Khadiboj

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Khadiboj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 13:22

Zoekfunctie leverde niets op dus vandaar maar even deze vraag hier.

Khadiboj vd Klaverborch. NRPS hengst. ZZ springen. Voor zover ik kan zien een mooie uitstraling. Maar ik ken hem verder niet. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hem kennen en die mij een beschrijving van zijn karakter en andere bijzonderheden kunnen geven.

Bedankt alvast.

flora

Re: Khadiboj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:45

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 17:49

Yep, maar die site had ik al gevonden. Alleen die zegt niets over karakter etc. Ik hoopte wat mensen te vinden die nakomelingen hebben, of hem zelf kenden en mij ervaringen konden vertellen

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:46

Ik ken Khadiboj zelf niet zo goed, maar zijn vader King Kadanz wel. Kadanz is een hele fijne pony, superbraaf ook en volgens mij is Khadiboj dat ook. De verhalen die ik over Khadiboj heb gehoord zijn ook goed, het is in elk geval een fijne sportpony, wat al iets over zijn karakter zegt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:35

MIjn mening weet je al. Er schoot me in de auto net te binnen dat er in 2003 ofzo een demonstratie is geweest met 10 of 12 King Kadanz-pony's bij elkaar in de bak. Heb net even mijn aantekeningen opgezocht(foto's kan ik niet meer vinden )
Het viel me toen op dat het allemaal pony's waren met een mooi type, fijne bewegingen en ze leken allemaal heel fijn te rijden door de kinderen

Dacht dat je dat misschien nog wel interessant zou vinden. Wilde je eigenlijk gaan pb-en, maar hier kon het ook wel bij

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:05

Gomir, dat vind ik zeer zeker interessant. Die King Kadanz begint me steeds meer aan te spreken. Alhoewel Khadiboj dat ook doet. Maar King heeft zich natuurlijk wel meer bewezen.

Is van King Kadanz bekend dat hij overheersend zijn eigenschappen doorvererft? Bv. de vader van Raak is heel overheersend in het doorgeven van zijn uiterlijk. De Saaraakkids lijken dan ook erg op elkaar .

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:07

rijn bjorn egberink die pony niet?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:07

Volgens mij rijdt nu ene Wendy Ligtenberg de pony. Ik heb geen idee. Ik ken ze ook niet.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 10:25

Over Kadanz kan ik je wel wat meer vertellen: ik heb em ooit zadelmak gemaakt en mijn zusje heeft em daarna opgeleid. Zij reed ZZ springen en Z2 dressuur met hem. Ik ken Kadanz als een hele fijne pony, hij was op stal wel eens nukkig maar met rijden echt een fijn dier. Toen mijn zusje ermee stopte heeft Tom Brinkman hem een poosje gereden, daarna Marjet Drost.
Kadanz is een hele fijne pony om te rijden, het is ook echt een watje, hij gedraagt zich altijd keurig tussen de merries op de wedstrijden. Ik hem wel eens met hem in de parade gereden en dat was geen proleem. Zijn nakomelingen zijn (zover ik weet) ook goede sportpony's met een fijn karakter.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:43

Marleen, wat leuk. Hoe was hij met zadelmak maken? Snapte hij meteen veel? Was ie gemeen of juist lief etc. etc.?

Vererft hij groot of klein trouwens? Onze merrie is 1.62.

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:21

Met zadelmak maken was hij heel braaf. Is wel een grappig verhaal eigenlijk: ik reed vroeger op een volle zus van Kadanz en toen ik een keer terug kwam van concours zei de eigenaar dat we Kadanz maar eens zadelmak moesten maken (ik was toen een jaar of 13). Dus we hebben Kadanz van stal gehaald, een zadeltje op gelegd en aan de longe gedaan. Na een aantal bokkesprongen was hij braaf en ben ik erop geklommen. Na even rondgestapt te hebben heeft de eigenaar hem los gemaakt en reden we door de bak. Ik vond het toen behoorlijk eng, want er zat nog geen stuur en rem op. Maar wonder boven wonder ging het eigenlijk heel erg goed. Daarna heeft de eigenaar hem weer aan een touw gedaan en hebben we een rondje buiten gestapt. Ik er nog steeds op en de eigenaar op de fiets er naast. Achteraf gezien levensgevaarlijk met zo'n jonge, onervaren pony maar toen wisten we nog niet beter. Een weekje later reed ik met hem in de lessen bij de ponyclub. Kadanz is een hele slimme pony en snapt snel wat de bedoeling is. Toen ie een poosje zadelmak was werd ie trouwens wel wat ondeugender: m'n zusje lag er regelmatig naast omdat hij vrolijk bokkend door de bak ging.

Ik heb eigenlijk geen idee of hij groot fokt maar als je een merrie van 1.62m hebt zal er wel een e-pony uit komen lijkt me. Waarom doe je die merrie eigenlijk niet bij een rijpaard hengst i.p.v. een pony?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 11:37

Dat zegt toch wel heel veel over zijn karakter. Zit geen gemeen karakter op en blijkbaar groot van vertrouwen. Ik vind dat een ontzettend positief punt.

De reden dat ik de merrie niet bij een rijpaardhengst doe is omdat het van mij niet zo groot hoeft. Ik ben van nature al niet zo'n held maar een mooi Emaatje is prima. Bovendien richten we ons op endurance. Niet dat groot daar niet kan, maar wij geven de voorkeur aan een middenmaatje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:13

Tussen de 1.50 en de 1.55 is idd prima voor de endurance

Wat mij toen opviel met die show was dat die pony's allemaal ongeveer hetzelfde type hadden en allemaal heel veel uitstraling!

Je pikt ze er op concours ook vaak zo uit op het voorterrein

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:09

Kelloriejj schreef:
rijn bjorn egberink die pony niet?

Of hij hem nu nog rijdt weet ik niet, maar hij heeft hem iig wel gereden, heb hem hier in de buurt wel eens op concours gezien.
Leek me zo op het eerste gezicht een fijn diertje, maar goed ik heb me er verder niet in verdiept ofzo.