Zijn er hier mensen op bokt die een nakomeling van hem hebben of die me kunnen vertellen hoe de hengst fokt, en bij wat voor type merrie hij het best past?
Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jan_VT schreef:Ik was geïnteresseerd in de hengst Rousseau. Ik weet dat hij momenteel bij Pape in Duitsland staat. Is hij nog beschikbaar in Nederland. Weet iemand misschien waar?

jarrah schreef:Ik zal binnenkort eens kijken of ik foto's kan plaatsen van de twee jaarlingen!

Cute schreef:Wij hebben dit jaar een veulen van Rousseau x Flemmingh gefokt. Een donkerbruine hengst met weinig wit die super, maar dan ook echt super kan bewegen.
Chique bloedtype dat hoog op de benen staat.

Cute schreef:Volgens de kalender van Piet Kuijpers te Nederwetten, zou Rousseau nog via hun beschikbaar zijn.

Nicole288 schreef:Kwam in een ander topic ook al ter sprake, Rousseau staat niet meer in de lijst van actieve kwpn hengsten. Even kwpn bellen?
Jan_VT schreef:Nicole288 schreef:Kwam in een ander topic ook al ter sprake, Rousseau staat niet meer in de lijst van actieve kwpn hengsten. Even kwpn bellen?
Nochtans staat hij nog steeds in de lijst op de KWPN-site... Tenminste bij de lijst van de goedgekeurde KWPN hengsten.
Ik bedoelde in het groene hengstenboekje, daar staat hij er niet meer tussen. Maar vanmiddag even kwpn gemaild en dit was de reactie:
) en dan is het zelf ook nog een goede hengst!Mansolein schreef:Is er niet gewoon sperma te verkrijgen vanuit duitsland dan?

Jan_VT schreef:Mansolein schreef:Is er niet gewoon sperma te verkrijgen vanuit duitsland dan?
Als dat de enige optie zou zijn voor vers sperma ben ik daar best toe bereid, maar als het even via Nederland kan doe ik dit liever.
Ik zou de hengst eventueel willen gebruiken op onze merrie. Die voert nogal wat bloed, en kan zeker geen hengst gebruiken die heel fijn fokt. Vandaar dat Rousseau me wel interesseert, door het Ferro én Roemer bloed. Waar ik wel moet op letten bij onze merrie is maat, massa en lengte in het lichaam. Ook op halslengte en kracht in het achterbeen wil ik niet echt iets toegeven. Wat denken jullie? Zou Rousseau op deze punten positief kunnen toevoegen. Ik moet zeggen dat ik de hengst al enkele malen aan het werk heb gezien, maar van zijn nakomelingen heb ik nog niet veel gezien.

) renes schreef:Haha dank je, dat plaatsen van foto's lukt me niet zo (wat deed ik verkeerd?)