Calvados

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Calvados

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:13

Hoi allemaal,

Wat vinden jullie van de hengst Calvados? En heeft er iemand misschien foto's oid? Ik twijfel of ik mijn merrie door hem moet laten dekken, watvoor karakter geeft hij, mijn merrie is namelijk nogal een bloederig type. En hoe zijn de bewegingen en het springen van hem?

En heeft hij misschien ook goedgekeurde zonen die ook ter dekking staan?? Zo ja, graag informatie!!

Groetjes,

MarNouv

Re: Calvados

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:18

Hier 3 foto`s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:20

ik heb een calvados zoon
hij is geweldig super braaf en koel karakter

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:04

@ antgillya heb je mss een foto van je paardje ?
ben wel benieuwd

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 21:43

We hadden twee Calvadossen op stal, volle broers, beide bruin met weinig wit, wat vrij uitzonderlijk is voor een Calvados. De één is inmiddels verkocht en staat in Zeeland. Foto's van hem zijn te vinden op http://www.rvlsportpaarden.com/gb/ (Triompf). De andere hebben we nog, is inmiddels ongeveer 1.78m en een heel fijn paard. Beiden kunnen goed springen.

Calvados geeft veel bot door, dus past goed bij een merrie die hoog in het bloed staat.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:04

Calvados past inderdaad het beste bij merries met veel bloed. Hij heeft een goedgekeurde zoon in de hengst Tadmus.

Een heel goed presterende dochter van hem is Pherna (mv. Tangelo xx). Zij is op internationaal niveau heel succesvol onder Julia Kayser. Daarnaast bracht zij ook al een goedgekeurde hengst (Utopie v. Jacomar).

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 12:10

Waar kan ik die Utopie vinden? Staat die ter dekking? Ik ken Pherna wel, is een heel fijn paard in de omgang, Jacomar is ook een super mooi paard maar ik wist niet dat ze die aan elkaar hebben gekruist en dat het veulen een goedgekeurde hengst is. Dus vertel, iemand foto's??

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:22

Mijn merrie heeft een calvadosveulen gekregen en dat is op de deurneveiling weggegaan voor 19.000 euro. Zal wel geen verkeerd veulen geweest zijn.

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:55

anneliesdj schreef:
Waar kan ik die Utopie vinden? Staat die ter dekking? Ik ken Pherna wel, is een heel fijn paard in de omgang, Jacomar is ook een super mooi paard maar ik wist niet dat ze die aan elkaar hebben gekruist en dat het veulen een goedgekeurde hengst is. Dus vertel, iemand foto's??

Utopie staat ter dekking bij Boeve in Heerde. Voor foto's kan je mij mailen. Ik vind het een veelbelovende hengst met een hele interessante sportafstamming. Deze winter doet hij mee in de hengstencompetitie.

Pherna is fantastisch!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:56

Pherna bracht trouwens naast Utopie nog een nakomeling: een volle broer van Utopie. Deze sprong op de merriekeuring dit jaar naar 85 punten.

luboka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 16:46

ik heb laatst een 3 jarige calvados gereden en die gaf een erg fijn gevoel, erg flexmatiek!!!
super springen!!

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:33

luboka schreef:
ik heb laatst een 3 jarige calvados gereden en die gaf een erg fijn gevoel, erg flexmatiek!!!
super springen!!

Haha ik word nooit zo blij van flegmatieke Calvadossen...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:08

Ik heb ook een paar nakomelingen gezien van Calvados ik vind het mooie paarden met een goed karakter, ze willen voor je werken

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 09:19

Ik had een Lavarino X Calvados X Amor merrie, maar die heb ik pas verkocht aan een goede vriendin van mij.
Hele brave merrie, ze was nog nooit in de hand geweest toen ik haar kocht en toen we eenmaal begonnen met zadelmak maken zat ik er binnen 4 dagen op, geen gebok of gesteiger, alles ging perfect gewoon. Ze is ook nooit gemeen gaan doen, natuurlijk wel eens een jolig bokje maar zal altijd aan jou denken. Je kan ook overaal mt d'r naar toe.
Ik heb bijna alleen gedressuurd met haar, maar ze had veel talent om te springen, hele goede techniek en bovendien vond ze het nog superleuk ook! Erg werkwillig paardje was het waar je zelf op kon rekenen als ze hengstig was. Ze is overigens 4.

Afbeelding

Afbeelding

En even haar vader en opa:

Afbeelding

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:10

Ik ken wel een Calvados nakomeling.
Best apart, maar onder het zadel kan je alles met hem, en komt vaak 0 rond.
Alleen is die niet te houden als die het land in gaat, maar dan ook echt niet te houden.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 18:20

ik ken ook een paar calvadossen. meestal heel veel wit en vossen heel enkel es een andere kleur. ze kunnen super springen maar meestal zijn ze in de omgang wat lomp

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:03

Ik heb een paar jaar geleden heel kort een Calvados x Le Mexico op stal gehad.
Mooie, niet te grote vos met veel wit, heel fijn braaf paard en maakte een hele leuke sprong.