V.Hemmingway en M.V. Julio Mariner

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fardos

V.Hemmingway en M.V. Julio Mariner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 08:51

wie o wie kent deze paarden en kan mij vertellen wat de berichten hierover zijn bijvoorbeeld wat ze doen hoe ze lopen miscchien kent iemand karaktertrekken
ik hoor het graag

Desiree

Re: V.Hemmingway en M.V. Julio Mariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:54

Hemmingway fokt allrounders. Hij wordt zelf uitgebracht in de springsport maar zijn nakomelingen kunnen vaak heel goed en mooi bewegen. Maar ze hebben niet altijd een coöperatief karakter helaas. Heb zelf een prachtmerrie van deze hengst, kan zo fijn lopen, mooi type. Maar ze kan je het bloed onder je nagels vandaan halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:57

Ik rijd zelf op een ruin van Julio Mariner, fijn paardje, maar af en toe wel een echte draak . Hij loopt super fijn, (heeft alleen nogal lange benen ). Verder ken ik heel veel paarden v. Julio Mariner, die echt súper springen! (Die waar ik op rijdt kan het wel, maar beetje langzaampjes )

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 11:03

ik wil graag met een nakomeling van deze 2 de dressuur in is dat een aanrader of toch liever niet
hij is nu 3 dus moet alles nog beginnen hij ziet er nu een beetje overbouwd en in rare combinaties uit maar ik denk dat dat nog bij trekt met de laatste centimeter en het volwassen worden wat denken jullie? ik zal even een foto laten zien van nu

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:09

melanie__b schreef:
Ik rijd zelf op een ruin van Julio Mariner, fijn paardje, maar af en toe wel een echte draak . Hij loopt super fijn, (heeft alleen nogal lange benen ).

Grappig, mijn zusje heeft net een Amulet x Julio Mariner gekocht (dus ook mv.) en die heeft ook nogal lange benen!

Haar merrie wil graag springen. Julio schijnt paarden te fokken die het leuk doen in het springen en ook in de eventing.

Ik zou niet weten waarom je er niet mee de dressuur in zou kunnen. Afstamming zegt niet alles.

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 11:14

dit is hij nu het is een beetje raar ik heb een foto gezien van toen hij 2 was ik was gelijk verliefd hij was heel shiq enzo maar als je deze ziet lijkt het wel een boerenknol hahahaha

hier is hij 2
Afbeelding

hier is hij nu vanmorgen zelfs hahaha
Afbeelding

en lopend das wel heel mooi vind ik mooie gang is moeilijk te beoordelen op de foto maar goed
Afbeelding

nee indd afstamming zegt niet alles maar ik ben echt anti springen heb een fobie tegen springen maar ja
ik ben gewoon erg aan het twijfelen
ik ga er gewoon heen om hem in levende lijven te zien

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 11:16

op de tweede foto lijkt het alsof hij hele korte pootjes heeft hahaha en de derde foto lijken ze weer lang en chiq hihi
ow dit is echt zo moeilijk

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:41

Ik weet dat die van mij in ieder geval een heel goedgaand dressuurpaard zou kunnen worden. Als ze wil.....

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:50

ze moeten wel willen hahahaha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 18:58

ja, serieus. DAt is nog belangrijker dan het hebben van goede fysieke capaciteiten.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:22

ik vind het geen dressuurpaard om te zien. op de eerste foto nog wel , maar op de andere foto's niet.
Toch zou je in theorie allebei de kanten op kunnen met deze afstamming.

Ik zie graag iets meer ras bij een dressuurpaard en een hals die iets ronder in de bovenlijn is.
Maar goed, gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde, want dan hadden we een probleem in paardenfokkend nederland.

momenteel heb ik een paard staan die van moederskant Julio Mariner heeft. De moeder is Elite sport springen. Het paard zelf is heel erg nuchter en echt braaf met haar 3 jaar.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:33

ik ken 2 julio mariners, beide goede springpaarden. De een loopt M sgw en de ander L2 dressuur en L springen. Vind ze persoonlijk niet zo mooi om te zien maar ze zijn wel heel wendbaar en kunnen super springen!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:23

Desiree schreef:
ja, serieus. DAt is nog belangrijker dan het hebben van goede fysieke capaciteiten.

helemaal mee eens!

