Benieuwd naar Osmium nakomelingen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Benieuwd naar Osmium nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 09:07

Hey,
Ik ben benieuwd naar jullie nakomelingen van Osmium. Vooral naar typische kenmerken van ze, bijvoorbeeld: laatbloeier of juist vroeg volgroeid, jeugdig of zeer volwassen, moeilijk te rijden of makkelijk en dat soort dingen, maar ook natuurlijk de leeftijd en moeders afstamming erbij, want dat kan een hoop eigenschappen verklaren!
Ik heb er zelf een zwarte 3 jarige Osmium X Lancet X Balzflug. Hij is een klein beetje een laatbloeier, maar ondanks dat kreeg hij toch een 2e besichtiging op de hengstenkeuring, daarna is hij ingereden, maar daar was hij toch minder braaf dan aan de hand en dus is hij gecastreerd. Toen heeft hij echter een ontsteking gehad (ondanks dat we het speciaal in duitsland in een heel goede kliniek hadden laten doen ) en is hij wat terug gevallen. Nu is hij weer een tijdje onder het zadel en begint al weer meer paard te worden, alleen in zijn hoofd is het nog net een veulen Maar dat mag ook wel vind ik, voorlopig staan er nog geen wedstrijden gepland dus hij mag nog lekker even jong blijven en genieten van zijn jeugd!
Met rijden is hij wel heel heet, maar niet gemeen bokken of steigeren ofzo, je moet hem alleen continu even laten weten dat het niet nodig is om binnen 3 stappen aan de andere kant van de bak te zijn
Verder heeft hij geweldige gangen en in stap stapt hij wel 4 hoefafdrukken over, heb nog nooit zo een ruime stap gezien haha.
Hieronder wat fotootjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren ze, ben erg benieuwd naar jullie spetters!

emilysissi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:55

ik zie de foto-tjes niet!

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:27

emilysissi schreef:
ik zie de foto-tjes niet!

Ze doen het toch echt hoor. heb ze al op 3 verschillende computers bekeken om het te controleren

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:41

Ik zie alleen kruisjes en bij eigenschappen staat onbeschikbaar. Misschien kun je alleen de link plaatsen?

ik ken 2 osmiums, wat bij allebei opviel was dat ze heel vriendelijk en op mensen gericht waren en graag willen leren. 1 ervan had ook zo''n mega ruime stap, maar de moeder heeft dat ook. Het waren twee vosjes, de een heel rank en de ander fors, ook dat precies zoals bij de moeders Allebei braaf te rijden, ook van begin af aan braaf op vreemd terrein. Fijne paarden in de omgang!

Demini

Re: Benieuwd naar Osmium nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:14

Echt heel raar, als ik thuis ben zal ik er naar kijken, maar ik heb een klasgenoot nu ook op haar computer (ben nu op school) laten kijken of ze het doen, terwijl ze niet ingelogd was zeg maar en bij haar deden ze het ook. Echt raar, maar ik zal straks thuis eens kijken waar het aan ligt! Doen mijn foto's in mijn profiel het bij jullie ook niet dan? Komt namelijk van de zelfde upload site!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:16

ik kan ze ook niet zien hoor ik was er wel benieuwd naar

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:18

Nicole288 schreef:
ik ken 2 osmiums, wat bij allebei opviel was dat ze heel vriendelijk en op mensen gericht waren en graag willen leren. 1 ervan had ook zo''n mega ruime stap, maar de moeder heeft dat ook.

Deze heeft het ook van zijn moeder en die heeft het weer overduidelijk van haar moeder (Malibu) die op dit moment ZZ-zwaar loopt.
Zijn oom en zijn halfzusje en halfbroer hebben het ook allebij en ze gaan allemaal terug op Malibu dus ik denk echt dat het van haar afkomt en niet van Osmium

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:19

misschien een hint: ik krijg steeds als ik dit topic open een ontzettend fijn (lees opdringerig, steeds terugkomend) venster van storage.msn.com. Als daar je foto's op staan zou ik ze liever ergens anders op zetten, zodat ze hier ook te zien zijn!

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:23

Nicole288 schreef:
misschien een hint: ik krijg steeds als ik dit topic open een ontzettend fijn (lees opdringerig, steeds terugkomend) venster van storage.msn.com. Als daar je foto's op staan zou ik ze liever ergens anders op zetten, zodat ze hier ook te zien zijn!

Ik zal ze vanmiddag ergens anders opzetten dan, ze staan inderdaad in mijn space op msn, maar doen de foto's in mijn profiel het ook niet dan?
Wel heel raar, want ik zet mijn foto's altijd vanaf die site op bokt en ze doen het altijd.
Bij mij blijven ze het ook doen, of ik nu ingelogd ben of niet haha

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:43

ik dacht, laat ik ff een kijkje nemen in haar profiel dan kan ik daar eens naar die foto's kijken.. Zie ik dat je foto's in je profiel het ook niet doen. Mss moet je ze een keer uploaden met "mijnalbum.nl".

