Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Sammie schreef:Gezonken ruggen zijn al jaren in de mode.
Tus valt mij op enkele punten tegen, maar over het algemeen niet te klagen.
Het rapport van PB ligt in de lijn der verwachting en Trento, tja die had eigenlijk van mijn wel op wacht gemogen. Als je ziet waar TM vorig jaar op wacht voor is gezet, dan zijn ze dit jaar wel weer errug soepeltjes.
)

runningkawa schreef:Iemand info over Tango?
Sammie schreef:Maar wat mij opvalt zijn de vele onderhalzen die doorgegeven worden.
Sammie schreef:Ik zit het nog te lezen.
Maar wat mij opvalt zijn de vele onderhalzen die doorgegeven worden.
lachmar schreef:Ik had van de ene kant wel verwacht dat ze trento op wacht zouden zetten, maar van de andere kant zouden ze dan ook wel weer een flater slaan na een tweede plaats in de hengstencompetitie en meer als 400 merrie's gedekt.
uRaLiNDe schreef:wat staat er bij Empire ?? ik wil het zooo graag weten ??
ART_UMA schreef:uRaLiNDe schreef:wat staat er bij Empire ?? ik wil het zooo graag weten ??
Collectie voldoende ontwikkelde, matig rijtypische veulens.
Het achterbeen is klein gehoekt met een matig gebouwd spronggewricht.
In beweging hebben de veulens weinig souplesse en zou het achterbeen meer onder moeten treden.
Hoofd: lang, weinig sprekens
Nek: kort
Hals: voldoende lang maar arm bespierd in bovenlijn
schouder: voldoende lengte maar stijl
lendepartij sterk bespierd
voorbeen: ingesnoerd en vaak onderstandig
achterbeen: lang, klein gehoekt met een matig gebouwd spronggewricht.
stap: zuiver voldoende ruim
draf: voldoende ruim, weinig souplesse, achter moet meer ondertreden
galop: makkelijk maar moet meer balans.
Kwaliteit moeders: goed
2004: 39 gedekt
advies:
lijkt geschikt voor royaal ontwikkelde rijtypische merries, die zelf voldoende bespiering in de bovenlijn hebben en waarvan het fundament correct gesteld en afgewerkt is.
Elisa2 schreef:Wat moet die hengst dan in godsnaam verbeteren? Dan ben je toch alleen aan het vermeerderen?
Elisa2 schreef:Wat moet die hengst dan in godsnaam verbeteren? Dan ben je toch alleen aan het vermeerderen?