Monaco (animo)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Monaco (animo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:44

Wie heeft er voor mij info over Monaco (v animo)

Het enige dat ik weet is dat hij naar amerika is verkocht

sammie_44

Re: Monaco (animo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:14

da's toch een springer?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:22

Mijn paard is een Monaco. Schijnt een ongelovelijke draak geweest te zijn :-D

Geexporteerd naar America en heeft daar nog even gedekt.

Tijdens de select sale van 2000 werd zijn zoon Radolin verkocht aan Etter Sport Horses. Die heeft een tijdje in Ierland gestaan en wordt nu (geloof ik) als sportpaard uitgebracht.

Heb een keertje naar ze gemaild mbt Radolin en zij wisten me te vertellen dat Monaco na Amerika ook nog een tijdje in Ierland heeft gestaan en daar gecastreerd is. Vervolgens is hij volgens mij verkocht naar Italie onder de naam Spencer of iets dergelijks...

Je ziet ze nu wel steeds vaker verschijnen op eht wedstrijdterrein. Ze schijnen nogal eens dwars te zijn. Mijn dierenarts riep altijd dat ik de enige brave Monaco heb die hij kende.... Wel lekker veelzijdige paardjes over het algemeen.

Die van mij kan leuk springen (hij is een stuk handiger dan ik), doet het leuk in de dressuur en is lekker koel in de kop. De anderen die ik gezien heb hebben eigenlijk dezelfde eigenschappen...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:30

Wat manic zegt klopt wel een beetje qua karakter. Ik kende er een, die stond samen met mijn merrie (dat was ook een merrie) als ik mijn merrie ging halen, nam ik een weipaal mee om die andere merrie van me af te slaan, die was echt zo vals. Ik weet niet of het kwam door slechte opvoeding of de papa, maar Monaco staat zover ik weet niet als de allerbraafste aangeschreven.....

Het was overigens wel een heel mooi langgelijnd paard, met helaas niet wonderlijk gangwerk.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:33

Monaco is volgens mij een Voltaire x Animo als ik me niet vergis. Het niet altijd zo meegaande karakter zal van Animo komen.

Ik ken zelf 1 nakomeling van Monaco, een prachtige donkerbruine merrie die bijzonder goed kan bewegen. Ook een fijn karakter trouwens.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:35

Animo x Voltaire :-]

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:39

Ik heb een Monaco x Pion.

Ik ga mee met wat Manic zegt. Die van mij is heel erg koel in het hoofd, heeft lekker gangwerk. Hij is heel erg braaf. Hij is nu 7. Met zijn derde jaar ingereden, daarna is er in totaal niet meer dan 30 keer op gereden. Gisteren heb ik voor het eerst een sprongetje met hem gemaakt. Echt ontzettend braaf, en handig. Hij had nog nooit gesprongen.

Dressuren gaat hem ook goed af. Hij is heel makkelijk te rijden. Inderdaad een erg veelzijdig paard.

Ben er ook erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:07

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:27

Ik vind haar vreselijk op die van mij lijken, vooral qua uitdrukking...

Even kijken of ik een fotootje van die van mij kan vinden, webservertje is al sinds mijn verhuizing offline...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:37

Afbeelding

En dit is hem toen ik hem kocht. Hij was toen bijna 3. De vos is ook een Monaco, alleen was die een stuk groter. Schijnt ook een heel gaaf beest geworden te zijn (ik heb nog contact met de fokker)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:39

Wat een knap paard heb jij nou!!!!
En zo klein lijkt die van jou nu toch ook niet?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:09

Ik heb hem gekocht als E pony

Zat laatst iemand anders op en die schatte hem rond de 1.65. Heb hem eigenlijk niet echt meer gemeten... Hij heeft niet echt fantastische gangen ofzo, maar hij doet wel heel braaf zijn best. Het is eingelijk net een grote labrador... Beetje lomp, maar met een gevoel voor humor, waar je van moet houden :-]

Jij had toch al 2 paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:16

Hij lijkt veel groter op die foto waar je ernaast staat

Klopt ik heb er 2
Kawa, die na een schuiver in de sneeuw alleen nog recreatief te rijden is.
wat ik dan ook nog wel lekker doe. Voornamlijk buitenritten.

