle info en foto's van jullie paarden, en jeetje, wat een verschil in paard zeg bij Belisar op leeftijd en Belisar op die site!
Het veulen zou in ieder geval voor mezelf zijn en ik hou wel van wat pittigere paarden. Mijn merrie is wat dat betreft een beetje 'saai', ze is echt de goedheid zelve zeg maar. Het word wel de eerste keer dus ik heb geen flauw idee hoe ze fokt en of ze zelf ook verkleind (ze is 1.68).
Ik wil gewoon graag een leuk (dresuur)sportpaard fokken, wat kwa gangen wat soepeler en sterker is dan mijn merrie, en net wat meer front en oprichting heeft.
Citaat:
Of eventueel een Sandro Hit zou ook heel goed zijn voor jouw merrie!

aan hem en zonen heb ik ook gedacht, maar dan ben ik bang dat het veulen een heel traag achterbeen gaat krijgen, aangezien mijn merrie dat ook een beetje heeft.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:06

Jah je veulen heeft dan een grote kansop een traag achterbeen.

Antoinette

Re: informatie over Houston (nakomelingen)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:53

Afgaand aan de nakomelingen die ik van Houston ken verkleind hij inderdaad. Ik ken meerdere E-pony's en kleine paarden van hem. Maar bij al die nakomelingen zit natuurlijk ook nog een moeder

Dat Belisar nakomelingen makkelijker zouden zijn dan Houston nakomelingen vraag ik me af. Nakomelingen van Belisar staan zeker niet beter bekend. Zelf heb ik overigens een Belisar met top-karakter, maar zit een koppie op.

Belisar/Houston nakomelingen vind ik niet zo zeer pittig, maar dominant! Is toch wel even een verschil

smout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:36

ik heb een Houston merrie van 4 jaar die nu L1 met winstpunten (juni 4 geworden)loopt ( M1 oefeningen thuis ) leergierig, goed gebruik van het achterbeen. Erg braaf, heeft nog nooit een stap verkeerd gezet, als je maar een consequente amazone bent. Karakter, speels, brutaal, ontzettend lief. Jij bepaalt hoever ze mag gaan. Geef mij maar een hok vol van dit bloed. Ik ben er erg van gecharmeerd.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:30

Ik ken dus alleen maar hele grote Houstons! Inderdaad eentje met giga platvoeten, maar ook eentje met goede voeten. Goedmoedig wel vrij brutaal en nergens van onder de indruk is degene met de goede voeten.

Zou Uphill (Oscar x Appolonios xx) wat zijn voor je merrie? Zie www.pretendenthoeve.tk

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:39

Wat voor bloed heeft jouw merrie?
Uit mijn tuigpaard merrie heb ik dit jaar een hengstveulen van Houston gekregen ( grote maat , terwijl moeders maar 1.62 m is ).
Ik heb haar weer laten dekken door Houston.
Hij veredeld inderdaad en geeft mooie dragende draf door, dit heeft de merrie niet.
Qua karakter zal ik het nog wel merken, nu is hij nog heel braaf.
Deze merrie heeft trouwens wel een super karakter.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:18

Ik heb een 6-jarige Houston (moeders kant Zeoliet).

Op stal superbraaf en onder het rijden ook niet snel gek te krijgen. Hij is erg cool in zijn koppie en tot nu toe (heb hem nu 5 mnd) heb ik nog geen seconde spijt gehad dat ik hem heb gekocht.

Het enige wat ik wel vind is dat je er niet zomaar iedereen op kan zetten, ondanks dat hij erg braaf is heeft hij wel een consequente ruiter nodig die hem de baas is. Als je hem eenmaal aan het lopen hebt heeft hij echt supergangen!

Hier een foto van hem

Afbeelding

Groeten Linda

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:17

ik ken een driejarige houston merrie, ik weet niet uit welke moeder. pittig, nerveus paard met supersnel achterbeen (ook om mee te bokken/slaan). Lief dier, maar weinig zelfvertrouwen en heel bangig. Laat zich nu wel berijden en zo, maar zeker niet door iedereen. aan de hand lijkt het af en toe net een hengst. Wel plaatje van een paard

