Valentino

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Valentino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 09:50

De grootramige voshengst van Now or Never M x Belisar. cat nr 473 is met de volgende cijfers ingeschreven in Celle:

121,09 voor dresuur en daarmee plaats 6 en 141,47 voor het springen en daarmee plaats 1. Totaal 2e plaats!

Tijdens de HK viel hij mij op door de lossigheid, de veer, lenigheid en de krachtige bewegingen. Een dier met een echte hengstenuitdrukking ook. Ik dacht eigenlijk dat hij Gelders was, qua type.. Toonde een grote galop en had een snel achterbeen. Wel een beetje een vreemde voorbeentechniek boven de sprong maar toonde veel vermogen.

sarabande

Re: Valentino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:26

Wat opvallend dat hij zulke hoge springcijfers heeft.
Het was een van de meest opvallende rijpaardhengsten en er ging ook een gejoel van afkeuring door de hal toen hij niet werd doorgestuurd.
Maar ja de scheiding tussen dressuur en springen he.
Hier zouden ze een probleem mee gehad hebben in Ermelo, omdat een springhengst doorgaans geen hoge bewegingcijfers krijgt en een dressuurhengst niet mag kunnen springen .

Dus vooruitziende blik

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 12:35

Kijk, dat is nou een leuk bericht. Ik vond het ook superzonde dat die eruit ging bij het KWPN!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:07

Ik ben de zomer bij een drie-jarige Now or Never x zadok x pastrocio merrie wezen kijken, ook zo'n gaaf paard en super bewegen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:28

das mooi !
Ik vond het 1 van de beste paarden zo los in de baan............

Annemoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:35

Geweldig! Mijn merrie is nauw verwant aan Valentino: Now or Never x Belisar - de moeders zijn volle zussen. Ze is een heel fijn paard, maar geen stermerrie. Zo wordt ze toch nog interessant voor de fok!