Waar keuringsklaar maken in NH en vrijspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoo

Waar keuringsklaar maken in NH en vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 08:59

Hallo,

Ik heb volgend jaar twee 3-jarige merrie's die naar de keuring moeten.

Nu twijfel ik of ik dat zelf zal doen. Nu is mijn vraag wat jullie ervaring is met het wegbrengen om ze keuringsklaar te maken. Hoelang van te voren moeten ze er heen, wat kost het, wie of wat is jullie bevallen etc.

Als je ze laat trainen zullen ze daar het vrijspringen ook wel een paar keer oefenen maar als je ze thuis houdt is het dan aan te raden dit ook te doen (naast het oefenvrijspringen wat ze van het kwpn aanbieden)? Of is het juist weer niet goed om te veel te oefenen?

Zo dat zijn weer genoeg vragen ik hoor graag jullie reacties!!

MissChoutje

Re: Waar keuringsklaar maken in NH en vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:25

Een van de betere in Noord-Holland is Marcel Beukers. Zou zeggen kijk op www.stalbeukers.nl. Sta bij hem op stal en gaat correct met de paarden om en oefent ook het vrij-springen, met de een wat vaker dan de ander net hoe ze het oppakken, zou zo uit mijn hoofd niet weten hoeveel het kost. Tevens is hij op de CK in Midden Beemster samen met z'n broer Ronald tot beste voorbrengen gekozen.
Veel succes alvast.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:54

Ik heb mijn merrie dit jaar voor laten brengen door een stal uit Schoorl. Doen het ook proffesioneel en waren toen stukken goedkoper dan Stal Beukers (niettemin is Stal Beukers zeker geen verkeerde keus). Worden net als Stal Beukers ook aangeprezen door Stoeterij 't Centrum (van Krack C (die doen het ook maar hebben meestal geen plaats). Heb zoveel niet te besteden... dubbele stalling, je kent het wel. Hebben het naar tevredenheid gedaan, ben ook op CK geweest alleen liet merrielief zich totaal niet zien helaas... bovendien was ze ook zeker niet zo royaal gebouwd als de meeste aangeboden merries. Dus ach... Voor het adres en telnr. kun je mij PB'en. Het zijn hele vriendelijke aardige mensen.

Ik zou zelf niet te veel gaan modderen, voorbrengen is toch een vak apart en proffesionele stallen weten precies hoe je paard ervoor moet staan. Is voor jezelf ook veel rustiger, kan je lekker 'ontspannen' kijken naar je eigen paardje. Verder heeft de mijne 3 maanden in training gestaan dit omdat zij mee mocht doen aan de CK. Anders is 2 maanden ruim voldoende.

O ja, staan een paar foto's van de keuring in mijn profiel...

Marjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:51

Mooi paardje heb je! Ik heb je een mail gestuur want de pb functie was tijdelijk uitgeschakeld.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 23:56

Mijn vriendin heeft momenteel een paard staan voor de ABOP bij John Maarsse

Marjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 08:42

wie is hij en heeft hij een stal ofzo??

Bacannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:56

John Maarsse heeft een stal in Midden Beemster, vrij groot. Doet heel veel NRPS paarden Arabieren en ook wel KWPN. Hij zit aan de Rijperweg.

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:20

Hee Marjoooooo, in Groet kun je ook terecht voor dit soort werk. Maken paarden klaar voor keuringen, merrietesten en hengstenkeuring. Doen ook vrijspringen oefenen en zo.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:51

Ik zou ook gaan voor John Maarse, heeft al meerdere kwpners van mij voorgebracht.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:44

John maarse(middenbeemster)
Marcel beukers(waarland)
Vlaar(wijdenes)
Brian van Tuyl(hargen/schoorl geloof ik, naam kan ik nog steeds niet schrijven )

Doen het iig netjes. Telefoonnummers/adressen heb ik voor je via pb

luboka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:43

ik zou de paarden naar Hengstenhouderij Oldenhoff brengen, daar word eerlijk met je paard omgegaan, goed gekeken naar de paarden, ze worden deskundig begeleid door P. van Steenbergen die onderandere hengstenhouderij G.J van Olst heeft opgezet. het adress en telefoonnummer kan je vinden op www.oldenhoff.nl

MissChoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:56

gomir schreef:

Brian van Tuyl(hargen/schoorl geloof ik, naam kan ik nog steeds niet schrijven )

Zit in Camperduin. Idd bij Schoorl maar dan nog een stukje verder.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:56

Beber schreef:
Ik zou ook gaan voor John Maarse, heeft al meerdere kwpners van mij voorgebracht.

Ik ook! John brengt mijn NRPS merries altijd super voor (klarmaken doe ik zelf) en ik heb nu een hengst bij hem in training staan voor de hengstenkeuring. Het is een supervoorbrenger!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 20:57

MissChoutje schreef:
Zit in Camperduin. Idd bij Schoorl maar dan nog een stukje verder.

Ik rij er zo naar toe, maar hoe het er heet

Ik ga regelmatig te trainen in Hargen, dan kom ik er langs. Dat blijft dus hangen