irish sport horse

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marit_bos_

irish sport horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 22:24

Hoi hoi

Ik ben onlangs op een paardenmarkt in Ierland geweest. Tussen alle paardjes zag ik er ééntje die ik echt helemaal geweldig vond. naam: an artists view, de vader van het paard heet 'an artist'. 't zijn Irish Sporthorses.

Wie heeft er wel eens gehoord van dit paard?? voor ik me ga wenden tot een ierse organisatie hoop ik dat iemand er eens van gehoord heeft??

annelot

Re: irish sport horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:32

Hoi Marit, een Irish Sporthorse wordt gefokt uit een Toroughbred (volbloed renpaarde) x Irish Draugt (zwaar werkpaard). Door deze kruising ontstaat een heel veelzijdig paard wat voor veel doeleinden gebruikt kan worden. In Ierland worden ze meestal gebruikt voor springen en Hunting. Aan dressuur word daar nml niet zoveel gedaan.

Ik heb ze ook veel gezien in Ierland, ik ben een paar keer naar Goresbridge geweest, een paardenmarkt die geloof ik 1 keer per maand gehouden word. Mijn tante woont daar nml vlakbij en had zelf ook een aantal Irish Sporthorses. Een naam die je heel veel in de afstamming voorkomt is Clover Hill. Zijn nakomelingen zijn over het algemeen niet moeders mooiste, maar wel super springpaarden.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.