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 14:46

sorry voor de late reactie...
bedankt voor de info, vind het leuk om al die nakomelingen te zien!
ik weet niet precies wat voor bloed mijn merrie heeft, ze heeft zelf geen papieren. Ik denk wel dat ze gelders is, ze is vrij 'grof', ouderwets en heel rustig.
ik wil voornamelijk de draf en galop verbeteren, omdat ze daarin vrij vlak en stug is.
Uphill vind ik ook een mooie hengst, maar ik wil juist graag wat veredelen en ik weet niet of hij dat doet. Toch bedankt voor de tip hoor!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:37

Met Belisar/Houston bloed zit je wel goed met de draf en galop,de meeste hebben erg veel schwung,mijn merrie ook is heel erg soepel.Ik denk ook dat jouw merrie een basistype is.Ik weet niet zeker of Houston ook veredelt.Maar ik denk wel dat hij mooi op jouw merrie past.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:51

Ik heb een Houston X Samber.
Heeft Z2 gelopen, maar was levensgevaarlijk, bij nederlands beste "africhter", of hoe je het wilt noemen, geweest, maar die vond dat we hem af moesten laten maken omdat het beest gek was.
Toen hebben we hem bij de amazone die hem reed weg gehaald en ben ik hem thuis gaan rijden.
Zo zie je maar weer wat ontspanning doet bij een paard, alleen maar op L niveau gereden en nu is hij zo braaf als ik weet niet wat, alleen je moet wel rechtvaardig zijn, anders heeft hij je.
Het karakter van Houstons is inderdaad niet bepaald makkelijk, maar als je weet hoe je er mee om moet gaan, dan is er niks aan de hand!
Nu ben ik weer rustig in de L2 gaan rijden en hij loopt de ene prijs na de andere!
Hij is op stal overigens een echt kroel, wilt heel graag aandacht en is super mensgericht, hij kan alleen niet samen bij andere paarden want dan gaat hij jagen, maar zal nooit trappen als een paard achter hem langs loopt ofzo!

Afbeelding
Ongeveer 2 maanden bij mij

Afbeelding
Eerste week bij mij, hij liet zich nog niet graag bewerken

Afbeelding
lekker ontspannen draven, nu nog het belangrijkste bij hem

Afbeelding
Zijn sjieke koppie, grote kaken en ogen, klein neusje, hoofdstel maat Cob

Afbeelding
Heerlijk ding is het!

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:55

obiwan schreef:
ik wil voornamelijk de draf en galop verbeteren, omdat ze daarin vrij vlak en stug is.

Die van mij heeft een heel gedragen galop en kan enorm goed sluiten daarin, hij doet arbeids pirouettes met gemak, in draf heeft hij een sterk achterben gebruik en veel souplesse en schwung.
Als je wilt veredelen dan zit je met Houston zeker goed, want die levert vijwel allemaal van die sjieke paardjes!
Die van mij is overigens 1.72 m

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:05

En Houston zelf is echt een super koel paard om te zien en hij vererft inderdaad mooie nakomelingen met een karakter wat je moet passen ... maar als ze eenmaal voor je gewonnen hebt schijnen ze super te zijn

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:31

Is er nou helemaal niemand bekend met een donkerbruine ruin van Houston Nephar genaamd (stamboeknaam Nicky Utopia)? staat ergens in de buurt van Rotterdam. Mooi paard, kon goed lopen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:25

Nope is niet mijn buurt..

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 20:15

Nee die ken ik ook niet. Rotterdam is wel in de buurt, misschien zie ik hem een keer op een westrijd?!

Kimberley84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:51

Hallo! Ik heb een jaar bij Veninga stage gelopen, en had de eer om op Houston te rijden! En vele nakomelingen natuurlijk. Mijn ervaringen: Houston zelf laat zich makkelijk rijden, in begin test hij je wel uit. Superieure gangen, zeer veel swung, absolute topper! Nakomelingen: over algemeen in begin met zadelmak maken erg gevoelig in de mond-> wat weer komt door Belisar(nm ook erg gevoelige mond algemeen bekend ), laten zich fijn longeren, willen graag voor je werken als ze het eenmaal snappen, je moet wel zeer consequent zijn, anders vern**ken ze je, zeer intelligent, Sterk achterbeen gebruik van nature, dus verbeterd wat in jou belang is, en als je ze eenmaal aan de loop hebt... alle prijzen zijn voor jou! Ik wil zelf ook graag een nakomeling van Houston want hij is en blijft MIJN TOPPER! Absoluut! Ik zeg lekker laten insemineren met Houston!