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:49

Nou ik heb ze maar even snel op een andere site gezet, hopelijk doen ze het dan nu wel bij jullie, bij mij doen ze het echt nog steeds hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doen ze het nu dan wel? anders weet ik het ook niet meer hoor haha, ze staan nu op www.mijn-album.nl en dat is toch wel een veelgebruikte upload site.
Laatst bijgewerkt door Demini op 26-10-05 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:50

Quirinake schreef:
ik dacht, laat ik ff een kijkje nemen in haar profiel dan kan ik daar eens naar die foto's kijken.. Zie ik dat je foto's in je profiel het ook niet doen. Mss moet je ze een keer uploaden met "mijnalbum.nl".

Haha, toevallig net gedaan, doen ze het nu bij je?

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:21

Wel leuk dier! Maar rij jij al contra met een 3-jarige?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 15:22

Samsam schreef:

Haha, nee tuurlijk niet. Maar aangezien hij nog maar net weer onder het zadel is wil hij nog wel eens verkeerd aanspringen natuurlijk
Als het opzettelijk contra was geweest dan was hij ook iets mooier bij elkaar gebleven, maar daar begin ik nog lang niet mee! Vond het alleen wel een stoere foto van hem

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:15

Samsam schreef:

Mijn driejarige osmium doet wel al contragalop en springt ook al een goeie wissel.
Alleen oefen ik dit maar heel zelden en alleen spelenderwijs thuis in een 20x60 bak waar veel ruimte is zodat ik niet kort hoef te draaien.
Kan dan helemaal geen kwaad hoor als ze d'r plezier in hebben.
Ze pakt gewoon alles zo snel aan.

Ik heb drie verschillende osmiums gereden.
Die van mezelf is een osmium x junior (foto's staan in m'n profiel)
Heel fijn beest al zeg ik hetzelf.
Slim en redelijk heet, maar niet te heet.

Een osmium x haarlem ook een heel fijn beest om te rijden.
En een Osmium x ditmar ook een fijn beest om te rijden.
Wat mij bij alledrie deze osmiums opviel is dat ze allemaal heel fijn in de aanleuning zijn en werklust hebben.
Het zijn echt wel slimme paarden die ook zeker wel willen werken.

Heb volgend jaar nog een osmium om zadelmak te maken een volle zus van mijn osmium x junior.
Ben benieuwd, maar tot nu toe ben ik nog steeds een groot osmium fan

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:26

Ja, ze doen het. Leuk paard!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:10

Ik heb al aardig wat positieve dingen gehoort over osmium, schijnt fijne paarden te geven. jammer dat hij zich niet verder heeft kunnen laten zien in de sport. Maar wel een interessante hengst!!! Ik ben zeker van plan hem eens te gebruiken.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:18

Ken ook een erg leuke nakomeling van Osmium. Is helaas wel pony gebleven, maar qua gangenwerk net een paard. Erg goed draf, blijft steeds van achter uit komen, ook goede stap en galop. Werkt erg graag, niet echt heet wel werkwillig. Iets eenvoudig type maar wel functioneel.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 15:47

Hebben jullie toevallig ook foto's van de Osmiums?
Ben ik wel benieuwd naar!

Marjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:26

hai ik heb een 2,5 jarige Osmium x nabuur ze is heel groot en zal ook wel een beetje een laatbloeier zijn maar dat zit ook aan moederskant. Ze is lief en vrij rustig maar kan wel een beetje lomp zijn. Verder doe ik nog niet heel veel met haar dus over het werkkarakter kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb haar nu 3 keer aan de longe gehad en dat ging super. Ze loopt braaf en los door het lijf maar ze is wel wat slap. Ik ga proberen foto's toe te voegen maar als dat niet lukt moet ja maar even op het profiel van Noekje kijken!!

groet Marjo

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:35

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:54

Wij hebben ook een 3 jarige zelfgefokte Osmium merrie. Stokmaat 1.74, echt geweldige bewegingen! Zeer jeugdig nog en temprament vol. Misschien ligt dat ook wel aan de vader van de moeder (Houston) In omgang super lief, is gek op aandacht. Stap en galop had ze 82 punten op de keuring en 80 voor galop. Ze is trouwens te koop,(hogere prijsklasse en ambitieuse ruiter, meer foto's/film op aanvraag).

Afbeelding

Afbeelding

Dit is haar volle broertje V. Osmium(veulen) En haar moeder
Beide scoorde zij als veulens zeer hoog in de finale van Ermelo.

Afbeelding

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:22

@ Ditchie: Heerlijk paard om te zien. Op het moment rijd ik nog maar 2 paarden omdat ik even wat weinig tijd had en dat zijn een Osmium X Lancet en een Houston X Samber. Jouw paardje is dus een combinatie van mijn paardjes zou je kunnen zeggen haha.
Ik heb je een PB gestuurd voor wat meer info over haar!

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 15:41

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:23