[TI] Spullen kopen voor toekomstige tinker. Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

Spullen kopen voor toekomstige tinker. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 18:00

halloo

ik heb misschien een beetje een rare vraag maar..ik krijg volgend jaar een tinker en om alvast in dromenland te komen ben ik naar de winkel respurt en heb ik een heel gaaf baby blauw halster gekocht...maar nu wil ik eigenlijk nog een aantla dingen alvast kopen net zo handig al zeg ik het zelf
iemand nog sugesties ?
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-10-05 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:35

Toen ik Mo kocht was het enige dat ik had:
een zadel met 3 dekjes
hoofdstel
zweetdeken
halster + touw
regendeken
zomerdeken
borstels e.d.

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:38

Ik snap jou helluptitel niet echt bij je verhaaltje, maar okej...
Misschien kan je nog een babyblauw shabrakje, zweetdeken enzo kopen, dan past het mooj bij elkaar en misschien is een zadel en hoofdstel handig (kweet niet of je die al hebt) en borstels....
veel plezier in ieder geval met je nieuwe tinker!

Marloes_R

Re: hellup !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:08

Een zweetdeken, een paar shabrakjes, borsels met poetskist, leuke elastiekjes voor in de manen. Verder verzorgingsproducten voor de manen en staart zoals magic en ontklit. En shampoo.
Als hij in de zomer komt, een vliegendeken.
Dan ben je als een heel eind.

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:26

hoofdstel en zadel lijkt me een beetje vroeg, je hebt geen idee welk zadel je moet hebben, omdat dus niet alles op 1 paard past!

daarnaast hetzelfde met het hoofdstel, dan moet je dadelijk een tinker gaan kopen die in je hoofstel past ! dus het hoofdstel zou ik ook pas kopen als je je paardje hebt

Het ligt eraan waar je je paardje gaat stallen, binnen of buitenstalling!!

wil je je tinker dekenloos houden of juist wel allerlei dekens opgooien?

je kan al wel vast:
poestspullen kopen : borstels, acedermspray (voor wondjes).

Sjabrakje kan je ook al kopen, tenzij je nog niet weet of je een dresuur zadel wil of veelzijdigheid ( kan ook nog western zijn natuurlijk!)

verder kan je nog niet zoveel kopen denk ik, omdat je de maat van je paardje niet weet!

succes met het vinden van je tinker!

groetjes Marjolein

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 22:22

Zeker niet onbelangrijk om alvast te hebben: (nou ja, weekje voor je tinkie komt is vroeg genoeg)
EHBO setje voor mok en andere soorten wondjes: betadineshampoo of scrub en een goede mokzalf (Sudocrem werkt ook goed), Acederm of betadineoplossing en steriele gaasjes.

Een ongelukje zit in een klein hoekje en tis vervelend als je op zaterdagavond zelf kleine wondjes niet kan ontsmetten, omdat de winkels al dicht zijn.

Als je toekomstige tinker veel wit heeft, zou je een shampoo kunnen kopen voor witte paarden.

Dingen als tuigage zou ik mee wachten, tenzij je al weet welke tinker het gaat worden en je de maten dus al weet.

Groetjes Dianne

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:24

is een buitenstalling eigenlijk maar zijn wel stallen.. maar gaan binnenkort 1 lokatie opschuiven en dan kan wel alles binnenstaan.. ehbo kistje ofzo is niet nodig er zijn 2 grote kasten met medicijnen enz. erin en sommige dingen staan er dubbel in bijv. acederm en dergelijke..was eigenlijk wel anders een slim idee geweest hihi denk dat ik alvaast vee-rust ga kopen is hier in uden in de ruiterwinkel te koop egt super spul !! werk geheid..en inderdaad ga ook nog even naar vorstenbosh ebij arthurs western store lekker rond snuffelen en in ieder geval paar dingen van cowboymagic kopen...anti-klit en... o ja tegen gras en poep vlekken enzo... kent oiemand dat al cowboy magic...ik zweer erbij

groetjes

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:26

waar gaan jullie naar opzoek? er wordt o.a. dekjes en zweetdeken genoemd maar wordt het groot, klein, erg jong?
en wie weet past dat halster niet eens, ik zou dat soort dingen dus nog niet gaan kopen

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:32

ik zou me ook echt nog niet druk gaan maken over bijzaken als Halster,deken enz.

Verdiep je beter in wat voor tinker je zou willen.en spaar je centen voor als hij/zij op stal staat(wie weet koop je wel een tinker met alle toebehoren)

Enne Cowboy magic is idd super..ik bestel het altijd bij http://www.rubyswesternstore.nl/verzorg ... ikelen.htm
(= bokker Midgie en goedkoper)

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:27

Ik had ook niet veel gekocht, het meeste zat bij het paard en we hebben aan de eigenaresse gevraagd wat haar maat was om een regendeken te kunnen kopen op de dag dat ze kwam.
ik zou dus ook geen spullen voor het paard kopen waar je de maat voor moet weten.
Maar idd verzorgingsspullen kun je al wel kopen, let dan wel op de houdbaarheid.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:46

Ik zou ook alleen gaan voor poetsspullen en een stalapotheek.
Daarnaast voor jezelf genoeg paardenkleding (denk aan een lekkere jas, goede waterdichte schoenen/laarzen etc.)
Veel voorpret wens ik je toe!

