hoeveel vragen jullie voor shetlander dekking?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaimpjuh

hoeveel vragen jullie voor shetlander dekking?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 19:31

hallow..
ik ga waarschijnlijk binnen kort een shetlander hengst kopen. hij is heel stoer (vind ik:P) maar nou vraag ik me af wat een normale dekkingsprijs is voor een shetlander hengst?! want de bedoeling is dat die gaat dekken..
nog wat extra informatie over mijn dekhengstje hij heeft er hele goeide papieren bij zitten. wat zouden jullie vragen?!
groetjes jaimy en Ricky van de Vuurbaak..

Anoniem

Re: hoeveel vragen jullie voor shetlander dekking?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:30

Hoi Jaimy,

Dat ligt er helemaal aan of de hengst goedgekeurd is, zo ja met wat voor een premie (1e, 2e of 3e) en een apart kleurtje telt ook nog mee. Verder wordt er ook gekeken naar zijn bewegingen, lineaire scoringen en nog veel meer. Het verschilt dus echt per pony.

Van Fleur1977 weet ik dat ze een ggkde NSPS-hengst heeft, misschien kan je haar een berichtje sturen?

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 11:40

ohw dankje voor je berichtje.. ik stuur haar wel een berichtje! dank je

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:10

Het ligt er idd aan wat voor papieren de hengst heeft en of hij al gekeurd is en voor hoe lang. De gemiddelde prijzen kunnen erg uit elkaar liggen van 50 euro voor een niet goedgekeurde hengst tot wel ongeveer 150 euro voor een hengst met uitstekende papieren en die voor het leven goedgekeurd is. Je kan zelf ook keuringen met hem gaan lopen natuurlijk en dan gaat het dekkingsgeld ook omhoog.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:19

Waarom wil je je shet laten dekken? er zijn al zoveel shetlanders in nederland. er zijn niet veel mensen meer die om een shetlander zitten te juichen,,.. behalve natuurlijk als je hem zelf wil houden