Ik heb een JulioMariner*Burggraaf en die loopt op 8jarige leeftijd junioren met mij. Ik heb hem zelf alles geleert en hij neemt alles SUPER goed op. Hij heeft geen moeite met de oefeningen, het is alleen wel zaak op hem bergop te laten lopen...doordat hij iets overbouwt is heeft hij daar wel een beetje moeite mee. Door zijn karakter is dat eigenlijk niet eens zo'n probleem..hij is erg goed te bewerken. Het is egt een superknol! Iedere dag ben ik nog blij met hem!

*Bart Bax heeft dinsdag in de les gezegt dat het zo'n fijn paard was (trots!)

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:46

Ik heb een Julio Mariner x Tolad en Ze is * jaar bij de vorige eienaar M1 dressuur geweest dus kan goed dressuuren ook al is de moeder ster prestatie springen je moet niet alleen naar de afstamming kijken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:48

Dit is mijn hemmingway merrie, nu 2,5 jaar;
Afbeelding

Hier als jaarling:
Afbeelding

Ze heeft een typische "hemmingway hals".

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 18:29

jee die merrie is mooi zeg
echt gaaf
nou ja ik ga zaterdag kijken en dan ga ik er nog een keer over na denken
het is wel raar ik heb ineens een soort twijfel gevoel maar ja ik ga gewoon kijken dan weet ik het zeker

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:24

sorry dat ik het zeg maar ik vind die "hammingway hals""niet zo mooi...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:52

ik ook niet........

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:59

ik heb een julio mariner x bazuin! leuk beessie vind ik zelf en allrounder, ze kan leuk springen, maar ik doe meer dressuur met haar!

hier een paar foto's van haar...

een jaar geleden (3e jarige)
Afbeelding

deze van een half jaar geleden
Afbeelding

en hier een vergelijking met papa (foto ook van een jaar geleden)
Afbeelding

maare julio mariner is toch overleden?of hebben jullie het over een andere julio mariner?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:07

Julio Mariner is idd overleden maar darom zijn er nog wel nakomelingen van=D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:13

Perla schreef:
sorry dat ik het zeg maar ik vind die "hammingway hals""niet zo mooi...

Ik wel. Niet te arm in de bovenlijn en lekker stevig. en lang.

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:44

Ik heb sinds een week een Amulet x Julio Mariner met inderdaad ook erg lange benen. Soms als ze staat te grazen staat ze er bijna net zo bij als een giraf !

Dit is ze

Afbeelding

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:02

Als ik de halzen van de Hemmingway vergelijk met de Julio's in dit topic is de keus voor mij vrij makkelijk; ik ga ook voor de Hemmingway. Je kan aan het hele paard al zien dat deze later veel makkelijker van achteren aan kan treden en in het front kan rijzen. De Julio's zullen veel sneller hoog in het kruis blijven waardoor echte verzameling heel moeilijk te bereiken is. Plaatje om te zien Desiree, dat kan nog heel wat worden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 08:13

Ik denk dat je gebruiksdoel een grote rol speelt. Wil je op hoger niveau meedraaien in de dressuur, dan stel je andere eisen aan de bouw van een paard dan wanneer je zo ver mogelijk wilt komen in de eventing of gewoon een allrounder wilt. Maar zoals hierboven al ergens is gezegd (in iets andere bewoordingen): de wil om voor je te werken is minstens net zo belangrijk als de fysieke eigenschappen. Met een correct gebouwd paard dat (grote) tekortkomingen heeft op het mentale vlak kom je meestal niet zo ver. En afstamming alleen geeft geen garantie op wat voor prestaties dan ook.

Fardos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 08:56

nee het geeft geen garantie Karin maar wel een beeld denk ik
ik ga morgen kijken en dan ga ik ook de moeder zien en op haar rijden dus ik ben benieuwd

en weet iemand een goede DA in omgeving Swifterbant dat is in Flevoland
hij staat daar en ik wil wel dat hij gekeurd word door een onafhankelijk arts
hebben jullie nog tips waar ik op moet letten ofzo?? als ik morgen naar hem ga kijken