paard laten opnemen in stamboek??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zammarano

paard laten opnemen in stamboek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:46

mijn jaarling hengst heeft geen goedgekeurde vader, dan kan ik hem toch niet in het stamboek laten opnemen?? (zijn moeder is kimberley x jazz en komt uit de Terma moederstam)

veel mensen (die er meer verstand dan mij van hebben ) zeggen dat ik hem op moet laten nemen omdat hij zn goede afstamming heeft, maar wat voor voordelen zitten er dan aan als hij daadwerkelijk word opgenomen??

Hij is niet voor de verkoop ofzo ........

MsMarit

Re: paard laten opnemen in stamboek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:09

Nou Fab!! sorry kan je echt neit helpen!!! al zou ik willen

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 19:37

niemand??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:46

Lees het eens na in de richtlijnen van het KWPN. Daar staat een heleboel in (kan op deze computer gaan pdf-files openen dus kan het niet voor je opzoeken )

Ik heb ook een paardje uit de Terma-stam
Hoe is de moeder van die van jou precies gefokt? (of namen van de moeders)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:05

Je paard komt neem ik aan uit kwpn gefokte paarden? Ik denk dat je dan gewoon kwpn papieren kunt aanvragen. Dit zullen dan blauwe papieren zijn, omdat de vader niet officieel geregistreerd staat als dekhengst. Ik weet alleen niet of je een DNA test moet laten doen.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:11

Mijn merrie heb ik destijds op laten nemen. Ze kwam in het "hulpstamboek" en kreeg een brandmerk in de hals. (H met kroontje erop)
Haar moeder én vader waren onbekend. (althans, wat papier betreft )
Het veulen wat zij bracht van KWPN-hengst Bazuin is gewoon opgenomen in het stamboek en is afgelopen jaar ook ster geworden.

Ik vraag me af of je moeite wilt doen, als het een hengst (staks ruin) is. Je kunt er verder toch niets mee denk ik. (naast heel veel plezier met rijden ed. natuurlijk )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 21:36

je kunt reg. b papieren aanvragen.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:38

Als je hem straks laat castreren, heb je aan papieren toch niets, want je wilt hem niet verkopen. Dus als ik jou was zou ik geen onnodige kosten maken. Jij weet toch hoe het zit?!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:50

Fab!! eigenlijk ben ik het wel een beetje met hun eens!!! jij weet toch wie de ouders zijn... wat heb je dan aan die papieren als je der verder nix meer wilt..... Wil je der dan nog een dekhengst van maken dan denk ik Okee maar dat s glo0f ook niet de bedoeling..

Ik kon het met Sjors ook laten doen.. met allemaal DNAonderzoeken enz enz... maar goed ik vond eht zonde van mijn geld zeker omdat hij dalijk toch geruint word!

Maar ja je moet het zelf weten natuurlijk

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 12:55

nee klopt is ook zo, het enige wat ik me kon bedenken was dat hij geregistreerd staat bij het kwpn, maar volgens andere mensen (die er meer verstand van hebben als ik, althans dat d8 ik ) kan ik hem beter op laten nemen !

Maar ik ben eruit voor mij maakt het toch geen fluit uit en hij wordt never nooit meer verkocht en word binnenkort ook gewoon geruind!

Bedankt voor alle reacties!