En Zanda, maar die is pas een jaar.

En als ik met Kawa een buitenrit ga maken, staat Zanda zo zielig te hinniken in de stal
Dan is een paardje erbij ook leuk voor hem
En we hebben nog een stal.. dus..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:25

Manic, het lijken echt wel twee verschillende paarden! Hij is knap geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:26

Dat vind ik dus ook
Echt een stoer paard

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:30

Ego boost.

Hij was daar overigens ook heel stoer, want was een van de eerste keren dat ik met hem op pad was. Hij blies zichzelf behoorlijk op, maar het is wel een toffe foto geworden :-]

Ikzelf heb dus erg goede ervaringen met mijn Monaco. Zou hem echt voor geen ander willen ruilen.

_Miran_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 03:32

Hetzelfde had ik ook.
Ik kon destijds een Monaco X Wendekreis kopen , en wilde dus ook
graag wat meer weten over de hengst Monaco,
Ook ik kwam niet verder dat hij in 2000 verkocht is naar Amerika en
dat hij daar in de sport loopt...
Ik heb dat paard wel gekocht en geen minuut spijt van gehad hoor,
Het is een super braaf paard met geweldige gangen en sterke achterhand, ook zijn karakter is super!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:44

Jammer de foto van jou doet t niet Kawa !!

En weet je al of ie t wordt ??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:26

Ik zie nu dat dit topic omhoog is gehaald

nee hij word het niet
is voor mijn neus verkocht

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:20

Ik rij 1 a 2 keer per week op een 7-jarige Monaco x Ilmeo merrie van 1.76m hoog. Het is een hele koele merrie, echt bijna nergens bang voor en wil echt werken voor je. Het enige wat ik wel eens merk is dat je niet over haar grens heen moet willen, dat accepteerd ze niet. Ik had in het begin wel wat moeite met haar, ik vertrouwde haar op de een of andere manier niet helemaal. Dit is nu zo goed als weg en is het echt een leuke merrie om te rijden.
Ze heeft op zich best goede gangen alleen zou ze wat soepeler in haar rug kunnen zijn. (die is ook wat aan de korte kant) Haar eigenaresse rijd er M2 dressuur mee.

Http://www.paard-en-fotografie.nl/portf ... m%201.html

Ronacino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:34

Ik heb zelf ook een monaco (animo) voor fotos in me profiel en het is totaal geen etter het is een dier dat voor je door het vuur gaat en een fel karakter heeft en nooit moe word va nwerken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:17

Ludora schreef:
Wat manic zegt klopt wel een beetje qua karakter. Ik kende er een, die stond samen met mijn merrie (dat was ook een merrie) als ik mijn merrie ging halen, nam ik een weipaal mee om die andere merrie van me af te slaan, die was echt zo vals. Ik weet niet of het kwam door slechte opvoeding of de papa, maar Monaco staat zover ik weet niet als de allerbraafste aangeschreven.....

Het was overigens wel een heel mooi langgelijnd paard, met helaas niet wonderlijk gangwerk.

Ja inderdaad. Ik kende die merrie ook. Bah wat een sekreet was dat zeg! Het komt niet vaak voor maar dat paard mocht ik niet. Het was een dominant karakter en daarbij opgeteld een bitter slechte opvoeder als eigenaresse....
Echt "unne lompe kuus" zoals wij dat noemen. Gewoon lomp tegen je aanduwen zodat je bijna omviel. Op stal ruziemaken met buurpaarden en dan de muur omver walsen.....

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 13:26

Ik vind het fijne paarden die uit de monaco stam komen ook al zeggen veel van niet ... ik vind het dieren die gewoon voor je door het vuur gaan en nooit wat tegen je doen.. Afbeelding

dressuur

springen

Afbeelding

dit is die van mij