[FA] ervaringen met het NF stamboek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kylah

[FA] ervaringen met het NF stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 10:37

ik probeer al een half jaar om papieren te krijgen bij mijn merriejaarling. er moet dna getrokken worden en dat kost tijd dat weet ik, maar ik heb nog steeds geen reactie van ze wanneer ze eventueel van plan zijn om te komen. ik heb vorige week nog een mail gestuurd met de vraag of ze me al wat meer konden vertellen maar heb nog steeds niets gehoord.

wat is jullie ervaring met het NF stamboek?

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:24

Je bent nu net in een hele drukke periode. De merriekeuringen zijn natuurlijk de hele zomer geweest, alle veulens die geschetst en gechipt moesten worden en dan moeten ook nog alle papieren en paspoorten gemaakt worden en dan staat de hengstenkeuring ook al weer voor de deur.

Maar voor DNA kan je ook zelf manen trekken en die opsturen naar van Haeringen, dan is dat alvast gebeurd. Waarom heb je trouwens DNA nodig?

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 13:09

ok over zelf dna trekken heb ik nog nooit gehoord. ik heb mijn
veulen van een handelaar gekocht. later stuurde hij mij het dekbewijs na. omdat ze best een goede vader heeft wil ik papieren bij haar hebben.

had eerst een mail gestuurd naar ze, daar reageerde ze wel snel op, ze vertelde wat ik moest doen. ben toen ook meteen lid geworden van ze. maar nu duurt het allemaal een beetje lang dus

liberty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:00

DNA kan soms wel eens duren ja, maar waarom bel je niet even? Je krijgt dan iets sneller een reactie. Zelf manen trekken heb ik ook nog nooit van gehoord, dat is niet de normale gang van zaken volgens mij...

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:57

Ik heb altijd zelf de manen getrokken voor DNA, zowel voor hengsten als merries bij het New Forest en het NRPS. Deze heb ik ook zelf opgestuurd naar Van Haeringen.

Voor de zekerheid heb ik van sommige reeds overleden of verkochte pony's een enveloppe met manen liggen.

confetti

Re: [FA] ervaringen met het NF stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:54

Haren trekken moet idd. Als ik jou was zou ik op vrijdagmorgen maar eens bellen met het stamboek, op mail reageren ze niet altijd even snel. Let wel, als je de manen trekt, dat er een wortel aan zit.

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 21:37

ok dank jullie wel allemaal. zal idd maar even telefonisch contact met ze opnemen. over een paar weken gaat mijn jaarling naar een opfok gebied dus anders moeten we wachten tot volgende zomer.
zal wel niet meer lukken voor die tijd, maar proberen kan geen kwaad.

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:41

kylah schreef:
ok dank jullie wel allemaal. zal idd maar even telefonisch contact met ze opnemen. over een paar weken gaat mijn jaarling naar een opfok gebied dus anders moeten we wachten tot volgende zomer.
zal wel niet meer lukken voor die tijd, maar proberen kan geen kwaad.

Waar gaat ze heen?, zie dat je ook uit Amsterdam komt (ik ook).

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 21:56

ze gaat naar een natuur gebied in overijssel. is van bosbeheer.
kan ze lekker even opgroeien.

starlet

Re: [FA] ervaringen met het NF stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:07

ik ben wel benieuwd naar de vader van je veulen.....

kylah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 11:28

hij heet marnehoeves everest. heb ik ook een topic over.
zie toch nog veel nakommelingen van hem in de sport. daarom vind ik het zonde om geen papieren bij haar aan te vragen