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 19:29

ik ga een tinkie kopen bij waar ik rij hebben daar altijd heel leuk spulstaan...en alles rond de zelfde maat...ga een maat cob halen heb nu ook een eigen halster maat cob (een goedkopere) en er zijn er maar een paar die 'm niet passen..of die zijn heeeeel groot of heeel ini mini:P hebben er trouwens 1 staan van 1.26 m. !!!Tooske kij sgattig merrietje van 2,5 jaar geloof ik

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:57

waarom open je niet alvast een rekening voor je tinkie,en iedere maand bijv 50,- euries storten ?kan je als je iets weet hoe en wat (groote,dikte niet te vergeten) dan kan je gelijk alles aanschaffen ,
maar zoals borstels en idd ehbo koffertje ..ed
ik heb sinds afgelopen julie een tinkerdame,en haar afgelopen zaterdag gehaald (ivm met verhuizing) en ik heb vanaf julie voor die dingen gespaard `en vorige week al m`n grote dingen gehaald bij de tentenkamp (scheeld een hoop)

suc6 met je a.s tinkie

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:00

Mee eens, en dan kun je het ook in de kleur kopen die je dan mooi vind. En dan heb je zoveel geld dat je echt lekker kan shoppen, hihi!

Dealer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:15

Je weet 100% zeker dat die Tinker er komt?!
Ik zou eens een Trakehner kopen en kocht alvast een supermooi hoofdstel maat paard. Maar ja, de keuring verliep niet zoals moest en mijn volgende paard werd maat arabier. Dat supermooie hoofdstel heb ik dus al jaren in de kast liggen.
Als ik jou was zou ik overal lekker spulletjes gaan kijken en vasthouden en ervan dromen.
Als je dan iets werkelijk zou willen kopen stop je dat geld in een potje.

Shetfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:36

Okej, hier even een lijstje van wat spulletjes die je alvast kan kopen. Hihi, grappig topic eigenlijk :
-dekjes
-halstertouw
-borstels
-hoevenvet+kwast
-leervetspulletjes
-voerbak
-hooinet
-emmer?
-glanssspray
-antivliegenspulletjes
-vliegennetje
-toiletteerschaar
-tinkerboeken
-uitmestgerei?
-dagboekje + pen voor al jullie belevenissen

En toen was mijn inspiratie op
Veel plezier alvast met je toekomstige vlekkenmonster! (of niet natuurlijk, als je een effen koopt )

DianneM

Re: Spullen kopen voor toekomstige tinker. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:19

Hooinet zou ik nooit kopen, zeker niet voor vast in de stal, tenzij je er 24 uur per dag bij blijft zitten.. Als je paard verstrikt komt te zitten met zijn snuit, dan heb je grote kans dat de vellen er los bijhangen. Dit is het paard van een vriendin van mij overkomen..

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:19

Toen ik Loeka kreeg. Had ik nog niks . Me ouders vonden dat ik nog even moest wachten. Hij is nog jong en moet groeien dus dekkens zadels enzo koop ik nog niet. Heb nu wel een hoofdstel en een blauw halster met blauwe borsteltjes. Dat is alles. De rest komt later wel als ie ie uitgegroeid

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:44

voor de voorpret zou ik wel al een halster kopen (ook met risico dat het dan toch niet past...misschien kan je het met tiket enzo nog omruilen later ) en dan natuurlijk al allerhande borstels en touwen (daar staat geen maat op).
Producten zou ik nog niet kopen gezien de eventuele houdbaarheidsdatum...
En verder duurdere aankopen zou ik ook nog niet kopen wegens het later eventueel niet passen...(dekens, hoofdstel, zadel,...)
Wat je misschien we al kunt kopen is een leuk dekje...al heb je dat dan wel erg lang op voorhand als het bv een twenter ofzo wordt...

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:36

Teuntje111 schreef:
Hooinet zou ik nooit kopen, zeker niet voor vast in de stal, tenzij je er 24 uur per dag bij blijft zitten.. Als je paard verstrikt komt te zitten met zijn snuit, dan heb je grote kans dat de vellen er los bijhangen. Dit is het paard van een vriendin van mij overkomen..

Oeeh, wat een eng verhaal. 'K heb wel eens gehoord dat ze d'r met hun benen kunnen inkomen maar dit... brrr

'k gebruik het hooinet eigenlijk ook alleen maar voor die ene keer dat we met de trailer moeten. Mijn tink doet werkelijk álles voor eten. Als íe dus maar wat te knagen heeft blijft íe wel rustig

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:26

Ik zou gewoon even wachten voordat je je tinkertje/pony hebt. Want dalijk koop je iets en staat et em niet

zie je op stal wel