landor S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lievenr

landor S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 20:47

heeft hier iemand ervaring met de nafok van landor S, ik weet dat hij zou durven karakter doorgeven en en ook dat hij veel bloed doorfokt.

alle verdere info is welkom, ivm maat,massa,...

wij denken eraan om hem volgend jaar misschien te gaan gebruiken

Excuseme

Re: landor S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:07

Zijn doorgaans wat massieve paarden , die lomp kunnen zijn. Hebben zeer veel vermogen. Bloederigheid doorgeven zou ik hem niet van verdenken.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:50

Excuseme schreef:
Zijn doorgaans wat massieve paarden , die lomp kunnen zijn. Hebben zeer veel vermogen. Bloederigheid doorgeven zou ik hem niet van verdenken.

Sorry maar hoe kom je DAAR nou weer bij?

Kijk een op horsegate onder de merriekeuringen van het oldenburg er zit altijd wel een landor in de top 10, vorig jaar werd een merrie tweede. Bij de veiling van klatte zat een veulen bij uit een landor moeder, zon prachtige hoogbenige chique merrie springgefokt zie je zelden. Landor heeft heel veel nakomelingen en uiteraard zal daar best een lomperd bij zitten dat bestrijd ik niet, ik ben iig een stuk positiever, maar ja ik heb geen verstand van paarden hahaha

czar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:46

Wij hebben dit jaar toevallig een Landor S veulen uit een skippy II x Flugel moeder, geboren in juli. Het veulen valt zeker mee : zeer groot , hoogbenig veulen met een prachtige opgerichte en gespierde hals en erg gespierde achterhand.
Aanvankelijk leek het erop dat ze wat onderhals zou krijgen, maar met het uitgroeien wordt de hals langer en lijkt het allemaal heel goed mee te vallen. Enkel de hoofd-hals verbinding had ik liever wat minder zwaar gezien.
Heeft inderdaad veel bloed (had ik zelf niet verwacht) maar wel een zeer aanhankelijk karakter (had ik ook niet verwacht want Landor heeft in Duitsland inderdaad de reputatie om geen "amateur"-paarden te geven).
Kort samen gevat: is volgens ons zeker voor herhaling vatbaar, maar we zullen moeten afwachten hoe ze er als 3 jarige zal uitzien en zich zal laten rijden.