Ik ben benieuwd naar jullie nakomelingen van Osmium. Vooral naar typische kenmerken van ze, bijvoorbeeld: laatbloeier of juist vroeg volgroeid, jeugdig of zeer volwassen, moeilijk te rijden of makkelijk en dat soort dingen, maar ook natuurlijk de leeftijd en moeders afstamming erbij, want dat kan een hoop eigenschappen verklaren!
Ik heb er zelf een zwarte 3 jarige Osmium X Lancet X Balzflug. Hij is een klein beetje een laatbloeier, maar ondanks dat kreeg hij toch een 2e besichtiging op de hengstenkeuring, daarna is hij ingereden, maar daar was hij toch minder braaf dan aan de hand en dus is hij gecastreerd. Toen heeft hij echter een ontsteking gehad (ondanks dat we het speciaal in duitsland in een heel goede kliniek hadden laten doen
) en is hij wat terug gevallen. Nu is hij weer een tijdje onder het zadel en begint al weer meer paard te worden, alleen in zijn hoofd is het nog net een veulen
Maar dat mag ook wel vind ik, voorlopig staan er nog geen wedstrijden gepland dus hij mag nog lekker even jong blijven en genieten van zijn jeugd!Met rijden is hij wel heel heet, maar niet gemeen bokken of steigeren ofzo, je moet hem alleen continu even laten weten dat het niet nodig is om binnen 3 stappen aan de andere kant van de bak te zijn
Verder heeft hij geweldige gangen en in stap stapt hij wel 4 hoefafdrukken over, heb nog nooit zo een ruime stap gezien haha.
Hieronder wat fotootjes!
Dat waren ze, ben erg benieuwd naar jullie spetters!
Allebei braaf te rijden, ook van begin af aan braaf op vreemd terrein. Fijne paarden in de omgang!